În luna februarie pe piața din Europa au fost înmatriculate 1.14 milioane de mașini noi, în scădere cu 1.3% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. România a înregistrat cea mai mare creștere procentuală de la nivelul Uniunii Europene: 35.7% și un volum de 11.950 de unități.
Piețe mari nu au avut performanțe de top, motiv pentru care luna februarie a avut un rezultat general în scădere. În Germania, înmatriculările din februarie 2019 au crescut cu doar 2.7% (268.857 de unități), iar în Marea Britanie a fost raportată o îmbunătățire de 1.4% (81.896 de exemplare). Pe piața din Franța, creșterea a fost de doar 1.1% (170.779 de unități).
În tot acest timp, Italia și Spania, alte două piețe mari din Europa, au înregistrat scăderi sub media generală. În Italia a fost raportată o scădere de 2.1% (178.499 de exemplare), în timp ce în Spania, scăderea a fost de 10.4% (102.495 de unități).
Segmentul SUV continuă să atragă din ce în ce mai mulți clienți în Europa.
În luna februarie, cota de piață a acestui segment a fost de 36.9%, în creștere față de performanța obținută în aceeași perioadă a anului trecut. Pe locul secund în acest top se află vehiculele din segmentul subcompact (cotă de piață de 20.8%, valoare identică cu cea din februarie 2018), în timp ce podiumul este completat de segmentul compact (17.1%, în scădere comparativ cu februarie 2018).Actuala generație Volkswagen Golf, versiune aflată la final de carieră, reușește să domine în continuare piața europeană. În luna februarie, au fost înmatriculate 31.769 de exemplare Volkswagen Golf, în scădere cu 14% față de perioada similară din 2018. Pe locul secund în clasamentul pe modele s-a aflat Renault Clio (26.062 de unități, +5%), iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Volkswagen Polo (22.610 exemplare, +17%).
Noua generație Dacia Duster reușește să convingă din ce în ce mai mulți europeni, iar luna trecută, SUV-ul de la Mioveni a reușit să se claseze pe locul al 12-lea în topul celor mai vândute modele.
16.183 de unități Duster au fost înmatriculate în februarie pe piața din Europa.În același timp, SUV-ul reușește să depășească atât performanțele lui Sandero (locul al 16-lea cu 16.020 de unități înmatriculare), cât și pe cele obținute de Nissan Qashqai (locul al 13-lea cu 16.106 unități).
Loc | Model |
Înmatriculări februarie 2019 |
1 | Volkswagen Golf | 31.769 |
2 | Renault Clio | 26.062 |
3 | Volkswagen Polo | 22.610 |
4 | Citroen C3 | 19.788 |
5 | Peugeot 208 | 19.462 |
6 | Ford Focus | 18.638 |
7 | Volkswagen T-Roc | 17.791 |
8 | Ford Fiesta | 17.170 |
9 | Opel Corsa | 17.109 |
10 | Volkswagen Tiguan | 16..880 |
11 | Skoda Octavia | 16.701 |
12 | Dacia Duster | 16.183 |
13 | Nissan Qashqai | 16.106 |
14 | Fiat Panda | 16.100 |
15 | Toyota Yaris | 16.086 |
16 | Dacia Sandero | 16.020 |
17 | Renault Captur | 15.832 |
18 | Peugeot 3008 | 15.514 |
19 | Peugeot 2008 | 13.974 |
20 | Skoda Fabia | 13.491 |
Via | JatoDynamics
Lupta este dominată de germani și francezi.
Italienii şi americanii sunt de decor.
Totul e bine până nu vin chinezii, care dacă pătrund pe piaţa europeană putem să ne dăm foc la valiză şi la orice înseamnă viaţa occidentală.
China este cel mai mare duşman al Europei şi Occidentului, din care facem parte, în general.
@ Edikkk unde sunt tata astia de la Toyota cu hybrizii lor ?
10 din cele 20 de pozitii sunt ocupate de masini din clasa subcompacta (208, fiesta, polo etc).
3 sunt compacte.
3 sunt crossovere mici(t-roc, 2008, captur)
4 sunt crossovere medii.
Deci francezii au peste 170.000