Înmatriculări Europa 2012: România, prima în topul creşterilor. Dacia, scădere de 13%

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 17.04.2012
Înmatriculările de maşini noi de la nivelul Uniunii Europene în primele trei luni ale anului arată că piaţa europeană e în scădere din cauza Franţei şi Italiei. România e în creştere, Dacia în scădere.

Asociaţia Europeană a Producătorilor Auto (ACEA) a publicat astăzi rezultatele oficiale ale înmatriculărilor de maşini noi la nivelul Europei. Conform cifrelor din raportul ACEA, piaţa auto din Uniunea Europeană (plus Elveţia, Norvegia şi Islanda) a scăzut cu 6.6% în martie 2012 faţă de anul trecut, atingând un prag de 1.5 milioane de maşini noi vândute. Statisticile arată că luna martie a anului este cea mai slabă din ultimii 14 ani în Europa, anteriorul prag negativ fiind atins în martie 1998. Scăderea nu este însă una surprinzătoare, ultimele şase luni fiind unele de regres continuu în Europa pe fondul scăderii accentuate a una dintre cele mai importante pieţe din zonă: Italia şi Franţa.

Dacă calculele sunt realizate pe perioada primului sfert al anului (ianuarie-martie), scăderea Europeană ajunge la 7.3%, cu 3.7 milioane de maşini noi înregistrate la nivelul continentului.

ROMÂNIA, CEA MAI MARE CREŞTERE

Vestea bună pentru România vine la analiza înmatriculărilor pe ţări, unde România ocupă locul întâi la creşteri, cu +44.3% în primul sfert al anului (circa 14.000 de maşini). Principalele pieţe ale Europei suferă însă în continuare: Italia e la -21% comparativ cu anul trecut, Franţa atinge -21.6%, iar Spania vine cu 1.9% în condiţiile în care scăderea din martie în statul iberic a fost de 4.5%.

Există însă şi pieţe pe care vânzările au crescut. Cele mai importante sunt cea din Germania (+1.3% în perioada ianuarie-martie) şi Marea Britanie (+0.9%).

MĂRCILE SUD-COREENE SUNT ÎN FORMĂ, FRANCEZII SCAD

La analiza vânzărilor pe mărci, Renault şi Dacia sunt pe minus 22.7%, marca românească reuşind să vândă cu 13.1% mai puţine maşini în perioada ianuarie-martie decât anul trecut. Dacia va trebui să găsească însă resurse serioase în următoarele luni, scăderea din luna martie fiind de 23.8% faţă de 2011. Coborâri serioase se regăsesc însă în primul semestru şi în cifrele Fiat Group (-20%), PSA Peugeot-Citroen (-17%) General Motors (-11.9%), Honda (-25.5%), Mitsubishi (-29%), Grupul Toyota (-6.7%) sau Ford (-6.3%).

De cealaltă parte, Grupul Volkswagen se bucură de o creştere uşoară de 0.5%, Audi fiind brandul cu cea mai mare creştere în cadrul grupului (+4.2%). Tot la creşteri intră Daimler (+5.1%) şi mai ales Hyundai (+12.5%) şi Kia (+24.6%), cele două mărci sud-coreene dovedind o adaptare foarte bună la condiţiile de piaţă din Europa.

BMW Group a rămas la acelaşi nivel al vânzărilor europene, scăderea uşoară a mărcii BMW (-0.5%) fiind echilibrată de o creştere cu 2% a vânzărilor Mini.

VÂNZĂRI 2012 PE ŢĂRI:

VÂNZĂRI 2012 PE MĂRCI:

Comentarii (19)

  • :)))
    As vrea sa-i aud pe fanii renault acum! Baieti, ce mai aveti de spus in apararea voastra?
    28 42
  • kim_vl
    Mie imi place Renault si as vrea sa fiu singurul om care mai cumpara un Renault, ca sa ramaneti voi cu tedeiurile si bemveurile voastre. Asa e bine, miros de coca...lar ?
    28 14
  • Cumpara mai tu VW .
    3 10
  • @Devorattor
    Nimic ma, doar ca Renault are o scadere de 20% in asteptarea innoirii complete a gamei (noul Clio, Laguna si Megane facelift), in timp ce Saab este 0, in asteptarea 0 modele. Bine PA!
    45 17
  • Opinie
    Coreenii aduc un suflu nou pe piata auto si vor acapara tot mai mult din ea. Eu unul ma bucur. Pentru ca ei nu sunt cu nimic mai prejos decat majoritatea celor care sunt acum in piata auto ca si constructori. Pentru noi romanii ei ar trebui sa fie un model. Coreea era acum 60-70 de ani mult sub nivelul Romaniei iar acum sunt mult inaintea noastra. Pacat de noi.
    22 20
  • stai asa cu "coreenii" .. cumulat kia si hyundai au vandut cat MB, BMW sau Audi ...

    renault, care se vrea "de volum", vinde doar ceva mai mult decat Audi ... alta belea ... si nu sunt la fel de sigur ca este din cauza "asteptarii unei improspatari a gamei". Situatia sta fix la fel si la PSA, Ford si Fiat .. debea se ridica peste vanzarile marcilor premium.

