În primele patru luni ale anului curent înmatriculările de automobile second-hand au crescut cu aproape 15%, spun cifrele publicate de către Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. Creşterea de 14.48 procente s-a înregistrat în primele patru luni ale anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Din ianuarie şi până la finalul lunii aprilie, în România s-au înmatriculat 73.824 de automobile rulate. Anul trecut cifra pentru primele patru luni era de 64.286 unităţi înmatriculate.
Doar în luna aprilie a acestui an, clienţii care au preferat automobile second-hand au înmatriculat 19.232 de maşini rulate, în creştere cu 10.4% faţă de luna aprilie 2014. Cea mai căutată marcă pe piaţa automobilelor la mâna a doua este Volkswagen cu 21.182 de unităţi înmatriculate în primele patru luni ale anului. În preferinţele clienţilor urmează Opel cu 12.600 de unităţi, Ford (8.550 unităţi), BMW (5.070 unităţi) şi Audi (4.960 unităţi).
Dacia se află în a doua parte a clasamentului cu doar 480 de exemplare înmatriculate între ianuarie şi aprilie. Datele DRPCIV mai spun că la finalul anului 2014, parcul auto naţional a ajuns la 6.2 milioane de automobile, în creştere cu 4.7% faţă de anul 2013. Dintre acestea, 4.9 milioane sunt autoturisme, iar 2.9 milioane au o vechime mai mare de 12 ani.Via Agerpress
La această statistică se pun și vânzările fără contract și înmatriculare ? Pt că timbrul de mediu, cum ar veni.
1. foarte multi din romani sunt proprietarii caselor in care stau .....de aici faptul ca nu platesc rate.....sau chirii, le raman ceva banuti;
2. tinerii care ies pe banda rulanta din licee, au strans parintii lor o bruma de bani, cateva "mioare" de euro hop o masina din autohaus la sh "sa aiba baiatul sau fata cu ce sa mearga, are mobilitate, ma ajuta si pe mine cu masina, eventual se deprinde cu arta manuitului din covrig poate isi face o meserie din asta"
3. masina este buna la necaz si la nevoie :))
4. "chiar daca am ceva bani nu mai bine imi renovez casa sau apartamentul si de restul imi iau un sh ca de..... nu se devalorizeaza asa repede, nu atrag atentia (daca o iau mai veche si non premium), nu are filtru de particule :))), eventual imi iau un SDI ca merge motorina de la tractoare, motor solid si nepretentios"
5. a facut fata sau baiatul 18 ani ...."vai fata mamii/ baiatul mamii iti doresti o masinuta ...pai sa vedem ..mda....intr-adevar ai nevoie si tu sa mergi cu ea la liceu si la club :))"
6. "bai frate loganurile sunt scumpe, ruginesc, sunt nesigure, scumpe la intretinere ce sa mai.... cu 2 000 - 3 000 de euro iti iei astra g sau golf 4 de sta mata-n coada"
7. "cum sa-mi iau eu Fiat (fix it again Tony)? ai innebunit? si sh ...Doamne fereste.....vreuau prestanta si imagine" - vezi LOCURILE 4 -5 - marci premium ANORMAAAAAAL
8. "fratioare frantuzestile e scumpe si proaste, piese scumpe, se repara mai greu - o nemtoaica mi-ar surade"
9. "japonezele.....neeea....bai nene trebuie sa faci imprumut in banca sa le repari pe astea ...tu nu stii? him....nu au piese aftermarket....doar originale si te ustura in fund sa cumperi originale"
10. "pana fac bani de Cayenne sau x5, x6 SH ...mai bine iau un VW ....sunt bine finisate, materiale bune in interior, valoare de revanzare buna, piese gasesti din belsug, consuma putina motorina"
11. "desi mi-a placut Daewoo, Dacia clasica....si-au facut treaba cu brio au ajuns cam la final de utilizare ....ce sa iau, ce sa iau...Hyundai, KIa sh ....nu prea....him...mai bine opel domnule ca erau inruditi astia intr-un fel"
Mai sunt si alte explicatii ....cu alta ocazie.......
Multi nu se gandesc si-si dau toti banii sau chiar fac un mic credit pentru masina (valabil si pentru masini noi si pentru sh-uri). E stupid. Sincer. Mai ales pentru cei care locuiesc in orasele mari. Mai ales pe praful asta. In ziua de azi e indicat sa-ti cumperi masina X daca ai cel putin inca pe atat banii in cont si asta din cauza ca nici locurile de munca nu-s sigure (pe vremuri - inainte de 2008 - baietasi si fetiscane din vanzari de la banci sau societati de asigurare isi luau o masina noua din clasa mica foarte usor - gen Corsa intr-o echipare medie si un motor entry sau mediu insa vremurile alea au apus).
Problema e ca foarte multi din cei care dau 2-4000 de euro pe o masina o folosesc doar in oras (nu au bani de plecat decat in cel mai bun caz intr-un un concediu la mare pe an). Pentru restul rezulta poluare si trafic la orice ora din cauza lor. Si iar e stupid pentru ca fara masina ar fi putut trai mai bine si merge bine mersi cu metroul sau restul transportului in comun.
Din pacate masina e un lux pentu 80% din romani. Din ei multi aleg sh pentru ca nu isi permit altceva insa e si o patura care prefera sh-uri premium pentru statut si pentru a da impresia ca apartin altei clase sociale (de parca nu se vede ca o masina veche de 7-8 ani sau chiar mai bine, neintretinuta grozav, apartine unei persoane fara bani - genul de caine raios cu coada pe sus).
Este suficient sa setati doar anul de fabricatie de pana in 2005 (deci o masini de la 10 ani in sus), si o sa vedeti cate sunt. Cam 85% sunt de peste 10 ani. Adica modele de la inceputul anilor 2000, iar pretul mediu e undeva la 4000 de euro.
Vorbim de gama VW pana in 2004, vorbim de gama Opel pana in 2005/2006 si asa mai departe.
Mergeti in targuri si vedeti ce modele se vand.
Degeaba a crescut numarul de masini second-hand si nu e nimic surprinzator. Trist este ca in tara asta lumea nu are bani iar stilul de viata de zi cu zi iti impune sa ai o masina daca vrei sa circuli, sa iti faci cumparaturile sa te misti. Traimi in vremuri rapide si avem nevoie sa ne deplasam.
Ca ne permitem doar second-uri asta e partea a doua. De la masini second, la piese second, la cauciucuri second, la haine second, la multe multe alte chestii second. Tara asta este un mare second. Un fel de groapa de gunoi a Europei.
Cred ca magazinele de piese auto prospera cel mai mult in tara asta si service-urile de cartier, care fac carpeli peste carpeli la multe din masinile lesinate de la noi.
Daca si-ar face RAR-ul treaba serios, daca ITP-urile ar fi mai serioase, s-ar mai cerne din toate harburile care "au fost aduse pe roti din Germania", care nu "bat si nu troncane", care "nu scot gram de fum" si care au doar 180.000 de km diesel din 2000.
Flote de Volkswagen, Opel şi Ford......revandute pai aici e si castigul cel mai mare .....toate reprezentantele sunt bucuroase ca vand sh-uri pregatite tot de ei .....
stiu cazuri concrete cand oamenii nu aveau ce sa isi ia la 20.000 euro, masina noua. si s-au orientat spre sh, premium.
Sincer, la 20.000 gasesti majoritatea masinilor din clasa mica echipate bine si cu motorizari medii sau chiar in cazul unor producatori full si cu motorizarile de top. La clasa compacta exista Cee'd, I30, Fluence cu echipari si motorizari bune. Nu mai zic de Rapid (care e intre clasa mica sedan si clasa compacta sedan) si care are iar preturi buniciele (si vine cu un portbagaj enorm). Vrei mai mult? la 22.000 ai Civic cu 1.6 diesel in echiparea Elegance. Nu mai continui...
Oamenii de care zici tu probabil ca au strambat din nas si au vrut neaparat premium...e una din mentalitatile de care vorbeam in comentariul meu. Sau pur si simplu le-a fost lene sa caute si au preferat firme care le sunau mai bine in timpane...
deci nu ai ce sa iti cumperi.