Industria auto europeană are parte de un debut de an modest în privința înmatriculărilor, potrivit datelor publicate marți de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA).
Datele oficiale arată că înmatriculările au scăzut pe Bătrânul Continent cu 7.4%, la aproape 957.000 de unități. ACEA susține că această scădere are cel puțin trei cauze principale: schimbarea modului de taxare în anumite state, care a determinat înmatricularea unui număr ridicat de mașini în decembrie, plus climatul economic global în deteriorare și ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană.
Dacia nu a fost imună la aceste cauze și a înregistrat o scădere de 31.4% a înmatriculărilor în luna ianuarie, la 30.475 de unități. De altfel, doar trei constructori au înregistrat rezultate mai slabe decât Dacia, și anume Smart (-88%), Alpine (-84%) și Lada (-42%), însă aceștia sunt producători de nișă cu numai câteva sute de unități înmatriculate.
Interesant este că Dacia, Alpine și Lada sunt toate branduri din cadrul Grupului Renault, iar contra-performanța acestora este completată de brandul Renault cu o scădere de 6.7%, la 67.320 de unități.
Doar 8 mărci au reușit să înregistreze o evoluție pozitivă a înmatriculărilor, iar 5 dintre acestea sunt premium sau sportive și se adresează unui public mai restrâns. Astfel, lista mărcilor aflate pe creștere este compusă din BMW, Audi, Lexus, DS, Porsche, Toyota, Seat și Mitsubishi.
Într-un clasament general al mărcilor, Volkswagen rămâne de departe cea mai importantă marcă europeană, cu peste 133.000 de unități înmatriculate și o cotă de piață de aproape 12%, și este urmată de Peugeot și Renault.
Clasată de regulă în preajma locului 10, Toyota a fost în luna ianuarie a patra marcă în Europa, urmată de Mercedes-Benz, BMW, Ford, Skoda și Audi, în timp ce Opel completează top 10.
Loc | Constructor | Înmatriculări ian. 2020 |
Înmatriculări ian. 2018 |
Evoluție |
1 | Volkswagen | 133.616 | 142.800 | -6.4% |
2 | Peugeot | 74.297 | 81.829 | -9.2% |
3 | Renault | 67.320 | 72.138 | -6.7% |
4 | Toyota | 66.851 | 61.383 |
+8.9% |
5 | Mercedes | 65.020 | 65.973 |
-1.4% |
6 | BMW | 64.123 | 59.172 |
+8.4% |
7 | Ford | 62.978 | 77.365 | -18.6% |
8 | Skoda | 59.581 | 60.998 | -2.3% |
9 | Audi | 58.440 |
53.841 |
+8.5% |
10 | Opel | 51.004 | 69.751 | -26.9% |
11 | Citroen | 47.592 | 51.722 | -8.0% |
12 | Fiat | 47.225 | 48.254 | -2.1% |
13 | Hyundai | 41.527 | 44.679 | -7.1% |
14 | Seat | 39.856 | 36.498 | +9.2% |
15 | Kia | 37.931 | 38.040 | -0.3% |
16 | Nissan | 31.842 | 32.008 | -0.5% |
17 | Dacia | 30.475 | 44.393 | -31.4 |
Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 27 de state din Uniunea Europeană, la care se adaugă Marea Britanie (care a părăsit Uniunea Europeană în 31 ianuarie) și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).
Via ACEA
Stiu stiu, esti troll si n-ar trebui sa-ti dau de mancare dar imi place cateodata sa bag batzul prin gard.
Dacia este cea mai proasta si nefiabila masina. Skoda este cea mai buna masina alaturi de VW. Eu am masina mea personala care este Skoda Octavia si nu am avut deloc probleme cu ea
@alex
Taximetristii nu le prefera ci sunt obligati de companie sa le conduca la lucru. Majoritatea taxi-uri-lor sunt foarte vechi. Taxi-urile care sunt noi sunt Skoda Rapid Sedan si Skoda Octavia.
Skoda este cea mai proasta si nefiabila masina. Dacia este cea mai buna masina alaturi de Renault. Eu am masina mea personala care este Dacia Logan si nu am avut deloc probleme cu ea
@alex
Taximetristii nu le prefera ci sunt obligati de companie sa le conduca la lucru. Majoritatea taxi-uri-lor sunt foarte vechi. Taxi-urile care sunt noi sunt Dacia Logan si Dacia Sandero.
Esti prost rau de tot ba baiatule ba ! Macar daca esti prost nu comenta.
@CEILALTI
Copia Mafia Fan Skoda este un ratat cu probleme mintale grave.