A doua jumătate a anului a început cu o notă de optimism pentru piața auto franceză, potrivit datelor oficiale raportate de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Astfel, piața auto a înregistrat o creștere de 3.9% în luna iulie, la aproape 179.000 de unități. Este a doua lună consecutivă în care înmatriculările sunt în creștere, impulsionate de creșterea bonusurilor pentru achiziționarea de mașini electrice și plug-in hybrid și lansarea unui program de tip Rabla.
Dacia a înregistrat performanțe mult peste media pieței, întrucât brandul de la Mioveni a înmatriculat 11.397 de unități, în creștere cu 14.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
La nivelul primelor șapte luni ale anului, piața auto este încă într-o scădere importantă, de 33.2%, la aproape 895.000 de unități.
În acest caz, Dacia are în continuare o scădere mai pronunțată decât media, ca urmare a declinului puternic înregistrat în lunile de pandemie: 52.127 de unități, cu 39.7% mai puține decât în perioada similară a anului trecut.
În acest context, într-un clasament general pentru primele șapte luni ale anului, Dacia Sandero își păstrează locul cinci cu 28.873 unități și o cotă de piață de 3.2%, în timp ce Dacia Duster rămâne pe poziția a 13-a cu 16.662 unități și o cotă de piață de 1.9%. Un alt model produs în România, și anume Ford Puma, ocupă locul 32 în preferințele francezilor, cu 7.054 de unități livrate și o cotă de piață de 0.8%.
Via CCFA
Diferenta fata de noi, astia, rasaritenii, e ca ei nu importa masinile astea.
Exista deja pe piata lor.
Un francez care cumpara un Opel SH nu il ia de la un samsar care l-a adus din Germania eludand taxele.
La fel, un neamt care cumpara un Mini la mana a doua, il ia de pe piata lui, nu de la un smecher care face naveta o data pe luna intre Liverpool si Frankfurt.
Noi mai avem pana acolo.
Aceeasi distanta in timp ca cea necesara ca toate gospodariile din Romania sa aiba apa curenta, canalizare si WC in casa.