Piața auto europeană a înregistrat un nou declin în Uniunea Europeană în luna februarie, iar o analiză realizată de compania Jato Dynamics a scos în evidență că doar câteva modele au reușit să înregistreze creșteri.
Sursa citată a analizat datele de înmatriculări din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, iar rezultatele arată că Renault Clio a fost modelul cu cele mai multe înmatriculări, în ciuda unei scăderi de 4%.
Cu un total de 24.914 unități, subcompacta franceză a detronat astfel liderul tradițional Volkswagen Golf, care în prezent face însă trecerea la o nouă generație. Golf a înregistrat o scădere de 21% a înmatriculărilor, însă a fost la numai 179 de unități de noul lider.
Datele compilate de Jato arată creșteri pentru următoarele trei modele din top, și anume Peugeot 208, Opel Corsa și Fiat Panda. Următoarele locuri din clasament sunt ocupate de Ford Focus, Citroen C3 și Volkswaen Polo, în timp ce Skoda Octavia și Toyota Yaris completează top 10.
Toate aceste modele au înregistrat însă scăderi cu peste 10%.Interesant este că în top 10 nu se regăsește niciun SUV, în ciuda faptului că acest segment a avut în februarie o cotă de 39%, aproape dublă comparativ cu cota de 20% a modelelor compacte.
Chiar dacă înainte era o prezență constantă în top 10, Dacia Sandero a coborât acum pe poziția a 19-a cu 12.541 unități și o scădere accentuată de 21%, în timp ce Dacia Duster nu figurează în top 25. Pe de altă parte, Jato menționează că Ford a înmatriculat în luna februarie 7.500 de unități ale SUV-ului Puma produs la uzina de la Craiova.
Loc | Model |
Înmatriculări februarie 2020 |
1 | Renault Clio | 24.914 |
2 | Volkswagen Golf | 24.735 |
3 | Peugeot 208 | 20.923 |
4 | Opel Corsa | 18.406 |
5 | Fiat Panda | 17.680 |
6 | Ford Focus | 16.730 |
7 | Citroen C3 | 16.254 |
8 | Volkswagen Polo | 16.181 |
9 | Skoda Octavia | 14.853 |
10 | Toyota Yaris | 14.488 |
11 | Ford Fiesta | 14.239 |
12 | Peugeot 3008 | 14.175 |
13 | Volkswagen T-Roc | 13.886 |
14 | Nissan Qashqai | 13.680 |
15 | Toyota Corolla | 13.564 |
16 | Volkswagen Tiguan | 13.403 |
17 | Fiat 500 | 13.344 |
18 | Renault Captur | 12.905 |
19 | Dacia Sandero | 12.541 |
20 | Mercedes-Benz Clasa A | 12.318 |
Via Jato Dynamics
apar în a doua jumătate a anului ...
Cu un Clio E-tech, Captur E-tech şi Megane E-Tech celelalte modele VW o să arate adevărata valoare - de maşini noi, fiţoase, dar uzate moral de noi.
Inafara de fortarile guvernamentale si cazurile marginale de naveta, hibridele si pluginurile sunt grelutz de vandut mai ales in segmentele in care o hibridizare adauga 20-30% in plus fata de varianta nehibrida.
Uita-te atent in tabelul de mai sus. 10 din cele 20 de modele sunt subcompacte cu pret de pornire de la 8 mii euro. Doar 2 din cele 20 cele mai vandute masini in Europa incep in mod real la peste 20k euro (Tiguan si clasa A care e si singura premium din clasament) in rest sunt masini normale si relativ ieftine si fara fandoseli.
S-ar putea ca multe state sa-si bage picioarele in eco-fitele UE si sa-si vada de propriile interese, de propriile economii si mai ales de proprii cetateni in primul rand ca fara ei nu exista nici celelalte.
Sa vedem cati vom supravietui mai intai si apoi cati vom mai avea un venit incat sa avem din ce trai.
Doamne-ajuta.
Eu m-am referit la titlu? Sunt printre cei care respecta Dacia si performanta ei. Ca nu mi-am luat Dacia nu e pentru ca am suferinte sau frustrari cu pentru ca mi-am permis mai mult.
Iar G7 are vreo 8 ani pe piata, nu 4; un facelift nu sperie clientii la fel de mult ca un model nou. Daca nu l-ai avut, sunt mari sanse sa nici nu iti dau seama care e faceliftul.