Înmatricularea mașinilor cu motoare Euro 3 și Euro 4 ar putea fi interzisă: măsura apare într-un proiect pentru combaterea schimbărilor climatice

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 03.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un proiect național pentru combaterea schimbărilor climatice propune interzicerea înmatriculărilor pentru mașinile cu motoare Euro 3 și Euro 4.

Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri a publicat la sfârșitul lunii ianuarie un amplu proiect cu măsuri concrete pentru combaterea schimbărilor climatice, care a fost redactat pe baza recomandărilor primite de la Comisia Europeană.

Proiectul are numele Planul Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice (PNIESC) și include o serie de măsuri radicale care ar trebui adoptate în perioada 2021-2030, iar unele dintre ele se referă inclusiv la domeniul transporturilor.

Printre altele, în proiect se propune interzicerea înmatriculărilor de mașini cu motoare Euro 3 și Euro 4.

"Reducerea emisiilor GES (n.r - Gaze cu Efect de Seră) prin menținerea unui parc auto cu autovehicule (Euro 6), eficiente sau vehicule cu propulsie electrică și prin interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4", se precizează la capitolul legat de transport.

Totuși, nu este precizată o dată exactă de la care să intre în vigoare o astfel de regulă.

De asemenea, proiectul încurajarea introducerea unei legislații care să limiteze circulația mașinilor poluante în centrul mailor orașe, iar taxa Oxigen introdusă în București de la începutul acestui an este oferită ca exemplu.

"Limitarea circulației vehiculelor cu alimentare convențională în centrele orașelor, pentru a îmbunătăți calitatea aerului".

Nu în ultimul rând, proiectul prevede o promovare mai agresivă a serviciilor de transport alternativ, inclusiv cele de car-hailing precum Uber sau cele de închiriere de biciclete și trotinete electrice.

"O reducere considerabilă a emisiilor GES se realizează prin dezvoltarea și promovarea metodelor alternative de mobilitate și prin menținerea unui parc auto cu autovehicule moderne.

Suplimentar, interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4 va contribui la îmbunătățirea calității aerului", se mai precizează în proiect.

Via Hotnews

Comentarii (22)

  • Ma bucur ca o sa interzica masinile cu motoare cu Euro-3 dar de ce si cu Euro-4?
    9 24
  • Clique
    Chiar nu este evident de ce vor și E4 ?
    Simplu, forțarea pieței să cumpere mașini noi sau aproape noi.
    19 6
  • someone
    nu suna rau ....dar ce facem cu energia electrica produsa din surse ne-ecologice? ce facem cu taierea padurilor? astea nu sant surse de degradare a calitatii aerului? daca aveti curaj / cojones, faceti ceva de la cap la cap, nu incepeti de la jumatate. problema e mult mai complexa decat pretindeti voi aici ( voi = politicienii de la Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri , dar voi = si redactorii care ati scris articolul )
    34 3
  • cupitza
    Pot sa interzica si E6, hibridele sau electricele, atat timp cat nu se reglementeaza traficul sa nu mai fie aglomeratia care este, nu imbunatateste transportul in comun, nu se aplica legi, nu se dau amenzi, nu se restrictioneaza/limiteaza traficul astfel incat tot romanul sa se deplaseze cu autobuzu', degeaba se face atat tam-tam, ca nu se va imbunatati nimic in privinta calitatii aerului. Eliminam toate motoarele clasice, ramanem cu cele electice, care tot 2 milioane vor fi in Bucuresti, deci aglomeratie tot va fi. Pentru cele 2 milioane este necesara producerea energiei electrice care tot prin metode conventionale se produce ...
    15 4
  • Hehehe, prietenii liberalilor au masini noi de vandut. Multe !! Daca-i musai, cu placere , nu ?
    14 8
  • Rudolf D.
    Si vine coana Clima si zice:
    -Bah, ce chestie! Ia sa nu ma mai schimb eu si sa raman asa. Sau sa ma schimb? Cum e mai bine? Sau cum e bine? Mai rece? Mai cald? Ca acum 10000 de ani sau ca acum 100 de mii? Dracu stie.
    Si unde sa ma schimb? In baie sau in dormitor?
    Oricum Greta m-a vazut goala.
    Noapte buna bizoni.
    5 7
  • Edikkk
    1. Faptul că interzic înmatricularea maşinilor sub euro 5 este o măsură foarte bună !!

    2. Această măsură, nu interzice circulaţia maşinilor deja înmatriculate care sunt sub euro 5, o măsură deasemenea foarte bună !!

    Adică poţi folosi, dar nu o poţi vinde, o dai la Remat etc
    12 10
  • Euro 1 a aparut in 1992,euro2 in 1996,euro3 in 2000,euro 4 in 2005 iar euro 5 in 2009.Dupa ce am golit toate rablele din V si le-am tinut piata celor de acolo pentru ca i-am scapat de ele si le-am adus la noi apare si legea asta acum total inutila,oricum piata e suprasaturata de masini vechi.Sa nu uitam,euro 5 a aparyr acum 11 ani,deja sub euro4 incep sa se caseze din cauza vechimii.Lege data la misto,e cazul acum ca romanii sa le cumpere si rablele europenilor de la euro5 in sus ca au cam ramas europenii cu autohuturile pline.
    8 1
  • inexorabil
    Ce “schimbări climatice” visaţi, slugi oarbe ale New Age-ului?! Chiar şi cu decenii în urmă veneau zile de iarnă în care simţeai că poţi să stai bine mersi în tricou afară sau, dimpotrivă, zile de vară în care aveai nevoie de o haină cu mâneci lungi. Ţin minte că, în iunie ’92, am umblat numai în pulover, în martie ’93 mi s-a părut că s-a instalat era glaciară, iar în mai ’97 simţeam că leşin de căldură la nivelul solului. Atunci nu se văita nimeni de nicio “anomalie a climei”.

