Înmatriculările de autoturisme noi au continuat să crească într-un ritm susținut și pe parcursul anului 2016, potrivit unui raport al Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Statisticile arată că, pe parcursul anului trecut, românii au înmatriculat 94.919 autoturisme noi, în creștere cu 16.95% comparativ cu 2015.
Dacia este în continuare marca cu cele mai multe înmatriculări, însă brandul românesc a crescut cu mult sub potențialul pieței. Astfel, înmatriculările Dacia au ajuns în 2016 la 27.597 de unități, în creștere cu numai 2.86% comparativ cu 2015, astfel că producătorul de la Mioveni deține circa 29% din piața românească de mașini noi. Ritmul mai lent de creștere ar putea fi explicat și de îmbătrânirea gamei, care a fost însă actualizată la finalul anului cu Dacia Logan facelift și Dacia Sandero facelift.
Între timp, Skoda se menține pe locul doi cu 8.677 de unități, corespunzătoare unei creșteri de peste 15%, însă avansul față de Volkswagen este unul mic, întrucât principala marcă a Grupului german a înmatriculat 8.339 de unități în țara noastră.
Creștere spectaculoasă pentru Renault
Renault a câștigat la mustață duelul cu Ford pentru locul 4, diferența dintre cei doi constructori fiind de numai 76 de unități în favoarea producătorului francez, care a avut parte de o creștere spectaculoasă cu peste 40% a înmatriculărilor, mult peste cea a constructorului american (19%).
Cea mai mare creștere procentuală din rândul mărcilor din top 10 a aparținut însă celor de la Opel, care au înmatriculat cu 54% mai multe unități și au ajuns astfel pe poziția a șasea.
La polul opus, Toyota a crescut cu aproape 8%, sub media pieței, și ocupă locul 9 în clasament. Ierarhia include 19 mărci care au reușit să comercializeze în România cel puțin 1.000 de unități. Printre ele se numără Peugeot (2.515 unități), Kia (2.11) sau Suzuki (1.995), japonezii ieșind în evidență printr-o creștere de 75%.Mercedes, lider în segmentul premium
Interesant este faptul că topul primelor 10 mărci din România include și două branduri premium. Mercedes și-a spulberat concurența cu cele 3.695 de unități înmatriculate, în timp ce rivalii de la BMW s-au oprit la pragul de 2.771 unități. Între timp, Audi a înmatriculat doar 1.834 de unități, iar cei trei granzi germani se pot lăuda cu creșteri de peste 30% ale înmatriculărilor anuale. Podiumul din România pentru mărcile premium este similar cu cel de la nivel global, cu mențiunea că avansul celor de la Mercedes este mai pronunțat. Dintre mărcile premium se remarcă și ascensiunea celor de la Jaguar, care au înmatriculat 169 de unități, cu 145% mai multe decât în anul anterior.
Loc | Marcă | Vânzări 2016 | Vânzări 2015 | Variaţie |
1 | Dacia | 27.597 | 26.840 | 2.82% |
2 | Skoda | 8.677 | 7.514 | 15.48% |
3 | Volkswagen | 8.339 | 7.184 | 16.08% |
4 | Renault | 6.910 | 4.900 | 41.02% |
5 | Ford | 6.834 | 5.749 | 18.87% |
6 | Opel | 5.103 | 3.310 | 54.17% |
7 | Mercedes-Benz | 3.695 | 2.742 | 34.76% |
8 | Hyundai | 3.345 | 2.742 | 21.99% |
9 | Toyota | 3.089 | 2.863 | 7.89% |
10 | BMW | 2.771 | 1.973 | 40.45% |
Chiar dacă înmatriculările au crescut constant în ultimii ani, piața din România este încă departe de vârful atins în 2007, atunci când pe teritoriul țării noastre s-au înmatriculat 312.000 de unități, adică de peste 3 ori mai multe decât în 2016.
Via DRPCIV
Aduce romanul toate cojile de la nemti, cu sute de mii de km la bord si distruse..
Majoritatea masinilor vor fi cele euro 4 cu ani de fabricatie dupa 2005 care pana acum erau imposibil de inmatriculat din cauza formulei de calcul a timbrului, desi erau inca in stare buna de exploatare.
1. Renault si-a gasit clienti noi. Pe langa o crestere sanatoasa, in cifre absolute au bifat mai multi cumparatori noi decat concurenta. Innoirea REALA si nu prin lansarea unor asa zise noi generatii este rasplatita.
2. locurile 2 si 3...procentual, sub cresterea pietei, probabil ca ar fi facut o figura si mai frumoasa daca sefii ar fi ales sa nu isi bata joc. Inertia e mare, cu siguranta multi clienti au preferat sa intoarca spatele magariei puturoase si sa se indrepte catre Renault si Opel care is face loc cu o oferta de bun simt (preturi, design si performante)
3. Dacia....e la apogeu. Facelifturile numai ajuta, se cere un aer proaspat adevarat. Plus ca, cel mai probabil, segmentul caruia se adreseaza Dacia si-a atins limitele
4. Toyota...aici ma apuca rasul. Modele putine, fade chiar daca mult diferite de ce se oferea acum cativa ani. De jos merg si mai in jos.
Alfa Romeo a vandut un singur model compact pe piata noastra, prea scump pt romania pe segmentul respectiv, deci nu avea ce sa vanda.
Asemanator este si pe alte piete, dar asta nu inseamna ca noile modele lansate nu sunt bune
ce cauta dacia, renault si hyundai in top?! bleah
baiat bun, dealtfel