Deși luna august a fost una mai puțin bună pentru piața auto din Europa, Dacia reușește să obțină valori pozitive. Potrivit datelor oficiale publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), constructorul de la Mioveni a înmatriculat 46.968 de mașini noi, în creștere cu 7.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cota de piață Dacia a fost de 4.4%, în creștere de la 3.7%.
Între timp, la nivel european, constructorii au înmatriculat în total 1.074.169 de unități, în scădere cu 8.6% raportat la perioada similară a anului trecut. Această scădere din august 2019 este explicată, în principal, prin faptul că în august 2018 (luna premergătoare introducerii noului test de emisii WLTP), înmatriculările de mașini noi au înregistrat o creștere de 31.2% față de august 2017. În august 2018 au fost înmatriculat vehicule care încă nu erau omologate conform noilor teste WLTP, iar astfel piața a crescut artificial.
La nivelul primelor opt luni, Dacia a ajuns la 412.669 de mașini înmatriculate, în creștere cu 10% comparativ cu intervalul similar din 2018.
În același timp, cota de piață a crescut de la 3.4% la 3.8%. Între timp, în același interval, piața auto europeană a scăzut cu 3.2%, la 10.830.899 de unități.În urma acestor performanțe, Dacia ocupă locul al 13-lea în clasamentul mărcilor cu cele mai multe înmatriculări în Europa în primele opt luni ale anului. Prima poziție este ocupată de Volkswagen, constructorul german fiind urmat de Renault și Peugeot.
Loc | Constructor | Înmatriculări ian-aug 2019 |
Înmatriculări ian-aug 2018 |
Creștere [%] |
1 | Volkswagen | 1.221.144 | 1.319.664 | -7.5 |
2 | Renault | 721.126 | 819.876 | -12 |
3 | Peugeot | 664.935 | 680.595 | -2.3 |
4 | Ford | 654.779 | 690.875 | -5.2 |
5 | Opel | 600.413 | 619.366 | -3.1 |
6 | Mercedes | 585.215 | 579.487 | +2.6 |
7 | BMW | 537.224 | 536.589 | +0.1 |
8 | Audi | 536.950 | 578.993 | -7.3 |
9 | Skoda | 524.574 | 516.062 | +1.6 |
10 | Toyota | 503.785 | 498.488 | +1.1 |
11 | Fiat | 467.028 | 535.591 | -12.8 |
12 | Citroen | 450.588 | 426.984 | +5.5 |
13 | Dacia | 412.669 | 375.014 | +10% |
14 | Hyundai | 376.700 | 378.643 | -0.5% |
15 | Seat | 362.965 | 341.190 | +6.4% |
Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 28 de state din Uniunea Europeană și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).
Via | ACEA
Mă aflu și eu de o lună la primul model Dacia și dincolo de lipsurile unui low-cost, am fost plăcut surprins cât de confortabilă este și chiar bine insonorizată. Și interiorul deși e plasticos, arată o calitate de fabricație mai bună decât la primele Logan/Sandero și se simte solid și rezistent.
Și pentru haterii ăia care o dau cu Vitara peste Duster: pe lângă faptul că prima are 18 cm gardă la sol și Duster 21 cm (adică Duster e net superior în offroad), în 2018 Vitara a vândut 68.000 de mașini în Europa și Duster 180.000 (adică de 3 ori mai mult).
Dar așa e românul. Multora încă le pute Dacia, deși am văzut o schimbare pozitivă în privința asta și la noi.
Totusi cozile la Mercedes, Bmw, Audi, sunt mai mari decat la multe marci de volum, inclusiv Dacia, parca europenii erau mai pragmatici si nu mai cumpara nimeni masini scumpe si proaste, se pare ca nu s-au desteptat, cum sunt unii romani.
