Volvo lucrează la înlocuitorul lui V40, modelul său compact. Suedezii vor să îl dezvolte pe o platformă modulară care să dea naștere unei întregi familii de modele, unele dintre ele urmând să fie vândute de chinezii de la Geely. În ciuda platformei comune, inginerii Volvo promit o diferențiere clară între viitoarele modele fabricate pe platforma CMA vândute sub sigla mărcii suedeze și de suratele lor de la Geely. Peter Mertens, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare de la Volvo, a declarat că urmașul lui V40 este în lucru la centrul de cercetare din Gothenburg al companiei suedeze.
Cu platforma CMA, cei de la Volvo vor să acopere segmentul compact de la zona de volum până la partea premium. Ideea este similară cu cea a nemților de la Volkswagen, care au împlementat o platformă modulară numită MQB care joacă acest rol. Cei de la Volvo nu vor să copieze concernul german și vor introduce o diferențiere pronunțată între comportamentul modelelor care vor împărți noua platformă modulară a companiei.
Arhitectura CMA de la Volvo este esențială pentru reducerea costurilor și a consumului mediu de carburant al gamei Volvo și va asigura extinderea volumelor de vânzări. Iar creșterea vânzărilor va fi făcută și de lansarea unui crossover compact, așteptat să se numească XC40. Costurile de dezvoltare ale proiectului vor fi amortizate cu ajutorul chinezilor de la Geely, care dețin mai multe mărci pe piața indigenă și care vor lansa propriile modele dezvoltate pe noua platformă tehnică gândită în Suedia.Via Autocar
Comentarii (0)