Dacia a avut un an 2019 productiv pe piața europeană, potrivit raportului pentru anul 2019 publicat de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA).
Datele oficiale arată că Dacia a înmatriculat 581.543 de mașini noi în Europa în cursul anului trecut, în creștere puternică cu 10.1% comparativ cu 2018, când s-a oprit la 528.073 de unități.
Rezultatele obținute de Dacia sunt excelente în contextul în care piața auto europeană în ansamblu a înregistrat o creștere de numai 1.2%, la 15.805.752 de unități. De altfel, această performanță peste media pieței a permis celor de la Dacia să-și mărească cota de piață de la 3.4% la 3.7%.
O altă statistică interesantă este că, cu excepția brandului de nișă Alpine, Dacia este singura marcă din cadrul Grupului Renault care a înregistrat o creștere a înmatriculărilor, astfel că producătorul de la Mioveni a ajuns să genereze 35% dintre înmatriculările întregului grup, care au totalizat 1.654.887 de unități.
În plus, Dacia a înregistrat performanțe mult peste cele ale colegilor de Alianță de la Nissan și Mitsubishi, care au încheiat anul cu 394.091 de unități (-20%) și, respectiv, 148.248 de unități (+3%).
Într-un clasament general al mărcilor, Volkswagen rămâne de departe cea mai importantă marca europeană, cu peste 1.7 milioane de unități înmatriculate și o cotă de piață de peste 11%, și este urmată de Renault.
Ford a ocupat poziția a treia cu un avans de numai 113 unități în fața Peugeot, în timp ce Mercedes este cel mai important brand premium. Dacia ocupă poziția a 13-a, reușind astfel să surclaseze mărci precum Hyundai, Seat, Kia și Nissan.
Loc | Constructor | Înmatriculări 2019 |
Înmatriculări 2018 |
Evoluție |
1 | Volkswagen | 1.769.482 | 1.764.329 | 0.3% |
2 | Renault | 1.063.957 | 1.105.119 | -3.7% |
3 | Ford | 965.070 | 979.599 | -1.5% |
4 | Peugeot | 964.937 | 971.456 | -0.7% |
5 | Mercedes | 902.039 | 871.221 | 3.5% |
6 | BMW | 830.862 | 815.388 | 1.9% |
7 | Opel | 815.683 | 884.799 | -7.8% |
8 | Skoda | 761.761 | 728.443 | 4.6% |
9 | Audi | 743.042 | 723.922 | 2.6% |
10 | Toyota | 741.342 | 714.035 | 3.8% |
11 | Fiat | 659.622 | 711.145 | -7.2% |
12 | Citroen | 636.843 | 598.279 | 6.4% |
13 | Dacia | 581.543 | 528.073 | 10.1% |
14 | Hyundai | 563.018 | 542.405 | 3.8% |
15 | Seat | 507.149 | 452.071 | 12.2% |
Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 28 de state din Uniunea Europeană și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).
Via ACEA
Acolo se fac Lodgy și Dokker, dar și Sandero și Logan.
https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/secretul-din-tanger-cele-trei-elemente-care-pun-daciile-din-maroc-in-fata-celor-de-la-mioveni-760300
În Algeria, din 2014. Aia e fabrică Renault, dar cred că se fac și ceva modele Dacia acolo, pentru piața africană.
O spui ca si cum ar fi un lucru rau.
Reclama e sufletul comertului, prietene.
Ma gandeam ce imagine buna trebuie sa aiba Dacia din moment ce "romaneasca" are cam aceeasi valoare cu "japoneza" pe piata din Germania.
Alte curiozitati: Nissan a picat rau de tot. E la jumate din vanzarile Dacia si sub Smart sau Suzuki.
Tesla cu mare tam tam e pe locul 29. La fel ca in SUA unde vanzarile stagneaza. Cand mai vine un vapor iar apar sti ce spectaculos au vandut luna respectiva. Apoi is iar pe zero.