Înmatriculările de mașini noi pe piața din Europa au înregistrat o scădere masivă în luna septembrie și au ajuns la 1.123.184 de unități, potrivit raportului oferit de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA). Volumul este în scădere cu 23.4% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar trecerea la noul ciclu de testare WLTP este principalul motiv care a generat această tendință.
Cea mai mare scădere a fost înregistrată în România (-73.4%), în condițiile în care luna trecută, țara noastră reușea cea mai bună performanță la nivel european (+138%). În luna septembrie, pe piața locală au fost înmatriculate 2.771 de vehicule noi. În topul scăderilor se află Austria (-41.8%), Suedia (-39.7%) și Slovacia (-37%).
Și pe piețele mature s-au înregistrat scăderi mai mari decât media de la nivelul Europei. Astfel, Germania a raportat 200.134 de mașini noi înmatriculate în septembrie, cu 30.5% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce italienii au înmatriculat cu 25.4% mai puține mașini comparativ cu septembrie 2017.
Singurele state care au raportat creșteri la nivelul lunii septembrie au fost Bulgaria (+8.5%) și Croația (+3.3).Pe primele 9 luni ale anului, înmatriculările de autoturisme noi la nivelul Europei au ajuns la un volum de 12.304.711 de unități, în creștere cu 2.3% față de intervalul similar din 2017.
În clasamentul constructorilor, cel mai bun rezultat din septembrie a fost înregistrat de Opel (81.714 unități, -11.6%). Pe locul secund se află BMW cu 80.495 de exemplare înmatriculate, în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de Mercedes-Benz cu 80.399 de unități. În același timp, Volkswagen, liderul înmatriculărilor din Europa, raportează doar 75.512 unități înmatriculate în septembrie, în scădere cu 52.1%.
Grupul PSA ocupă prima poziție în luna septembrie cu 201.505 mașini noi înmatriculate. Pe locul secund se află Grupul Volkswagen (178.201 exemplare), în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de BMW Group cu 102.115 unități.
Via | ACEA
Comentarii (0)