Inginerul şef al diviziei Ford Performance: "Timpii de Nurburgring sunt doar marketing"

de Sebastian Toma
Joi, 28.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jamal Hameedi, inginerul şef al Ford Vehicle Performance, spune că formula actuală a luptei între modelele de producţie privind timpul obţinut pe Nurburgring este greşită, fiind bună doar pentru marketing.

Esential 662 CP dezvoltă generaţia 2013 a lui Ford Shelby GT500, cel mai puternic Mustang de serie oferit vreodată.
Nurburgring-ul a ajuns din nou pe buzele pasionaţilor de automobile, de data aceasta dintr-un motiv diferit faţă de discuţiile obişnuite. Reprezentanţii forumului dedicat modelelor de performanţă de la Ford l-au contactat pe şeful diviziei globale de performanţă a mărcii americane pentru a-i cere socoteală privind nedivulgarea timpului obţinut de cel mai rapid Mustang de serie construit vreodată, un Shelby GT500 de generaţie2013. Membrii forumului au descoperit că un asemenea model a alergat pe celebra pistă germană, lucru confirmat ulterior de reprezentanţii Ford, fără ca timpul obţinut să fie publicat ulterior. Jamal Hameedi, inginerul şef al diviziei de performanţe globale Ford Motor Company, spune că prezentarea timpului obţinut de Shelby GT500 sau de oricare alt model Ford pe acest circuit nu are niciun rost, deoarece ar fi o pură afirmaţie de marketing, cu nicio valoare reală.

După cum explică Hameedi, actualul format al luptei dintre constructorii de automobile privind titlul de "cea mai rapidă maşină de serie de la Nurburgring" nu este corect. În opinia inginerului şef al programului de performanţă de la Ford, formatul actual este greşit pentru că nu se pot declara timpii ”oficiali” ai modelelor respective în contextul în care nu există o metodă certificată de verificare a modelelor care aleargă la Nurburgring în vederea obţinerii unui timp record, precum este în lumea motorsportului. Hameedi spune că actualul format, în care fiecare producător este liber să vină cu orice pilot şi cu orice maşină şi să publice apoi un timp de Nordschleife este greşit pentru că pot demonstra că acele vehicule nu au fost modificate în vederea obţinerii unui timp mai bun.

Însă, inginerul şef al celor de la Ford Performance spune că ar fi primii care şi-ar aduce toată gamă la Nurburgring în momentul în care ar fi prezentată o metodă certificată şi verificată independent de măsurare a timpilor obţinuţi pe celebrul "Iad Verde".

Urmareste Automarket
Jamal Hameedi nu a avut doar critici pentru celebrul circuit german, explicând că acesta este foarte bun la simularea mai multor condiţii diferite de pe şosea în acelaşi loc. Multitudinea de condiţii de circuit, condiţiile atmosferice diferite de la un moment al zilei la altul şi imposibilitatea măsurării timpului pe tur într-o modalitate universal acceptată (existând mai multe standarde realizate de-a lungul timpului pentru turul de Nordschleife, folosind anumite repere ale circului) duce la imposibilitatea comparării a două modele cu excepţia cazului în care acestea au fost conduse în aceeaşi zi, în acelaşi timp şi de acelaşi pilot.

Via SVTPerformance

Comentarii (16)

  • pai consumul fantasmagoric de mic, acceleratia 0-100, viteza maxima (care in afara de autobahn nu e legala), timpii pe 1/4 mila, pe care ii da si ford, prizele de aer false, caracteristice multor mustanguri, CE SUNT? CORECT, TOT MARKETING;
    cand nu ajungi la struguri zici ca sunt acrii;
    27 11
  • si ce pilot ar fi atat de neutru ca sa te bazezi ca nu e partinitor cu vreo firma? si nici motorsportul, cum zice el, nu e o solutie; sunt multe diferente intre piloti. se poate vedea in campionatele monomarca;
    tocmai, si in motorsport fiecare echipa are pilotii ei, nu-i schimba de la o echipa la alta.
    7 4
  • Cred ca ar prefera timpi pe linie dreapta si "another left turn".
    14 6
  • Vulpea care n-ajunge la struguri zice ca-s acri.
    20 9
  • Intradevar e marketing; e marketing calculat nemteste in milisecunde, nu in metafore si prize de aer false
    12 8
  • Nokian
    Total de acord cu seful diviziei Ford Performance.Trebuie gasita o metoda prin care sa se stabileasca timpul exact pentru a nu trisa nimeni.In prezent pilotul si echipa care au testat masina vin cu o inregistrare video si declara mandri timpul obtinut.Stim cu totii cat de usor se poate truca o inregistrare video.Sau masina poate sa aiba modificari serioase fata de cea de serie,pentru ca nimeni nu verifica.
    15 13
  • Vulpea cand nu ajunge la struguri zice ca sunt acri... Cam asa si la Ford
    17 14
  • ma, voi astia cu vulpea si cu strugurii....ginditi critic inainte sa scriti...si nu mai fiti ca o turma de oi conduse de o oaie mai mare , zicand ca americanele is bune doar in linie dreapta si consuma foarte mult combustibil, vin cu detalii daca nu e clar..
    15 14
  • BaditzaEx
    @Blower0 - Lasa-ne cu americansimele tale, uita-te la videoclip ( fa o comparatie cu Alfa Romeo 4c ) nu arata bordul ( vitezometru... ) daca aveau o masina performanta puneau toate informatiile.

