Eliminarea timbrului de mediu continuă să mărească diferența dintre numărul de mașini second-hand și cele noi înmatriculate pe piața din România.
Potrivit raportului emis de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) pentru luna septembrie, românii au înmatriculat 10.425 de mașini noi, în creștere cu 11.37% comparativ cu septembrie 2016.
Ca de obicei, pe prima poziție se află Dacia, cu 3.328 de mașini noi înmatriculate, în creștere cu peste 47% comparativ cu anul trecut, în timp ce marca românească este urmată la mare distanță de Skoda (959 unități), Volkswagen (866 unități), Renault (763 unități) și Opel (732 unități).
În ansamblu, în primele nouă luni ale anului, numărul de mașini noi înmatriculate a ajuns la 78.769 de unități, în creștere cu aproape 16% comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2016.
Între timp, apetitul românilor pentru mașinile second-hand este de 4 ori mai mare: nu mai puțin de 40.637 de unități au fost înmatriculate în septembrie, în creștere cu 34% comparativ cu anul trecut. În plus, la nivelul celor 9 luni care au trecut din acest an, au fost înmatriculate 378.424 de mașini second-hand, cu 70% mai multe decât anul trecut.
Cu alte cuvinte, din 6 mașini înmatriculate în România în 2017, 5 au fost second-hand.Dacă ritmul actual se va menține, este foarte posibil ca România să aibă peste 100.000 de mașini noi înmatriculate în 2017, în timp ce numărul de unități second-hand va depăși probabil 500.000.
Via DRPCIV
Daca Ford ar produce aici Fiesta si Focus ar fi in top. E foarte greu cand ai doar 1 model de nisa in productie, care nu straluceste la vanzari nicaieri in lume. E bine ca macar linia de asamblare a motoarelor EcoBoost merge la capacitate maxima. Sper sa se vanda mai bine Ecosport-ul decat Bmax-ul.
In septembrie 2016 am cumaprat un Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Powershift nou de la dealer.
Problema a fost ca nu am putut sa tin masina pe drum. Volanul nu avea "mijloc" si masina nu merge drept inainte.
Am fost in repetate randuri la cai doi dealeri din orasul in care locuiesc si la un dealer din afara tarii.
Nu s-a gasit solutie desi raspunsul era invariabil: "masina este in parametrii".
Am dat masina unui prieten spre vanzare. MI-a dat-o inapoi dupa 2 saptamani.
Dupa 5 luni de circ am reusit sa o vand in pierdere cu 6000 de Euro.
Acum am un second hand din 2002 care merge fara probleme.
Asa ca....
PS: Imi cer scuze de la doamnele de 80 de ieri care au lesinat ieri la stop in fata mea, ...sa vezi cum se sufocau saracele si strigau: aer, aer, aer!
PS: e tara dupa chipul si asemanarea noastra...chiar si a celor ce nu vor sa recunoasca
mi-e teama sa te intreb ce SH ai. Pentru ca poti spune ca ai orice asa cum si povestea cu masina noua din 2016 pare cusuta cu ata alba.
inaiate sa raspunzi...daca mergeai la dealer faceai cu nea omu de service un test de drum. Nu pot sa cred ca te-au refuzat sau au considerat ca era in parametri cand lucrurile erau evidente ca fiind anormale + ca masina era in garantie.