N-o să dezvolt totuși ideea sărăcirii vestice ca explicație a succesului Dacia (fiindcă nici nu-i singura, pt mulți fiind p-acolo a 2-a sau a 3-a mașină *de hinghereală*)... dar nu mă abțin să nu întreb de ce oare pseudo-scuza adaptării la WLTP e aplicată doar la... VAG scăzutele cifre VW &Co. :-P
P.S. Vitara e sub Duster ca dimensiuni / segment, plus că-i mai urâțică (părere subiectivă aparent, dar am și argumente)... însă niște atuuri tot are, printre care și fiabilitatea ceva mai bună.
...Iar în offroad tot cam p-acolo sînt în versiuni 4x4 / Allgrip, că reductor n-are oricum niciuna (pot spune asta fiindcă le-am dus pe drumuri forestiere + noroioase pe ambele amândouă. :-))
Pe lângă direcția o idee mai inexactă, Duster e și ceva mai *barcă* (atu pt. unii, defect pt. alții), dar mult mai ieftină nu-i -- asta și din cauza politicii non-discount Dacia.
În orice caz, e bine că avem alternative accesibile... încă.
...Nu uita deci că Dusteru-i pe multe piețe vestice MAI IEFTIN decât la noi (deși tot fără discounturi), iar Vitara... taman invers, adică mai ieftinache aici la aceeași echipare.
@dan_grc: Ăia 67 dBA din MCV au fost măsurați de ADAC la 130 km/h, nu la 30... ;-)
P.S. Renault cred c-ar da lovitura și cu un *revival* al ARO / IMS, adică un concurent mai accesibil (poate și-un pic mai mare) al Jimny-ului, care se vinde-n draci și la +20.000 €.
- 1.0 TCe Essențial = 12.700 € (minus 850 €)
- 1.0 TCe Comfort = 13.900 € (minus 700 €)
Deci, în timp ce o Vitara de bază, dar cu A.C. (FWD 1.0 Boosterjet 112 CP) pornește de la 14.030 € aici, un Duster... aproape comparabil (Comfort / AC 1.0 TCe 100 CP FWD) e mai scump -- 14.600 € !!!
...Iar la nemți aceeași Vitară pleacă de la 18.650 €, ajungând la 30.000 pt 1.4 Allgrip Aut. Luxus ( care-i cu 6.000 € mai ieftină la noi, adică doar 24.000.)
...Q.E.D.
@Moldovean: Mai demult ziceam și că *mizilicul* de 1.450 € diferență-n plus la noi vs. Slovacia pt. Duster Essential e aprox. egal cu bonusul Rabla.
...De unde și parșivenia marketingului hexagonal, convins că f. mulți români vor lua 1.0 TCe-ul cu Rabla (OK, majoritatea iau Comfort cu 14.600 că-i cu AC), fiind unica versiune Duster sub 130 g CO2 emisii. Profitul Renault va fi deci iarăși finanțat de contribuabili. :-(
În plus,mai sînt pe site-ul băștinaș alte perversiuni financiare :-) -- v. diferența de 1.050 € între 1.0 TCe Essential și Comfort, în timp ce între aceleași echipări cu motor 1.3 TCe 130 decartarea-n plus e de numai 190 € !!!
Ca să nu mai vb. (c-o dâm în politichie) de inflația și falsa *bunăstare generală* post-măsurile gogonate ale știm-noi-cui. Nu doar procurorii, securiștii, diplomații, aviatorii etc. au deci salarii / pensii vestice, ci și medicii, ba unii chiar f.ck aici mai mulți bani ca-n occident.
...Așa că și* mașiniștii* profită de asta umflând prețurile (90% dintre cunoștințele mele cu profesii... bugetare sînt deja în febra schimbării mașinilor... și crede-mă că nu vizează Loganuri chele sau TDI-uri SH.)
Nu-i însă de mirare -- demult trâim vremi aberante.
