Înmatriculările Dacia au crescut cu 20% în Europa în octombrie: marca de la Mioveni a atins o cotă de piață de 3%

de Daniel Popescu
Joi, 16.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a înmatriculat 34.500 de mașini noi în Europa în luna octombrie, în creștere cu 20%, iar pe ansamblul primelor 10 luni ale anului a ajuns deja la 384.000 de unități.

Piața auto europeană a traversat o perioadă excelentă în luna octombrie. După o scădere în luna septembrie, înmatriculările au avansat cu 5.9% în luna octombrie în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene.

Astfel, în total, cetățenii europeni au înmatriculat 1.17 milioane de mașini noi, iar totalul de pe primele 10 luni ale anului a ajuns la 12.83 milioane de unități. Volkswagen este în continuare cel mai mare brand din industria auto europeană, cu 129.00 de unități înmatriculate.

Între timp, în ciuda unei creșteri de aproape 17%, Renault este pe locul doi la mare distanță de VW, cu 89.000 de unități, în timp ce locul 3 a revenit celor de la Ford cu 78.000 de unități. Primele 5 poziții sunt completate de Peugeot și Mercedes.

Între timp, Dacia s-a bucurat în luna octombrie de o evoluție foarte bună a înmatriculărilor. Acestea au ajuns la pragul de 34.584 de unități, în creștere puternică cu 20% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Astfel, cota de piață a mărcii de la Mioveni la nivel european a ajuns la 3%.

În total, 384.257 de clienți europeni au înmatriculat o mașină Dacia în primele 10 luni ale anului, corespunzător unei creșteri de peste 11% comparativ cu anul trecut. De asemenea, cota de piață a celor de la Dacia a fost de 3% și în perioada ianuarie-octombrie 2017.

În contextul creșterii înmatriculărilor, este interesant de remarcat că luna octombrie a adus înmatriculări în scădere pentru două categorii de branduri: cele premium și cele japoneze. În prima categorie intre marci precum Audi, Porsche, DS, BMW, Volvo sau Land Rover, în timp ce în a doua regăsim branduri precum Nissan, Honda și Mitsubishi. Singurele marci care au scăzut și nu fac parte din aceste două categorii sunt Fiat și Lancia, ambele din cadrul Grupului Fiat-Chrysler.

Via ACEA

Comentarii (4)

  • Dumitru
    Cum ar veni, Dacia vinde intr-o luna in Europa aproape cat a vandut tot anul trecut in Romania.
    Asta ar fi un titlu bun de stire...
    13 0
  • Cum se face ca numarul de masini Dacia vandute in Europa a crescut dar cele din productia locala a scazut? Au produs mai multe in Maroc dar ai nostri guvernanti nu inteleg chestia asta...
    12 1
  • O sa regrete strainii mult si bine achizitia facuta. Dacia e in top-ul celor mai proaste masini si ei tot cumpara. Oameni nebuni !
    2 14
  • Cornel
    @VAG

    Ei, e bine ca romanii se pricep sa isi aleaga masini bune si ca pot sa le dea lectii europenilor in privinta asta! Ce poate fi mai tare decat un BMW visiniu din 2000 cu numere de Varna!
    9 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru