Piața auto franceză a încheiat vara acestui an cu o scădere semnificativă a înmatriculărilor în luna august, potrivit datelor oficiale publicate de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Astfel, francezii au înmatriculat în total circa 103.000 de unități, în scădere cu 19.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Scăderea vine după două luni consecutive de creștere generate de interesul ridicat după cresterea unor bonusuri pentru mașini electrice și lansarea unui program de tip Rabla.
La fel ca și în lunile precedente, Dacia a înregistrat performanțe mult peste media pieței, întrucât brandul de la Mioveni a înmatriculat 7.538 de unități, în scădere cu 4.6% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
La nivelul primelor șapte luni ale anului, piața auto este încă într-o scădere importantă, de 32%, la circa 998.000 de unități. În acest caz, Dacia are în continuare o scădere mai pronunțată decât media, ca urmare a declinului puternic înregistrat în lunile de pandemie: 59.665 de unități, cu 36.8% mai puține decât în perioada similară a anului trecut.
În acest context, într-un clasament general pentru primele opt luni ale anului, Dacia Sandero își păstrează locul cinci cu 33.700 unități și o cotă de piață de 3.4%, în timp ce Dacia Duster rămâne pe poziția a 13-a cu 18.637 unități și o cotă de piață de 1.9%.
Un alt model produs în România, și anume Ford Puma, ocupă locul 28 în preferințele francezilor, cu 8.740 de unități livrate și o cotă de piață de 0.9%.
Via CCFA
Comentarii (0)