Înmatriculările Dacia în Europa au crescut cu 14% în luna mai: peste 53.000 de europeni au ales un model al mărcii românești

de Daniel Popescu
Vineri, 15.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a înmatriculat 53.000 de unități în Uniunea Europeană în luna mai, în creștere cu 14%, corespunzător unei cote de piață de 3.8%. Înmatriculările au ajuns la 225.000 de unități în primele 5 luni ale anului, în creștere cu 17%.

Dacia a reușit să păstreze ritmul de creștere a înmatriculărilor pe teritoriul Uniunii Europene și în luna mai a acestui an, potrivit unui raport oficial publicat de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa.

În a cincea lună a anului, constructorul de la Mioveni a înmatriculat 53.074 de unități, în creștere cu 14.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut, și a ajuns astfel la o cotă de piață de 3.8%.

La nivelul primelor 5 luni ale anului, Dacia a înmatriculat 225.861 de unități, în creștere cu 17.4%, iar cota de piață a atins 3.3%. Datele vin în contextul în care creșterile înregistrate de piață auto europeană sunt mai mici: doar 0.8% în luna mai și 11.6% la nivelul primelor 5 luni ale anului.

Volkswagen își păstrează detașat prima poziție în topul primelor 5 luni după cu o creștere consistență de 7.8% la 722.000 de unități, însă brandul care a obținut cele mai mari creșteri din cadrul Grupului Volkswagen este Seat: aproape 20%, la puțin peste 200.000 de unități.

Creșteri consistente au avut și Jeep (+68%), Lexus (+10%) sau Skoda (+8.9%), în timp ce brandurile premium din Germania înregistrează un început de an mai puțin prolific: Audi a scăzut cu 3.1% (344.000 de unități), BMW cu 3.9% (326.000 de unități), iar Mercedes cu 0.6% (362.000 de unități).

În privința înmatriculărilor pe țări, România a obținut și în luna mai cea mai mare creștere procentuală din Uniunea Europeană: peste 43%, la 11.555 de unități. În plus, România ocupă prima poziție și în clasamentul creșterilor înregistrate la nivelul primelor 5 luni ale anului, cu un plus de 29.3% la 47.827 de unități.

Via ACEA

Comentarii (8)

  • Dumitru
    La 3,3% ar trebui sa fie binisor peste Volvo, Mini sau Mitsubishi, si cam la nivelul Hyundai si Kia.

    As zice ca nu e rau deloc pentru o marca inexistenta practic in afara Romaniei pana acum 14 - 15 ani!
    13 2
  • Marcel Petrescu
    Pana la 1,2 milioane ca Skoda mai e doar un pas...URIAS...si niste motoare ca lumea...LIPSA
    5 13
  • Vanzarile un UE Aprilie
    ..
    Skoda 62 k
    BMW 58 k
    Toyota 58 k
    Citroen 50 k
    Dacia 45 k
    Hyundai 44 k
    Seat 42 k
    Kia 42 k
    Volvo 25 k
    Mini 16 k

    Dacia se vinde ca Lada sau Renault in America de sud, Africa si Asia Centrala. PRobabil Daca peste tot s-ar numi Dacia ar avea vanzari peste Skoda. Marcel, trebuie compari unitati vandute in EU cu acelasi lucru. Nu cu unitati produse sau vanzari in toata lumea. Cu ritmul de crestere actual pana la Sfarsitul anului va trece si de Citroen.
    11 2
  • Toata lista e aici: https://de.statista.com/statistik/daten/studie/29188/umfrage/meistverkaufte-automarken-in-europa-nach-anzahl-der-verkaeufe/
    6 0
  • Dacia a înmatriculat 229.850 autoturisme, cu 17,2% mai multe, ajungând la o cotă de piață de 3,2%. Din punct de vedere al performanței în piață, Dacia se situează în acest moment între Skoda (4,6% din piață) și SEAT (2,9%), ceea ce arată forța pe care o are în acest moment marca românească de automobile.

    Se apropie vertiginos de Skoda.
    8 2
  • Si eu cred ca in max 5 ani vor depasi Skoda. Marca ceheasca faceau si ei masini bune la preturi rezonabile in trecut, acum si-au luat nasul pe sus si la plastice de Dacia si solutii similare marcii romanesti (de ex. nu ai punte spate independenta pe Octavia decat de la motor mai mare de 180 CP) cer preturi mult mai mari.
    7 2
  • Orice cotă de piață ar avea, DACIA rămâne un produs lowcost. Deci vânzarea este un aspect important de piață ( cu adepții săi ) iar valoarea de produs un aspect important de nivel valoric ( cu adepții săi ) Orice cotă ar avea DACIA nu poate fi la nivelul Seat, Citroen și mai ales Skoda și nici efectuată o comparație, iar contabiliceste analizand valoare de câștig nu este utilizată în de dezvoltare tehnică și tehnologică ci doar în profit, ori lipsa de dezvoltare....
    3 6
  • @Coco Dacia nu investeste in dezvoltarea pentru ca solutiile sunt preluate de la Renault si Nissan, si sunt deja amortizate.
    Pe de alta parte nici eu nu cred ca va depasi Skoda in calitate, dar in vanzari ar putea. Avantajul skoda este ca este marca mai ieftina a VW, care desi nu-mi place este (sau se vrea) subPremium, pe cand Renault si Nissan sunt marci de volum ba chiar din partea de jos a preturilor
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru