Piața auto europeană va raporta în luna august o variație puternic negativă a înmatriculărilor, ca urmare a unui efect secundar determinat de introducerea noilor teste WLTP.
Noile teste au intrat în vigoare în 1 septembrie 2018, iar numeroși constructori au adoptat o strategie prin care au crescut semnificativ înmatriculările din luna august a anului trecut.
Prin urmare, datele care sunt raportate în prezent pentru luna august 2019 sunt în scădere puternică comparativ cu aceeași lună a anului trecut, iar piața franceză este printre primele care oferă cifrele oficiale.
De exemplu, Dacia a inmariculat 8.050 de unități pe piața franceză în august 2019, în scădere cu 29% comparativ cu perioada similară a anului trecut. O comparație mai relevantă este însă cea cu luna august a anului 2017, atunci când Dacia a înmatriculat 7.791, astfel că evoluția este în realitate una pozitivă.
De altfel, numeroși alți constructori au raportat înmatriculări în scădere puternică pentru luna trecut,a inclusiv Nissan (-66%), Fiat (-38%), Renault (-33%) sau BMW (-22%).
În ansmablu, piața franceză a înregistrat un declin de 14%, la puțin peste 129.000 de unități.
La nivelul primelor opt luni ale anului, Dacia a înmatriculat 94.427 de unități, în scădere cu 4.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Scăderea este însă ușor mai ridicată comparativ cu scăderea de 3% raportată de întreaga piața franceză, care a ajuns la un volum de aproape 1.47 milioane de unități.Brandul de la Mioveni continuă însă să aibă o evoluție mai bună decât cea a companiei-mamă Renault, care a înregistrat în aceeași perioadă un declin al înmatriculărilor cu 9.6%, la aproape 264.000 de unități.
Via Automotive News, CCFA
Comentarii (0)