Dacia a avut parte de un an 2017 spectaculos. În ciuda unei ușoare scăderi de producție la uzina de la Mioveni, constructorul român a raportat vânzări globale de 655.000 de unități, un record absolut în istoria mărcii.
Cifrele sunt acum completate de un raport al Asociației Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), care a prezentat înmatriculările realizate de producători pe teritoriul Uniunii Europene.
Datele oficiale arată că, în cele 28 de state ale Uniunii Europene, Dacia a înmatriculat 463.543 de unități, în creștere cu 12.1% comparativ cu anul 2016. În urma acestor rezultate, cota de piață a celor de la Dacia a crescut la 3.1% la nivelul UE.
Cifrele sunt cu atât mai bune cu cât creșterea înregistrată de Dacia se situează cu mult peste media europeană: statele membre au înmatriculat puțin peste 15.1 milioane de unități în 2017, cu 3.4% mai multe decât în 2016.
Top 15 constructori auto din Europa
Cu aceste rezultate, Dacia ocupă locul 14 în clasamentul general al mărcilor cu cele mai mari înmatriculări în UE în 2017.
Deloc surprinzător, prima poziție este ocupată în continuare de Volkswagen, cu aproape 1.65 milioane de unități, iar germanii sunt urmați la mare distanță de Renault și Ford.De asemenea, este de remarcat că brandurile premium Mercedes, Audi și BMW ocupă locuri fruntașe în clasament, înaintea unor mărci de volum precum Skoda sau Toyota.
Loc | Marcă | Unități | Creștere |
1 | Volkswagen | 1.645.822 | -0.3% |
2 | Renault | 1.132.185 | 4.5% |
3 | Ford | 1.011.722 | -0.2% |
4 | Peugeot | 909.205 | 7.1% |
5 | Mercedes | 857.131 | 6.2% |
6 | Audi | 797.813 | -0.7% |
7 | BMW | 788.800 | 0.4% |
8 | Fiat | 768.801 | 4.3% |
9 | Skoda | 674.792 | 6.6% |
10 | Toyota | 641.619 | 14% |
11 | Citroen | 560.386 | 5.4% |
12 | Nissan | 552.250 | 3.1% |
13 | Hyundai | 509.109 | 3.4% |
14 | Dacia | 463.543 | 12.1% |
15 | Kia | 460.980 | 8.8% |
TOTAL | 15.137.732 | 3.4% |
Alte elemente interesante:
● Dacia este una dintre mărcile care a înregistrat cele mai mari creșteri procentuale la înmatriculări. Doar Lada (+29%), Alfa Romeo (+27%), Suzuki (+21%), Seat (14.3%) și Toyota (+14%) se pot lăuda cu creșteri mai mari decât cele ale brandului de la Mioveni, însă cu excepția celor de la Toyota toate aceste mărci au avut înmatriculări mai mici decât Dacia;
● Renault este singurul constructor din top 3 care a avut înmatriculări în creștere (+4.5%), în timp ce Volkswagen și Ford au înregistrat scăderi nesemnificative;
● doar 3 constructori au reușit să înmatriculeze peste un milion de unități în Europa în 2017;
● dintre mărcile situate în top 10, Toyota a cunoscut cel mai mare salt procentual, ca urmare a lansării SUV-ului C-HR și a numeroaselor versiuni hibride oferite în detrimentul propulsiei diesel;
● pe lângă Volkswagen și Ford, alte mărci care au înregistrat scăderi de înmatriculări au fost Audi (-0.7%), Mazda (-0.2%), Honda (-11.5%), Mitsubishi (-0.4%), Smart (-5.8%), Lancia (-9.6%).
● de departe, cea mai mare scădere a fost înregistrată de DS. Brandul premium al Grupului PSA a înmatriculat doar 45.000 de unități, cu aproape 30% mai puțin decât în 2016.
Via ACEA
http://media.opel.com/media/intl/en/opel/home.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2017/opel/01-10-european-sales.html
Oricum, soc! Fiat a vandut mai mult decat Skoda, iar Toyota a avut o crestere de 14%, urmata de Dacia. Felicitari!
Exista modelul Tipo, care are un raport bun calitate/pret, dar asta este singurul model nou.
Acum vedem exact pentru cate persoane au rost marcile premium, pai pentru aproape 2.5 milioane de persoane care si-au cumparat cele trei marci germane in 2017. Aici nu intra cei care au ales Jaguar, Lexus, Volvo, adica alte cateva sute de mii de persoane.