    Interesante cifre ... si mai ales "interesanta" concluzia : cei saraci au saracit, cei bogati s-au imbogatit ... eh, cica-i criza..
    25 12
  • Unckle un mare thumbs up de la mine.
    Lexus doar atat? Si totusi e in crestere? Pai cum, ca parca se vehicula ideea pe aici de unii utilizatori cum ca se bat direct cu audi bmw si mb.Anyway... imi pare foarte rau pentru Alfa si Jaguar, doua marci puternic sub-apreciate in mare din cauza istoriei.
    O surpriza placuta din partea Opel, in raport cu Renault stau ma bine
    7 14
  • Calingura
    mowgli
    Cum tu esti socat de cum isi permite cineva sa compare Lexus cu BMW (fara sa intelegi unde si ce compara) asa sunt eu impietrit de nedumerire cum poti compara nu zic Jaguar dar Alfa Romeo cu cei enumerati mai sus.

    Am condus dar mai ales am fost pasager ani buni si in Alfa 147 si int-un lexus is220d. Nu exista capitol unde incape comparatie. NU EXISTA.
    14 3
  • Calingura, imi pare rau ca citesti un comment de al meu din alt topic probabil.Nu stiu de unde ai impresia ca, compar alfa cu lexus sau jaguar.Nimic din ce am scris eu, nu este o comparatie.Nici nu sunt socat ca cineva compara lexus cu bmw, subliniam ce afirmau unii si anume ca lexus depaseste tot trio-ul premium al nemtilor.

    Si acuma o parere strict personala, ca experienta de condus , Alfa Romeo este peste Audi, la fel sunt si motoarele lor, cel putin pana in 2005.Nu compar marcile, e doar o constatare personala.
    11 6
  • Calingura
    POate de la gripa mi s-a parut ca incercai sa fii ironic. Daca nu erai imi cer scuze. Nu doresc sa atac pe nimeni.

    Tot legat de alfa raman la parerea ca nu este deasupra nimanui. Alfa Romeo are modele prea scumpe, cu o lista de dotari cu o generatie in urma fata de concurenta (sau pur si simplu austera), au plastice moi si finisaje bune doar pe partea superioara a bordului, izolare fonica ok dar nimic sa se compare cu modele premium, si motoare care si mie imi plac dar care daca nu cumva delirez in ziua de azi sunt motoare stas de la FIAT....
    Ce mi-a placut la acel 147 si sper ca era valabil pentru toate era cum se inchideau usile. Nu trebuia sa le trantesc cu ura ca la Peugeot 207. Era suficient doar sa le dau un mic impuls. Un detaliu de finete pe care nu l-am uitat.
    4 4
  • @calingura
    Nu eram ironic si nici nu e nevoie de scuze ca doar nu mi-ai dat in cap :)
    Aici deja vorbim de chestii de gust, de ce vrea fiecare de la o masina.
    Usile sunt dementiale cum spui, asa sunt si la 156 si 159, insa chiar si de la 156 calitatea materialelor e mai buna.Din 2005 in sus, sunt de acord, au ramas in urma din pacate, dar eu tot le raman fidel.
    5 5
  • masini
    felicitari automarket pentru articol. la mai multe din astea.

    in legatura cu masinile noi, ma bucur ca Romania este in crestere, poate scapam si noi de rable. poate asa isi da si romanul seama ca masina noua este muult mai buna si mai sigura ca masina sh si nu o sa mai avem atatea rebuturi de masini pe strazi.
    8 7
  • Incredibil!!
    Nu imi vine sa cred cat de prost vand japonezii in EU!!!
    4 4
  • @Tika - daca pui masinile din grupul PSA care-s rebranduiri de Toyota si Mitsubishi o sa iti iasa o cifra mai mare .. dar nu la nivelul producatorilor europeni. Intr-un fel este normal sa fie asa avand in vedere ca europenii sunt un pic "nationalisti" cand vine vorba de masini (si nu numai).
    6 6
  • @cei doi (de pana acum) care nu-s de acord cu afirmatia de mai sus .. ia spuneti dvs cam ce masini au derivat prin "schimbarea emblemei" din Outlander, Aygo si iMiev
    6 7
  • BaditzaEx
    @unkle
    f adevarat , de asemenea ASX revandut ca 4008 sau C-Croser,
    in romania cresterea s-a inregistrat la masini scumpe deci : bogatii se imbogatesc si saracii saracesc...!
    6 0
  • Relativ si absolut
    Printre atatea "razboaie" intre "fanii" diverselor marci, nu pot sa nu remarc crudul adevar si totodata ceva evident - problema cu procentele e fix ca... sunt procente, adica relative. E ca si cand ti-ar mari salariul cu 50% dar tu castigi de fapt 2 lei... In absolut noi am inmatriculat de 20 de ori mai putine masini decat suedezii, care sunt sub jumatate ca populatie. Mai putine decat slovacii sau slovenii sau decat... luxemburghezii, for fucks sake, o tara cam cat un cartier din Bucuresti, dar cu cel mai mare nivel de trai din lume (sau pe acolo). Si poate e mai bine asa intrucat pe doua pseudoautostrazi si cateva "drumuri europene" nici nu am avea ce face cu cateva zeci de milioane de masini.

    Automarket ramane in continuare o sursa buna de informare din tarisoara, iar comentariile din articole o sursa de amuzament avand in vedere ce discutii "intelectuale" se poarta de multe ori intre "fani", in timp ce noi ca tara (pana la urma e o statistica pe natiuni) suntem niste rupti in cur.
    11 0
  • Renault=remat=rebut
    Renault este singurul producator mare (PSA la fel) care este,, minus'' pe linie! Uaaau,ce surpriza!!! Unde sunt comentatorii aia ce-i faceau prosti pe detinatorii de produse VAG ? Ce are ,,minus'' doar la Seat....Ati amutit mai?
    4 9
  • @LUCCI
    Citeste ce a scris C-G-C. Daca tot n-ai inteles, mai citeste odata !
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru