La începutul acestui an, Dacia se confruntă cu o scădere accentuată a înmatriculărilor pe principalele sale piețe de export. Dacă în Franța a înregistrat o scădere de 32%, în Germania scăderea este și mai accentuată: aproape 40%.
Constructorul de la Mioveni a raportat 7.041 de unități înmatriculate în Germania în primele două luni ale anului.
Scăderea este semnificativ mai mare decât scăderea medie a pieței germane, care a fost de circa 11%, la aproape 240.000 de unități. Datele vin ca urmare a unei scăderi a înmatriculărilor cu 36.6% în cursul lunii februarie, la 3.708 unități.
Cu alte cuvinte, scăderea înmatriculărilor s-a mai temperat ușor comparativ cu declinul de 42% din ianuarie, însă rămâne în continuare foarte ridicată. Între timp, cota de piață a mărcii românești pe piața germană s-a înjumătățit de la 3% la numai 1.5%.
Piața auto europeană traversează în ansamblu un debut modest de an și este de așteptat să înregistreze scăderi și în lunile următoare, mai ales în contextul incertitudinilor pe care le aduce extinderea epidemiei de coronavirus pe Bătrânul Continent.
Via Profit
Comentarii (1)