Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri a publicat la sfârșitul lunii ianuarie un amplu proiect cu măsuri concrete pentru combaterea schimbărilor climatice, care a fost redactat pe baza recomandărilor primite de la Comisia Europeană.
Proiectul are numele Planul Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice (PNIESC) și include o serie de măsuri radicale care ar trebui adoptate în perioada 2021-2030, iar unele dintre ele se referă inclusiv la domeniul transporturilor.
Printre altele, în proiect se propune interzicerea înmatriculărilor de mașini cu motoare Euro 3 și Euro 4.
"Reducerea emisiilor GES (n.r - Gaze cu Efect de Seră) prin menținerea unui parc auto cu autovehicule (Euro 6), eficiente sau vehicule cu propulsie electrică și prin interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4", se precizează la capitolul legat de transport.
Totuși, nu este precizată o dată exactă de la care să intre în vigoare o astfel de regulă.
De asemenea, proiectul încurajarea introducerea unei legislații care să limiteze circulația mașinilor poluante în centrul mailor orașe, iar taxa Oxigen introdusă în București de la începutul acestui an este oferită ca exemplu.
"Limitarea circulației vehiculelor cu alimentare convențională în centrele orașelor, pentru a îmbunătăți calitatea aerului".
Nu în ultimul rând, proiectul prevede o promovare mai agresivă a serviciilor de transport alternativ, inclusiv cele de car-hailing precum Uber sau cele de închiriere de biciclete și trotinete electrice.
"O reducere considerabilă a emisiilor GES se realizează prin dezvoltarea și promovarea metodelor alternative de mobilitate și prin menținerea unui parc auto cu autovehicule moderne.
Suplimentar, interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4 va contribui la îmbunătățirea calității aerului", se mai precizează în proiect.Via Hotnews
Simplu, forțarea pieței să cumpere mașini noi sau aproape noi.
-Bah, ce chestie! Ia sa nu ma mai schimb eu si sa raman asa. Sau sa ma schimb? Cum e mai bine? Sau cum e bine? Mai rece? Mai cald? Ca acum 10000 de ani sau ca acum 100 de mii? Dracu stie.
Si unde sa ma schimb? In baie sau in dormitor?
Oricum Greta m-a vazut goala.
Noapte buna bizoni.
2. Această măsură, nu interzice circulaţia maşinilor deja înmatriculate care sunt sub euro 5, o măsură deasemenea foarte bună !!
Adică poţi folosi, dar nu o poţi vinde, o dai la Remat etc
EMOL are impresia că poate să imbecilizeze (başca uşor) pe orişicine…
@Tatraurs - corect, sunt preturi bune la euro 5, afara, dar mari la noi :(
Măcar este O MĂSURĂ decât deloc ani de zile !!
Că sunt deja înmatriculate... ok... dar măcar nu le pot vinde la a3a mână etc
Îţi cumperi euro 5 SH ştii că vei risca în 10 ani să nu poţi să o vinzi, şi îţi vei lua euro 6 sh.
Înţelegi ?
Doar dacă căutăm la sh motoare E5 benzinare.. și verificate la sânge..
E singura alternativă..
Diesel E5 la second sunt capcane curate...(DPF, turbo, EGR injectoare)
Așa am pățit eu. M-a țepuit unul luându-mi Diesel E5 SH profitând de lipsa mea de răbdare și de unele cunoștințe în ceea ce privește DPF-ul despre care am aflat că nu mai e... și am schimbat și turbo etc. Și acum încerc să o vând, bineînțeles la un preț destul de mic. Pe pierdere că nu mai am cum să recuperez cei 5400 euro dați pe ea și cei încă 1800 euro băgați în ea în 6 luni... Îmi asum prostia.
Dar care e ideea cu asta? Că vreau benzină. Fie el și motor de 1.8 sau 2.0. Aspirat. Da, consumă mai mult. Dar măcar e mai ok pe partea de întreținere.
Asta ar fi cea mai buna masura din ultima perioada.
Și unii chiar nu-și permit un E5, cunosc cazur,i sau unora li se par prea scumpe sau prea proaste calitativ.
Nu știu ce E5 găsești la 3000 de euro, dacă un Logan model 2015 la second începe de la 5000, doar dacă te uiți la versiunea de Logan-Sandero 2010-2011, motoare de 1.2, atunci da, întradevăr pe acolo costă.
Momentan dețin o Toyota Avensis, E4, mașina anterioară a fost un Tucson 2.0 diesel E3, acum vânez un E5 după preferințele mele benzinar de preferat motor clasic multi-punct.. aspirat și cu automată ( da, prefer o automată, chiar dacă voi primi tot hate-ul din lume)
Cu toate că mi-aș dori un Prius gen3 second, însă temerea mea ar fi bateriile..
Totul se rezumă la individ, fiecare persoană are concepție diferită
Germania nu a interzis DELOC masinile astea decat in anumite Umweltszonen (zone de mediu), gen orase foarte mari sau aglomeratii. Si asta doar in centru, nu si la periferii. Uite daca imprumuta ideea asta dna Firea era o treaba.
Iar aia doar cu interzicerea inmatricularii in Romania de EURO 3 si 4 este cea mai buna solutie, cred eu. Lasa timpul sa-si faca treaba. Alea care sunt inca inscrise si asa au in spate ani si kilometrii buni si se vor pensiona in cativa ani.
Cele cu EURO 3 si 4 sunt inca extrem de multe. Ar fi o catastrofa nationala daca masinile astea ar deveni instant nule.