În mod tradițional, luna august este cea mai modestă din punct de vedere al înmatriculărilor de mașini noi. Dar acest an a făcut excepție de la regula amintită mai sus, întrucât introducerea noilor teste WLTP din 1 septembrie a determinat producătorii să lanseze numeroase promoții și să înmatriculeze mai multe mașini la dealeri pentru epuizarea stocurilor de vehicule omologate conform vechiului standard NEDC.
În luna august în Europa au fost înmatriculate 1.17 milioane de mașini noi, cu 30% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, este cea mai bună valoare înregistrată în luna august din ultimii 20 de ani.
"Aceste rezultate arată că înmatriculările de mașini noi pot fi crescute artificial, dar mai ales că pot fi manipulate ușor de factori externi. Efectul WLTP ne arată cât de slab sunt pregătiți producătorii. O să fie interesant de observat cum vor continua constructorii să răspundă în următoarele luni", a declarat Felipe Munioz, analist în cadrul Jato Dynamics.
În România s-a observat extrem de ușor acest efect generat de trecerea la noile teste WLTP.
În luna august au fost înmatriculate 28,546 de mașini noi, în creștere cu 138%. Conform raportului Jato Dynamics, România a avut cea mai mare creștere procentuală din Europa.Pe locul secund în acest clasament a fost Polonia (+64.3%), iar pe ultima treaptă a podiumului s-a clasat Lituania (+58.3%). Și pe piețele mature au existat creșteri mari. În luna august, în Spania au fost înmatriculate 109.378 de mașini noi, cu 48.6% mai multe față de perioada similară din 2017. Piața din Franța a crescut cu 39.8% (149.575 de unități), în timp ce pe piața din Germania a fost înregistrată o creștere de 24.7% (316.405 mașini noi).
SUV-urile continuă să domine înmatriculările din Europa și în luna august cu o cotă de piață de 35.7%. Segmentul subcompact deține 19.2% din înmatriculările înregistrate în luna august, în timp ce modelele din gama compactă au o cotă de piață de 18.2%.
35% dintre mașinile înmatriculate în luna august au fost echipate cu motoare diesel, în scădere față de perioada similară din 2017 (42%).
Mașinile noi dotate cu motoare pe benzină au ajuns la o cotă de 57%, în timp ce modelele cu sisteme alternative de propulsie (electric, hibrid, hibrid plug-in) totalizează 6.3% din înmatriculările din august.Raportul a fost realizat luând în calcul cele mai mari 27 de piețe auto din Europa.
Via | Jato Dynamics
Comentarii (1)