Piața de mașini noi din România și-a temperat semnificativ evoluția pe sfârșitul acestui an, iar noiembrie a devenit a doua lună calendaristică a anului în care înmatriculările de astfel de vehicule sunt în scădere.
Potrivit datelor oficiale furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), românii au înmatriculat în noiembrie 9.311 mașini noi, în scădere cu 3.46% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Dacia are în continuare o cotă de piață de aproximativ 30% ca urmare a celor 2.774 de unități înmatriculate, corespunzătoare unei creșteri nesemnificative de numai 1.17%, în timp ce Skoda, Renault, Opel și Volkswagen ocupă următoarele poziții în clasament cu 600-700 de mașini noi.
Scăderea înmatriculărilor este însă justificată de faptul că în luna noiembrie a anului trecut autoritățile au acordat o tranșă suplimentară de vouchere Rabla, ceea ce a condus la o creștere semnificativă a înmatriculărilor.
În primele 11 luni ale anului, numărul total de înmatriculări a ajuns la 98.116 unități, în creștere cu aproape 15% comparativ cu perioada ianuarie-noiembrie 2016.
Între timp, în absența timbrului de mediu, dar în așteptarea unei noi taxe auto, înmatriculările de mașini second-hand continuă să crească într-un ritm susținut.
În luna noiembrie au fost înmatriculate 48.458 de unități, cu aproape 90% mai multe decât în noiembrie 2016, astfel că totalul pe primele 11 luni ale anului a ajuns la 474.487 de unități, în creștere cu 71% comparativ cu perioada similară a anului trecut.Pe baza acestor date, este ușor de intuit că, pe parcursul întregului an, românii vor înmatricula peste 100.000 de mașini noi și peste 500.000 de mașini second-hand, ceea ce înseamnă că, din 6 mașini înmatriculate, una singură va fi nouă, iar celelalte 5 vor fi second-hand.
Via DRPCIV
Însă e vorba de libertatea fiecăruia să facă o alegere, de cât îl taie capul.
Și soluția nu o dau taxele care să restrângă drepturile de cetățeni europeni, ci educația și informarea corectă. Asta însă ar fi pe plan secund, esențial e să fie verificările tehnice făcute corect, iar autoritățile (inclusiv Poliția) să vină în întâmpinarea nevoilor reale.
Evident, cadrul legislativ nu trebuie să fie împovărător, adică să excludă mizerii precum taxele de înmatriculare trecute și din câte se vorbește, viitoare.