Dificultățile înregistrate de piața auto europeană în acest an au efecte negative inclusiv asupra performanțelor înregistrate pe continent de Dacia, în ciuda faptului că brandul de la Mioveni a reușit periodic să înregistreze creșteri chiar și în perioadele de scăderi generale.
Pe piața franceză, de departe cea mai importantă pentru marca românească, Dacia a înmatriculat 76.449 de mașini noi în primele 6 luni ale anului, în scădere cu 1.64% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Rezultatele vin în contextul în care piața franceză în ansamblu a scăzut cu 1.83%, la un volum total de circa 1.16 milioane de unități. Prin urmare, cota de piață înregistrată de Dacia în Franța a rămas constantă la 6.45%.
Pe de altă parte, Dacia a avut o evoluție mai bună a înmatriculărilor comparativ cu Renault, care a a înregistrat o scădere de 6.31% a înmatriculărilor în același interval de timp, la puțin peste 221.000.
Scăderea înregistrată de Dacia la nivelul primei jumătăți a anului este explicabilă prin rezultatele modeste înregistrate de întreaga piața franceză în cursul lunii iunie.
De exemplu, Dacia a înmatriculat în iunie 15.330 de unități, în scădere cu 7.38%, în timp ce piața franceză în ansamblu a scăzut cu 8.42%, la aproape 231.000 de unități. În acest context, cota de piață a Dacia în iunie a fost de 6.54%, ușor mai ridicată decât cea înregistrată în aceeași perioadă a anului trecut, când a fost de 6.48%.Un alt aspect interesant este că înmatriculările Dacia în iunie au înregistrat o scădere mai mică comparativ cu mari branduri franceze precum Renault (-13%) sau Peugeot (-15%), în timp ce Citroen a scăzut cu peste 6%.
Via CCFA
Comentarii (0)