Piața auto din România continuă să înregistreze creșteri consistente și în luna mai, potrivit datelor publicate în această săptămână de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Astfel, românii au înmatriculat 13.011 mașini noi pe parcursul celei de-a cincea luni a anului, în creștere cu 12.6% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Ca de obicei, Dacia are cea mai mare cotă de piață, cu 3.286 de unități, în creștere cu 5.52% față de mai 2018, în timp ce Volkswagen a urcat pe locul doi cu 1.168 de unități după o creștere puternică cu 45%. Podiumul este completat de Skoda cu 1.151 de unități (+4%), iar Renault (1.039 unități, +36%) și Ford (855 de unități, -13%) completează top 5.
La nivelul primelor 5 luni ale anului, piața auto de mașini noi a ajuns la 57.538 de unități și a raportat astfel o creștere cu 20.3% comparativ cu perioada ianuarie - mai 2018.
Între timp, piața auto de mașini second a continuat să înregistreze o scădere ușoară a înmatriculărilor.
În luna mai s-au înregistrat 38.268 de unități second-hand înmatriculate, în scădere cu 4% raportat la perioada similară a anului trecut. Astfel, la nivelul primelor 5 luni ale anului, românii au înmatriculat 184.091 de unități, în scădere cu 6.56% comparativ cu perioada similară din 2018.Prin urmare, piața auto din România a continuat tendința de reducere a decalajului dintre înmatriculările de mașini noi și cele second-hand. În prezent, la fiecare 4 mașini înmatriculate, una este nouă, iar celelalte trei sunt second-hand, după ce în anii trecuți au existat perioade în care se înmatricula o singură mașină nouă la cinci mașini second-hand.
Via DRPCIV
Uau,,, deci se pare ca Romania nu e cea mai reprezentanta piata a lumii... Hm, ciudat...
Cât despre Dacia... am tot respectul. Am avut, am folosit Dacia, mi-a plăcut din multe puncte de vedere. Și place unei lumi întregi, chiar daca unor români adevărați le cam pute asta.
Dacia face masini cinstite care au succes tocmai pentru ca au pretul coret, dar scopul lor nu prea este tocmai "placerea condusului" ca sa folosesc o sintagma iubita de marketing.
Spun asta ca utilizator de Logan multumit de masina tocmai pentru ca asteptarile sunt ajustate la nivelul corect.
Dar astăzi fără să fie Hibridă pur (fără cutii de viteze, nu dublu ambreiaj, nu CVT, nu..) sau PHEV pur (nu PHEV dar cu motor cu ambreiaj pe faţă şi un electric pe spate) nu mi-aş cumpăra altceva!!