Dacia a reușit anul acesta performanțe bune în Europa. Iar parcursul realizat de constructorul de la Mioveni este confirmat și de rezultatele obținute în luna octombrie pe Bătrânul Continent.
Potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), Dacia a înmatriculat 40.687 de mașini noi în luna octombrie, în creștere cu 7.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, cota de piață a fost de 3.3%, în scădere de la 3.4%.
Între timp, la nivel european, constructorii au înmatriculat în total 1.214.989 de mașini noi în luna octombrie, în creștere cu 8.6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
La nivelul primelor zece luni, Dacia a ajuns la 490.436 de mașini noi înmatriculate pe Bătrânul Continent, o valoare mai bună cu 10.7% comparativ cu același interval din 2018. În același timp, cota de piață a crescut de la 3.3% la 3.7%.
La nivel european, la finalul primelor nouă luni, piața auto a înregistrat o scădere de 0.7% (13.330.918 unități).
În urma acestor performanțe, Dacia ocupă locul al 13-lea în clasamentul mărcilor cu cele mai multe înmatriculări în Europa în primele zece luni ale anului.
Prima poziție este ocupată de Volkswagen, producătorul german fiind urmat în clasament de Renault și Peugeot.Loc | Constructor | Înmatriculări ian-oct 2019 |
Înmatriculări ian-oct 2018 |
Evoluție [%] |
1 | Volkswagen | 1.485.726 | 1.508.305 | -1.5 |
2 | Renault | 887.575 | 954.504 | -7 |
3 | Peugeot | 818.497 | 832.326 | -1.7 |
4 | Ford | 815.479 | 844.714 | -3.5 |
5 | Mercedes | 751.524 | 727.366 | +3.3 |
6 | Opel | 728.422 | 763.759 | -4.6 |
7 | BMW | 683.655 | 683.807 | -0.02 |
8 | Skoda | 641.137 | 618.954 | +3.6 |
9 | Toyota | 633.067 |
618.292 |
+2.4 |
10 | Audi | 631.519 | 641.196 | -1.5 |
11 | Fiat | 562.933 | 625.973 | -10.1 |
12 | Citroen | 550.688 | 516.156 | +6.7 |
13 | Dacia | 490.436 | 443.020 | +10.7 |
14 | Hyundai | 474.865 | 466.236 | +1.9 |
15 | Seat | 434.346 | 391.949 | +10.8 |
Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 28 de state din Uniunea Europeană și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).
Via | ACEA
Da, și ar crește automat și prețurile. De fapt, după cum vezi, tot mai mulți producători fac invers, adică bag plastice tari. Vezi VW T-Cross, VW T-Roc, Seat Ibiza, Seat Arona. Asta unele ce îmi vin în minte dintre cele mai noi. Spre comparație, mai știți ce plastice moi avea Astra G? Nu doar pe bord și pe fețele de uși față, ci și pe topedou (!) și chiar și la ușile din spate. Ceea ce în ziua de azi e foarte rar la majoritatea modelelor. Da, au băgat tehnologie în dauna calității materialelor. Și prețurile tot au crescut... probabil dacă băgau plastice moi sau materiale mai de calitate dădeai vreo 40.000 pe un T-Roc.
În altă ordine de idei, eu am Lodgy. Plasticul e net superior Loganului. De fapt, în afară de faptul că e tare, e foarte solid și bine asamblat. Nu am greierași și nimic nu se clatină. Am văzut unii jurnaliști auto cum clatină consola pe care se regăsește de obicei schimbătorul de viteze să vadă cât de solidă e. Am făcut și eu asta la Lodgy - e foarte solidă. Trebuie s-o scutur rău ca să se miște puțin.