Italia, cea mai afectată țară europeană de pandemia de coronavirus SARS-CoV-2, a publicat datele oficiale pentru înmatriculările de mașini noi pentru luna martie.
Conform așteptărilor, piața auto din Italia s-a prăbușit pe fondul restricțiilor de circulație impuse în regiunea Lombardia în 8 martie și ulterior în întreaga țară începând din 10 martie.
Astfel, italienii au înmatriculat doar 28.326 de mașini în luna martie, în scădere cu 85% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Fiat, brandul național al Italiei, a înregistrat o scădere de 91% la aproape 2.800 de unități, în timp ce marea majoritate a constructorilor au avut scăderi cuprinse între 80% și 90%. În această situație se află și Dacia, care a înmatriculat 1.215 de unități, în scădere cu 86%.
Doar două mărci au reușit să raporteze o creștere a înmatriculărilor pentru luna martie: Tesla a crescut cu 57% pe fondul unui volum de 424 de unități înmatriculate, în timp ce Aston Martin a raportat două unități înmatriculate, cu una în plus față de perioada similară a anului trecut.
La nivelul primelor trei luni ale anului, italienii au înmatriculat 347.193 de unități, în scădere cu 35%. Și aici există foarte puțini constructori pe creștere: Porsche (45%), DS (68%), Tesla (104%), Mahindra (22%) și Lamborghini (10%).
În schimb, Dacia a înregistrat o scădere generală de 50% după ce a înmatriculat 11.145 de unități și ocupă locul 13 în topul mărcilor.
Asociația Constructorilor Auto Străini (UNRAE) estimează că, dacă restricțiile de circulație vor fi ridicate la sfârșitul lunii aprilie sau începutul lunii mai, înmatriculările vor scădea în acest an cu 32%. În schimb, dacă înmatriculările vor fi apropiate de zero până la sfarstul lunii august, scăderea anuală va fi una și mai abruptă.
Rezultatele din Italia vin la scurt timp după ce Franța, o altă piața auto majoră în Europa, a înregistrat o scădere a înmatriculărilor de 72% în luna martie.
Via Automotive News, UNRAE
Comentarii (1)