Avem cea mai mare inflație din Europa de multe luni legate (deși unii se tot laudă că au dat - au dat ca-n bancurile cu radio Erevan), avem combustibili mai scumpi ca-n majoritatea țărilor vecine, avem energie electrică și gaze mai costisitoare cu mult față de media zonei (pentru că reglementările sforăitor populiste ale habarniștilor - de fapt rău intenționați - au avut efect invers), plătim dezvoltarea în ritm de melc a infrastructurii la scoruri umflate de șpăgi cu 2 cifre, avem un turism mizerabil și subdezvoltat însă extrem de scump raportat la servicii.....deci care e mirarea că și ofertele producătorilor auto sunt calibrate astfel încât să se profite la maxim de niște pomeni prost gândite și populiste?
Avem conducerea pe care o merităm, câtă vreme nu ne urnim să facem ceva în privința asta, mai ales că vin vreo 3 ocazii începând din toamnă.
Și poate niște oameni mai capabili vor reuși să-i convingă pe francezi ca surplusul de mașini care se vinde an de an în UE să se mai fabrice și pe aici, nu numai prin Magreb. Și nu cu pomeni și promisiuni, ci cu infrastructură și stabilitate.
Lucrurile arata mai bine decat ti le picteaza presa pe care o citesti tu.
Inflatia reala e in jumate decat cifrele oficiale. Cealalta jumatate apartine devalorizarii masive a euro datorita relaxarii cantitateve de vreo 12000 de miliarde euro a BCE din ultimii ani. Asa-i ca nu stii de asta?
Datoria guvernamentala ca procent din PIB e de vreo 35%, in timp ce Germania, Franta, Spania si Italia se invart in jurul a 100% din PIB.
Somajul e la cote minime, veniturile populatiei incep sa fie decente.
Vanzarile de masini noi au crescut constant in ultimii ani ajungand la rapoate de 1:3 cu masinile SH fata de 1:6.
S-a reparat toata prostia cu taxele de inmatriculare si s-au restituit cam tot celor ce-au cerut sa li se restituie.
Ar mai fi multe de zis dar inchei cu un indemn chic: "Jos Ciuma Rosie!"
1. Ai dreptate, nu știam de problema ”relaxarii cantitateve” dar euro ”s-a devalorizat masiv” sub cele 6 guverne p$d (2012-2019, cu pauză un an), doar de la 4,40 la 4,75 lei ;)
Ce legătură ar avea euro cu ”inflația reală" care "e în jumate”(:)))) .
Inflația în zona euro e una iar inflația internă, generată de prostiile unui guvern al infractorilor, e alta. În iulie inflația a fost 3,9 în România iar 1,1 în zona euro, deci care e legătura cu Revelionul?
2. Datoria publică e mai mică în România datorită obsesiei lui Ceașcă de a o lichida.
Dar nu-i nimic, se împrumută fantele Orlando și o crește susținut (cu 3,5% numai în primele 6 luni ale lui 2019), inclusiv ca procent din PIB-ul umflat artificial prin inflație.
3. Șomajul e la cote minime în statisticile care nu țin cont decât de cei ce își caută de lucru, asistații care preferă să stea pe ajutor și caută doar cârciuma nu sunt luați în calcul.
Și să vorbești de șomaj scăzut în timp ce milioane de emigranți se chinuie prin Europa mi se pare ipocrizie cruntă, să nu zic mai mult.
4. Veniturile tind să devină decente de când am intrat în UE, și poate ar fi fost mai bune dacă nu am fi fost conduși de infractori corupți. Pe$edeaua a umflat nejustificat aparatul de stat cu posturi de tăietori de frunză pentru toată clientela de partid, de s-a ajuns la anomalia unor venituri mai mari la stat decât în privat.
Însă venituri mai mari nu înseamnă trai mai bun, mai ales câtă vreme INFLAȚIA CRESCUTĂ erodează veniturile tuturor, inclusiv cele neatinse de pomenile de la stat.
Dar impresia generală e de trai pe vătrai, și-n huzurul ăsta pe datorie e normal să crească și piața auto, măcar pe moment.
Dar m-ar fi bucurat să beneficiem mai mult și mai direct de succesul Dacia și să contribuim cu vânzări și mai bune, dar în situația de față e oricum prea mult.
Altă întrebare?