Dacia are un început excelent de an pe piața europeană, ca urmare a succesului înregistrat de noua generație Duster.
Potrivit datelor furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), constructorul român a înmatriculat 40.229 de unități pe Bătrânul Continent în luna februarie, în creștere cu 24% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În condițiile în care piața europeană a beneficiat de o creștere medie de 4.3%, cota de piață a celor de la Dacia a crescut de la 3% la 3.6%.
În plus, Dacia capătă o importanță din ce în ce mai mare în cadrul Grupului Renault. Întrucât francezii au înmatriculat 79.372 de unități sub brandul Renault în luna februarie, marca Dacia a ajuns să reprezinte puțin peste o treime din înmatriculările totale ale Grupului Renault. La nivelul primelor două luni ale anului, Dacia a înmatriculat 79.203 de unități în Europa și are o cotă de piață de 3.3%, în creștere cu 21% comparativ cu luna februarie a anului trecut.
La nivelul continentului european, Volkswagen rămâne marca cu cele mai multe înmatriculări: peste 265.000 de europeni au ales un model al constructorului german în primele două luni ale anului, însă lupta pentru locul doi este una foarte echilibrată.
Peugeot s-a oprit la pragul de 160.000 de unități, în timp ce podiumul este completat de Ford cu 158.000 de unități, în timp ce Renault a înmatriculat 156.000 de unități. Opel ocupă poziția a cincea cu 137.000 de unități înmatriculate și este urmată de două marci premium, Mercedes și Audi, în timp ce Fiat, Skoda și Toyota completează top 10.
Printre puținele marci care au înregistrat scăderi de înmatriculări se numără DS (-21%), Land Rover (-8%), Fiat (-7%), dar și Jaguar, Honda, Nissan și Smart.
Via ACEA
Comentarii (0)