    EMOL are impresia că poate să imbecilizeze (başca uşor) pe orişicine…
    8 11
  • khal drogo
    @inexorabil: Negationistule ! :) Ce memorie buna ai...
    6 1
  • @Clique - ai dreptate, dar de unde BANI pentru o masina euro 5-6. Euro 7 apare in 2025.

    @Tatraurs - corect, sunt preturi bune la euro 5, afara, dar mari la noi :(
    3 3
  • Edikkk
    @Tata Rus

    Măcar este O MĂSURĂ decât deloc ani de zile !!
    Că sunt deja înmatriculate... ok... dar măcar nu le pot vinde la a3a mână etc
    7 4
  • Edikkk
    Şi această măsură crează un efect bun.

    Îţi cumperi euro 5 SH ştii că vei risca în 10 ani să nu poţi să o vinzi, şi îţi vei lua euro 6 sh.

    Înţelegi ?
    5 2
  • Clique
    @LEE Adevărat, foarte puțini își permit un E5, ca să nu mai zic de E6.
    Doar dacă căutăm la sh motoare E5 benzinare.. și verificate la sânge..
    E singura alternativă..
    Diesel E5 la second sunt capcane curate...(DPF, turbo, EGR injectoare)
    4 1
  • @Clique

    Așa am pățit eu. M-a țepuit unul luându-mi Diesel E5 SH profitând de lipsa mea de răbdare și de unele cunoștințe în ceea ce privește DPF-ul despre care am aflat că nu mai e... și am schimbat și turbo etc. Și acum încerc să o vând, bineînțeles la un preț destul de mic. Pe pierdere că nu mai am cum să recuperez cei 5400 euro dați pe ea și cei încă 1800 euro băgați în ea în 6 luni... Îmi asum prostia.

    Dar care e ideea cu asta? Că vreau benzină. Fie el și motor de 1.8 sau 2.0. Aspirat. Da, consumă mai mult. Dar măcar e mai ok pe partea de întreținere.
    9 0
  • Mama sclavilor nu e duamna firea dar e mereu GES.tanta. Si naste interdictii ordonate prin comunicate semnate aici de nici nu conteaza cine cu dreapta sau stanga.
    6 0
  • @Clique: 3000 euro pentru un euro 5 ti se pare mult? cat ai vrea sa dai pentru o masina? nu iti permiti nu iti mai cumperi masina. rca, casco, itp si daca vrei si o revizie pe an costa cel putin 2500 ron. masina costa, nu trebuie sa isi permita oricine.

    Asta ar fi cea mai buna masura din ultima perioada.
    4 4
  • Clique
    @Sandu, depinde de fiecare persoană în parte, fiecare are gusturi diferite, fiecare dorește ceva diferit, fiecare are așteptări diferite.

    Și unii chiar nu-și permit un E5, cunosc cazur,i sau unora li se par prea scumpe sau prea proaste calitativ.

    Nu știu ce E5 găsești la 3000 de euro, dacă un Logan model 2015 la second începe de la 5000, doar dacă te uiți la versiunea de Logan-Sandero 2010-2011, motoare de 1.2, atunci da, întradevăr pe acolo costă.

    Momentan dețin o Toyota Avensis, E4, mașina anterioară a fost un Tucson 2.0 diesel E3, acum vânez un E5 după preferințele mele benzinar de preferat motor clasic multi-punct.. aspirat și cu automată ( da, prefer o automată, chiar dacă voi primi tot hate-ul din lume)

    Cu toate că mi-aș dori un Prius gen3 second, însă temerea mea ar fi bateriile..

    Totul se rezumă la individ, fiecare persoană are concepție diferită
    4 0
  • stiu ca se rezuma la asteptarile fiecaruia. dar nu mai e o optiune sa iti iei o masina veche. trebuie sa fi fortat sa iti schimbi masina pentru una mai noua. traim toti pe aceeasi planeta, nu vreau sa inghit fumul scos de masinile vechi neintretinute cand eu ma chinui si scot bani din buzunar pentru o masina cu ultima norma de poluare.
    5 5
  • Nicio legătură între norma Euro și schimbările climatice, emisiile de CO2 fiind direct proporționale cu consumul de carburant. Că E3 și E4 poluează mai mult, mai ales în ce hal sunt cele care ajung la noi, aia e clar.
    5 1
  • Se vor vinde iar prin comodat, la notar.
    3 0
  • E buna intentia guvernului, zic eu. Dar ei nu se pun in locul nostru si gresesc. Masurile astea ar trebui impuse treptat. Mai intai interzicerea non-euro, EURO 1 si EURO 2 ca sunt inca destule.
    Germania nu a interzis DELOC masinile astea decat in anumite Umweltszonen (zone de mediu), gen orase foarte mari sau aglomeratii. Si asta doar in centru, nu si la periferii. Uite daca imprumuta ideea asta dna Firea era o treaba.

    Iar aia doar cu interzicerea inmatricularii in Romania de EURO 3 si 4 este cea mai buna solutie, cred eu. Lasa timpul sa-si faca treaba. Alea care sunt inca inscrise si asa au in spate ani si kilometrii buni si se vor pensiona in cativa ani.

    Cele cu EURO 3 si 4 sunt inca extrem de multe. Ar fi o catastrofa nationala daca masinile astea ar deveni instant nule.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru