Prima jumătate a anului a fost una productivă pentru Dacia în Franța, potrivit datelor furnizate de în această săptămână de Comitetul Constructorilor de Automobile din Hexagon (CCFA).
Astfel, constructorul de la Mioveni a înmatriculat 77.723 de unități în Franța în perioada ianuarie - iunie, în creștere cu 20.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Performanța a venit și pe fondul unei luni iunie foarte bune, cu 16.696 unități înmatriculate, în creștere puternică cu 28%.
Pe baza acestor rezultate, Dacia a reușit să propulseze Sandero pe locul 6 în topul modelelor cu cele mai multe înmatriculări: subcompacta a fost aleasă de 37.643 de clienți în primele 6 luni ale anului și are o cotă de piață de 3.2%.
De asemenea, Dacia Duster a fost foarte aproape să ajungă în top 10 după 25.614 unități înmatriculate, cu o cotă de piață de 2.2%, ocupând astfel locul 11 la numai 200 de unități în spatele lui Renault Megane.
Renault Clio este în continuare cel mai apreciat model din Franța, cu peste 70.000 de unități înmatriculate, în timp ce podiumul este completat de Peugeot 208 (56.000 de unități) și Peugeot 3008 (aproape 46.700 de unități).
Citroen C3 și Renault Captur ocupă următoarele poziții, iar Peugeot și-a trecut în cont și locurile 7 și 8 prin 2008 și 308.Astfel, Sandero este pe locul 4 în topul celor mai înmatriculate subcompacte, după Clio, 208 și C3, în timp ce Duster este pe aceeași poziție în topul SUV-urilor, în spatele unor modele precum 3008, Captur și 2008.
Via CCFA (PDF)
Și românii ”cunoscători”, care nu lasă nici un ciuruc premium antediluvian să ruginească liniștit în Vest și-l aduc aici să mai tragă de el până cade, așa, în ciuda ”dușmanilor”.
Asta e educația, d-aia suntem unde suntem.
Aberezi, ai niște date care să demonstreze că se vând mai multe X5 decât modele de clasă mică ? Marca predominantă la noi este Dacia, surprinzator, nu ?
Ca sa revenim, Dacia face vanzari bune cu modele concepute de RENAULT. Trebuie sa-si innoiasca modelele in cel mai scurt timp, pentru ca ciclul de viata al lui SANDERO si LOGAN sunt pe sfarsite (in ciuda vanzarilor bune) iar concurenta e foarte dinamica. Un model de clasa A nu se intrevede, la motorizari mai puternice nici nu ne mai gandim, ramanem oarecum blocati in binomul LOGAN -Sandero e un Logan scurt si MCV un Logan SW - DUSTER.