Înmatriculări Europa 2012: România, prima în topul creşterilor. Dacia, scădere de 13%
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Asociaţia Europeană a Producătorilor Auto (ACEA) a publicat astăzi rezultatele oficiale ale înmatriculărilor de maşini noi la nivelul Europei. Conform cifrelor din raportul ACEA, piaţa auto din Uniunea Europeană (plus Elveţia, Norvegia şi Islanda) a scăzut cu 6.6% în martie 2012 faţă de anul trecut, atingând un prag de 1.5 milioane de maşini noi vândute. Statisticile arată că luna martie a anului este cea mai slabă din ultimii 14 ani în Europa, anteriorul prag negativ fiind atins în martie 1998. Scăderea nu este însă una surprinzătoare, ultimele şase luni fiind unele de regres continuu în Europa pe fondul scăderii accentuate a una dintre cele mai importante pieţe din zonă: Italia şi Franţa.
Dacă calculele sunt realizate pe perioada primului sfert al anului (ianuarie-martie), scăderea Europeană ajunge la 7.3%, cu 3.7 milioane de maşini noi înregistrate la nivelul continentului.
ROMÂNIA, CEA MAI MARE CREŞTERE
Vestea bună pentru România vine la analiza înmatriculărilor pe ţări, unde România ocupă locul întâi la creşteri, cu +44.3% în primul sfert al anului (circa 14.000 de maşini). Principalele pieţe ale Europei suferă însă în continuare: Italia e la -21% comparativ cu anul trecut, Franţa atinge -21.6%, iar Spania vine cu 1.9% în condiţiile în care scăderea din martie în statul iberic a fost de 4.5%.
Există însă şi pieţe pe care vânzările au crescut. Cele mai importante sunt cea din Germania (+1.3% în perioada ianuarie-martie) şi Marea Britanie (+0.9%).MĂRCILE SUD-COREENE SUNT ÎN FORMĂ, FRANCEZII SCAD
La analiza vânzărilor pe mărci, Renault şi Dacia sunt pe minus 22.7%, marca românească reuşind să vândă cu 13.1% mai puţine maşini în perioada ianuarie-martie decât anul trecut. Dacia va trebui să găsească însă resurse serioase în următoarele luni, scăderea din luna martie fiind de 23.8% faţă de 2011. Coborâri serioase se regăsesc însă în primul semestru şi în cifrele Fiat Group (-20%), PSA Peugeot-Citroen (-17%) General Motors (-11.9%), Honda (-25.5%), Mitsubishi (-29%), Grupul Toyota (-6.7%) sau Ford (-6.3%).
De cealaltă parte, Grupul Volkswagen se bucură de o creştere uşoară de 0.5%, Audi fiind brandul cu cea mai mare creştere în cadrul grupului (+4.2%). Tot la creşteri intră Daimler (+5.1%) şi mai ales Hyundai (+12.5%) şi Kia (+24.6%), cele două mărci sud-coreene dovedind o adaptare foarte bună la condiţiile de piaţă din Europa.
BMW Group a rămas la acelaşi nivel al vânzărilor europene, scăderea uşoară a mărcii BMW (-0.5%) fiind echilibrată de o creştere cu 2% a vânzărilor Mini.VÂNZĂRI 2012 PE ŢĂRI:
VÂNZĂRI 2012 PE MĂRCI:
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
renault, care se vrea "de volum", vinde doar ceva mai mult decat Audi ... alta belea ... si nu sunt la fel de sigur ca este din cauza "asteptarii unei improspatari a gamei". Situatia sta fix la fel si la PSA, Ford si Fiat .. debea se ridica peste vanzarile marcilor premium.
Interesante cifre ... si mai ales "interesanta" concluzia : cei saraci au saracit, cei bogati s-au imbogatit ... eh, cica-i criza..
Lexus doar atat? Si totusi e in crestere? Pai cum, ca parca se vehicula ideea pe aici de unii utilizatori cum ca se bat direct cu audi bmw si mb.Anyway... imi pare foarte rau pentru Alfa si Jaguar, doua marci puternic sub-apreciate in mare din cauza istoriei.
O surpriza placuta din partea Opel, in raport cu Renault stau ma bine
Am condus dar mai ales am fost pasager ani buni si in Alfa 147 si int-un lexus is220d. Nu exista capitol unde incape comparatie. NU EXISTA.
Si acuma o parere strict personala, ca experienta de condus , Alfa Romeo este peste Audi, la fel sunt si motoarele lor, cel putin pana in 2005.Nu compar marcile, e doar o constatare personala.
Tot legat de alfa raman la parerea ca nu este deasupra nimanui. Alfa Romeo are modele prea scumpe, cu o lista de dotari cu o generatie in urma fata de concurenta (sau pur si simplu austera), au plastice moi si finisaje bune doar pe partea superioara a bordului, izolare fonica ok dar nimic sa se compare cu modele premium, si motoare care si mie imi plac dar care daca nu cumva delirez in ziua de azi sunt motoare stas de la FIAT....
Ce mi-a placut la acel 147 si sper ca era valabil pentru toate era cum se inchideau usile. Nu trebuia sa le trantesc cu ura ca la Peugeot 207. Era suficient doar sa le dau un mic impuls. Un detaliu de finete pe care nu l-am uitat.
Aici deja vorbim de chestii de gust, de ce vrea fiecare de la o masina.
Usile sunt dementiale cum spui, asa sunt si la 156 si 159, insa chiar si de la 156 calitatea materialelor e mai buna.Din 2005 in sus, sunt de acord, au ramas in urma din pacate, dar eu tot le raman fidel.
in legatura cu masinile noi, ma bucur ca Romania este in crestere, poate scapam si noi de rable. poate asa isi da si romanul seama ca masina noua este muult mai buna si mai sigura ca masina sh si nu o sa mai avem atatea rebuturi de masini pe strazi.
in romania cresterea s-a inregistrat la masini scumpe deci : bogatii se imbogatesc si saracii saracesc...!
Automarket ramane in continuare o sursa buna de informare din tarisoara, iar comentariile din articole o sursa de amuzament avand in vedere ce discutii "intelectuale" se poarta de multe ori intre "fani", in timp ce noi ca tara (pana la urma e o statistica pe natiuni) suntem niste rupti in cur.