Oricum, Toyota si Dacia au urcat spectaculos, urmate de Kia, Peugeot si Skoda. Ultimele 3 vor continua sa aiba cresteri mari in urmatorii 3 ani pentru ca vor lansa generatii noi ale unor modele care se vand excelent: Cee'd (ca sa va faceti o idee puteti sa cautati noul Forte, aparut la Detroit zilele trecute - e varianta sedan), Sportage, 208, 2008, 308, Octavia si Fabia (plus nou lansatul Karoq care abia a intrat in productie de curand si viitorul Polar, model nou, alternativa Skoda la Captur sau 2008).
FIAT are o istorie mare in spate si un viitor mare in fata.
Problema este ca VW cei care au mintit cu privire la noxe FURAND CU MAIMUTA precum unii soferi de taxi sunt cu o cifra foarte mare !
Si de acolo si concurenta mai proasta, si profiturile mai mari pe spatele consumatorilor.
Opel (PSA) 344,848
sursa: https://www.best-selling-cars.com/europe/2017-full-year-europe-best-selling-car-manufacturers-and-brands/
Multumesc pentru link.
Pare mult mai realist. Totusi trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam ca Fiat sa aiba vanzari atat de bune, daca tinem cont de gama de modele si imagine. Nu mai asteptam sa fie in fata celor de la Skoda, Citroen sau Toyota. Defapt Fiat a vandut mai bine si decat Toyota Group. Iar Dacia a vandut mai multe masini decat Seat si Kia. Bai, e ceva! Sincer.
Cred ca marele perdant este Ford. Da, are peste 1 000 000 de unitati vandute. Insa daca avea in portofoliu marcile pe care le avea acum 10 ani, cred ca era la vanzari peste PSA si Renault.
Si oricum singura fosta marca din portofoliu care a avut vanzari notabile de-a lungul istoriei si care inca exista acum 10 ani a fost Mercury, brand care n-a fost adus niciodata oficial in Europa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_Colony_Park#/media/File:1978_Mercury_Colony_Park_station_wagon,_front_left.jpeg
Era maşina personală a lui Sue Ellen Ewing, în primii ani ai serialului “Dallas”. Mă rog, se remarca şi “geamănul” lui Ford LTD Country Squire. Dar cert este că ambele s-au bucurat de un succes nebun în State.
Generaţia următoare (şi ultima, din păcate, ca şi în cazul altor bijuterii) m-a frapat la fel de mult:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_Colony_Park#/media/File:Merucry_Colony_Park_1984.jpg
Dacă aş fi trăit peste Ocean, în acei ani de glorie, m-aş fi simţit contrariat, fiindcă n-aş fi ştiut ce să aleg dintre modelul în cauză şi Oldsmobile Custom Cruiser.
Oricum, astea au fost maşini cu adevărat americane! Nestemate ale unui izvor nesecat de creativitate, când încă nu erau “imaginate” cu instrumente virtuale.
Mie personal printre breakuri clasice americane mi-au placut cel mai mult celebrul Chevy Nomad (varianta '57), Buick Century Caballero Estate Wagon (tot '57) si Olds Vista Cruiser (varianta 442 din '70 - practic muscle car cu aspect de break).
De câteva ori chiar și eu am afirmat că apogeul “americanelor autentice” a fost atins ȋn 1970, când musclecarurile au cunoscut maximum de potențial, dar apoi, treptat…Comandamentele “eco” au pornit de la autoritățile federale, care i-au obligat pe operatorii locali să adopte măsurile antipoluare clocite de multă vreme…Să nu uităm că, exact ȋn 1970, a apărut temuta structură guvernamentală de profil – EPA – și că, ȋn 1976, Congresul SUA a promulgat legea numită Actul pentru Cercetare, Demonstrare și Dezvoltare a Vehiculelor Electrice și Hibride! Ȋntre timp, faimosul convertizor catalitic și-a intrat ȋn drepturi. Să ne amintim, de exemplu, de Chevrolet Camaro “Sport” din 1982, cu motor Pontiac de 2.5L i4, care genera…90 CP și 179 Nm și care “reușea” să acopere plaja 0-100 km/h ȋn aproape 15 secunde, iar viteza maximă se situa la cota 160 km/h…Atenție, vorbim despre un musclecar! A trebuit să intervină Buick, cu al său mitic Grand National, pentru a forța restabilirea prestigiului industriei auto americane, dar răul fusese comis ȋn mod iremediabil, cu consecințe persistente…De ce? Pentru că planeta ar fi ajuns oricum ȋn aceeași stare jalnică și fără tot acest fariseism politico-civic al “protecției mediului”, care durează de decenii…
Chiar și 50% persoane fizice tot înseamnă mult, apoi aceste mărci vând bine cam peste tot pe glob, deci nu este nicio dezinformare.