Dacia a avut parte de un an 2018 excelent. Anul trecut, producția fabricii de la Mioveni a ajuns la 335.262 de unități (+6.8% față de 2017), iar înmatriculările în Europa au crescut considerabil.
Conform raportului publicat de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), în 2018 pe Bătrânul Continent au fost înmatriculate 528.249 de vehicule produse de Dacia, în creștere cu 11.7% față de 2017.
Iar rezultatul este unul excelent ținând cont de faptul că înmatriculările în Europa în 2018 au fost de 15.624.486 de unități, în scădere cu doar 0.04% față de 2017. Rezultatul a fost calculat de reprezentanții ACEA luând în considerare țările din Uniunea Europeană plus statele EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia).
Top 15 constructori auto în Europa în 2018
În urma performanței de anul trecut, Dacia reușește să ocupe locul 14 în clasamentul general al mărcilor cu cele mai mari înmatriculări în Europa în 2018. Deloc surprinzător, prima poziție a topului este ocupată în continuare de Volkswagen, cu peste 1.75 de milioane de unității înmatriculate în Europa în anul care tocmai s-a încheiat.
Constructorul german este urmat la mare distanță de Renault (1.1 milioane de unități) și Ford (peste 994.000 de unități).
Loc | Marcă | Unități | Creștere |
1 | Volkswagen | 1.752.162 | 2.7% |
2 | Renault | 1.105.778 | -3.9% |
3 | Ford | 994.397 | -2.4% |
4 | Peugeot | 971.473 | 5.0% |
5 | Opel | 884.412 | 156.2%* |
6 | Mercedes | 871.221 | -2.5% |
7 | BMW | 815.179 | -1.5% |
8 | Skoda | 729.224 | 3.4% |
9 | Audi | 724.168 | -12.4% |
10 | Toyota | 713.374 | 3.9% |
11 | Fiat | 711.285 | -8.8% |
12 | Citroen | 598.254 | 5.0% |
13 | Hyundai | 543.292 | 3.9% |
14 | Dacia | 528.249 | 11.7% |
15 | Kia | 494.304 | 4.7% |
*creșterea raportată de Opel este una foarte mare întrucât înmatriculările producătorului german au fost incluse în cele ale grupului PSA începând cu luna iulie 2017.
Prin urmare, valoarea pe 2018 publicată de ACEA a fost raportată doar la înmatriculările din a doua jumătate a anului 2017.Grupul Volkswagen reușește să se impună iar în Europa cu peste 3.73 de milioane de mașini înmatriculate în 2018. Pe locul secund se află grupul PSA cu circa 2.5 milioane de unități înmatriculate anul trecut, în creștere cu 32.5%. Pe ultima treaptă a podiumului se află grupul Renault cu 1.64 de milioane de unități, în creștere cu doar 0.8% față de 2017.
Via | ACEA
Incep sa cred ca Dacia ar vinde mai bine daca ar putea produce mai multe masini.
Bravo Dacia.
dacia baga forja nu gluma! oamenii isi fac calcule isi numara banii si bifeaza dacia. Practic marca asta si-a gasit foarte bine segmentul....
Si ii cam sufla in ceafa si lui Hyundai.
Nu vad tot clasamentul, dar reiese ca este deja peste MINI, Volvo, Seat, Mitsubishi...
Felicitari!
Cât costă un model de la Kia sau Hyundai și cât costă Dacia ?.
Eu cred că este o diferență destul de mare de prețuri, deci hai....
Și nu se vinde prețul, se vinde o mașină anume la acel preț, și se pare că e apreciată în UE.
Alec, cifrele pe decembrie sunt și mai bune. Dacia a vândut peste Hyundai, Citroen și Fiat, apropiindu-se la 1500 de bucăți de Toyota.
Și în aceste condiții problema pusă de Alex e foarte pertinentă: ce-ar fi fost dacă Dacia putea produce mai mult (în țară, evident)?
Mă opresc aici că iar o dăm în politică....
si piata are o limita fizica....ne dorim toti sa fabrice cat mai mult dar trebuie sa ai si cui. Cei de la Renault sunt convins ca vor creste productia odata cu (posibila) crestere a cererii.
pana acum strategia Renault cu Dacia a fost flawless din momentul 0 iar tehnica pasilor marunti a fost cea mai potrivita. Asta si in perspectiva visata (de unii) a unui coupe, a unei electrice, a unei urbane si altor zdranganele motorizate cu sigla Dacia
sa avem rabdare deci....
sub-compact Sandero/Logan
suv sub-compact Duster
utilitara/ van compact Dokker/Lodgy
Ma gandesc ca daca ar avea o gama in aproape fiecare clasa probabil ar trece de 1 milion de unitati. Hyundai sau Kia vand la fel de multe masini cu o gama de 3 ori mai mare.
Ai cunostinta ca ceea ce spui tu ar fi conform realitatii? Detii vreo statistica ori studiu de piata care sa-ti sustina teoria? Am impresia ca romanu inca are impresia ca in vest umbla caini cu covrigi in coada si ca o masina la 12.000Eu cel putin e un mizilic pentru segmentul de piata caruia I se adreseaza modelele Dacia.
Deci?
PS. "Sa nu uitam" (expresie folosita ca argument final, vad) ca nu are absolut nici o relevanta ca masina asta e ca paharele alea de plastic.
Sau poate crezi că prejudecățile multor români, care se-nchină ca la sfintele moaște la o Octavia, A4 sau Passat de 12 ani dar nu dau 2 bani pe-o dacie nouă, sunt adevăruri universal valabile?
N-a zis nimeni că sunt daciile neapărat mai bune decât alte mașini, ci reiese din vânzări că sunt apreciate la banii la care se vând.
@Kap - nu putem compara Rapid cu Duster sau Logan cu Octavia sa fim seriosi. Referitor la cei care aleg masini la mana a doua am mai spus-o pe aici ca o masina de 12000 euro la mana a doua este cu mult peste un Logan nou. Diferenta e ca achizitia e o loterie (nici cu Loganul nou nu esti scutit de surprize). Chiar si cei care dau 4-5000 pe passat sau octavia de 12 ani sunt mai castigati decat daca isi iau o dacie mana a doua la acelasi pret.De ce? Pentru ca Dacia e o masina in care dupa 200 000 km banii se duc ca apa din scurgerea de la chiuveta, pe cand cu celelalte iti spun eu, te mai descurci. Si aici sunt in cunostinta de cauza!