Piața auto din Europa a avut parte de o lună martie modestă, în care înmatriculările au scăzut cu 5.3% la puțin peste 1.92 milioane de unități. Scăderea are drept cauză principală declinul înregistrat în 3 dintre cele mai mari piețe din Europa: Marea Britanie (-15.7%), Italia (-5.8%) și Germania (-3.4%).
În acest context, la nivelul primelor 3 luni ale anului, piața auto europeană a înregistrat o creștere firavă de 0.7%, la 4.17 milioane de unități. În România, înmatriculările au continuat însă să crească, rezultatele fiind pozitive: 8.100 de unități în martie (+17.45%) și 28.600 de unități în primele 3 luni ale anului (+28.6%).
Declinul înregistrat în piețele mature din Europa a influențat negativ numeroși constructori auto. Volkswagen rămâne pe primul loc în Europa cu peste 453.000 de unități și o creștere de 4.7%, însă Renault a înregistrat un declin de 2.2% și a ajuns la 283.000 de înmatriculări, suficient pentru a ocupa în continuare locul doi în clasament. Totuși, conaționalii de la Peuget profită de o creștere de aproape 10% pentru a se apropia de Renault cu cele aproape 266.000 de unități înmatriculate în primele 3 luni ale anului.
Între timp, înmatriculările Dacia continuă să crească pe fondul vânzărilor bune înregistrate de noua generație Duster. În luna martie, constructorul de la Mioveni a raportat 48.047 de unități înmatriculate în Europa, cu 10.5% peste nivelul din martie 2017, iar la nivelul primelor 3 luni ale anului s-a apropiat de pragul de 127.000 de unități, în creștere cu 16.4%.
În luna martie, lista constructorilor care au înregistrat un declin al înmatriculărilor este însă lungă, iar cele mai sonore nume sunt Audi (-9%), Renault (-7.5%), Fiat (-12.4%), BMW (-6.8%), Mercedes (-2.5%), Toyota (-5.1%) sau Nissan (-17.8%).
Via ACEA
Comentarii (1)