    este cel mai mare Bullshit gasit ca si scuza pentru incompetenta lor, producatorii incep sa aibe culmea nesimtirii si a tupeului in gasirea unor scuze cel putin penibile...
    Nu inteleg, totusi cum Ford nu reuseste sa renasca niste modele performante ca, si mai ales GT sau acest Mustang... sunt una din cele mai mari companii in lume, avand la dispozitie resurse financiare uriase pt a putea da nastere unor modele sportive competitive ( pt p-ta europeana ) dar p[arca refuza sa faca ceva... mare pacat , caci imi plac designul acestor muscle-car-uri ( Ford Mustang, Chevrolet Camaro, Dodge Charger ) pt mine sunt dovada vie ca mai exista masini masculine cu un design atragator, interesant si autentic - iesite din tiparele designului comun. Dar, in ciuda ca Ford are vanzari f bune pe plan global, refuza sa investeasca in tehnologie si sa aduca modelele sale celebre precum acest Mustang, unde le este locul.

    ar trebui concediat acest Jamal taliban
    10 6
  • Chiar nu conteaza timpul pe Nurburgring, la ce ajuta?
    5 5
  • @Blower0
    Noi, "astia cu vulpea si cu strugurii", nu ne refeream la incapacitatea masinilor americane de a scoate timpi buni pe circuit, ci la atitudine. Corvette ZR1 sau Camaro Z/28 sunt vii dovezi ale faptului ca pot si ei. Problema sta in modul in care unii o dau la intors cand nu le iese cum trebuie. Asa cum avem teste standard pentru consum, bune sau rele, dar efectuate in exact acelasi mod si la care ne raportam cand facem comparatii, asa cum avem teste de impact, bune sau rele, la care iarasi ne raportam cand vrem sa vedem care masina e mai sigura, asa ne raportam si la timpii pe acest circuit. Rareori o sa fie un consum ca in teste, sau rareori un impact in lumea reala va pica exact pe dinamica celor de la NCAP, asa cum rareori masinile vor merge pe drumuri similare circuitului in discutie, la vitezele alea. E vorba doar de o comparatie in conditii similare de test si nimic altceva, doar ca sa ne ajute sa comparam capabilitatile dinamice ale masinilor. Altfel, nu reuseam niciodata sa aflam ca, spre ex, o masina precum GT-R poate bate un concurent mai usor si mai puternic sau ca Megane RS redefineste modul in care un hot hatch poate sta pe circuit.
    13 4
  • @BaditzaEx , ce ameticanisme ? Apropo - nu sunt fan FORD !!!
    2 8
  • @dan , Testele de pe Nurburgring / de consum au erori, stii de ce ??
    1. Nurburgring - depinde de capacitatile soferului/vreme/ anvelope utilizate pe masina ----- lucruri care difera de la masina la masina.
    2. Consumul inregistrat si spus oficial : DA - sunt in aceleasi conditii, DAR: tu crezi ca europenii fac asa motoare econome si puternice precum ei se lauda ???????? Pai asta e o inșelaciune. (Daca trebuie - explic mai jos)
    6 10
  • @dan , ideea era ca NU e chiar corect sa comparam masinile , asa cum fac majoritatea oamenilor: ne uitam pe Nurburgring ce timp a scos, ne uitam la puterea motorului, la consum si la...marca...
    Ce-i drept , paradoxal, dar Dodge Viper ACR a scos unul din cele mai bune timpuri le Nurburgring, lasand in urma toate "caramelele" europene... Dar cine stie - e chiar meritul automobilului sau și a vremii/șoferului ??
    7 9
  • @Bloule
    pai si la teste de consum, acceleratie samd depinde starea vremii greutatea soferului si priceperea lui. te contrazici.
    si nu a zis nimeni nimic de americane, era strict cazul ford.
    asa ca nu te mai inflama ca o pis... da nespalata
    1 1
  • @@Bloule , eu nu m-am contrazis. Tu vorbesti prostii
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru