Dacia a reușit să păstreze ritmul de creștere a înmatriculărilor pe teritoriul Uniunii Europene și în luna mai a acestui an, potrivit unui raport oficial publicat de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa.
În a cincea lună a anului, constructorul de la Mioveni a înmatriculat 53.074 de unități, în creștere cu 14.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut, și a ajuns astfel la o cotă de piață de 3.8%.
La nivelul primelor 5 luni ale anului, Dacia a înmatriculat 225.861 de unități, în creștere cu 17.4%, iar cota de piață a atins 3.3%. Datele vin în contextul în care creșterile înregistrate de piață auto europeană sunt mai mici: doar 0.8% în luna mai și 11.6% la nivelul primelor 5 luni ale anului.
Volkswagen își păstrează detașat prima poziție în topul primelor 5 luni după cu o creștere consistență de 7.8% la 722.000 de unități, însă brandul care a obținut cele mai mari creșteri din cadrul Grupului Volkswagen este Seat: aproape 20%, la puțin peste 200.000 de unități.
Creșteri consistente au avut și Jeep (+68%), Lexus (+10%) sau Skoda (+8.9%), în timp ce brandurile premium din Germania înregistrează un început de an mai puțin prolific: Audi a scăzut cu 3.1% (344.000 de unități), BMW cu 3.9% (326.000 de unități), iar Mercedes cu 0.6% (362.000 de unități).
În privința înmatriculărilor pe țări, România a obținut și în luna mai cea mai mare creștere procentuală din Uniunea Europeană: peste 43%, la 11.555 de unități. În plus, România ocupă prima poziție și în clasamentul creșterilor înregistrate la nivelul primelor 5 luni ale anului, cu un plus de 29.3% la 47.827 de unități.
Via ACEA
As zice ca nu e rau deloc pentru o marca inexistenta practic in afara Romaniei pana acum 14 - 15 ani!
..
Skoda 62 k
BMW 58 k
Toyota 58 k
Citroen 50 k
Dacia 45 k
Hyundai 44 k
Seat 42 k
Kia 42 k
Volvo 25 k
Mini 16 k
Dacia se vinde ca Lada sau Renault in America de sud, Africa si Asia Centrala. PRobabil Daca peste tot s-ar numi Dacia ar avea vanzari peste Skoda. Marcel, trebuie compari unitati vandute in EU cu acelasi lucru. Nu cu unitati produse sau vanzari in toata lumea. Cu ritmul de crestere actual pana la Sfarsitul anului va trece si de Citroen.
Se apropie vertiginos de Skoda.
Pe de alta parte nici eu nu cred ca va depasi Skoda in calitate, dar in vanzari ar putea. Avantajul skoda este ca este marca mai ieftina a VW, care desi nu-mi place este (sau se vrea) subPremium, pe cand Renault si Nissan sunt marci de volum ba chiar din partea de jos a preturilor