Inginerii Volvo lucreaza la sunetul viitoarelor hibride in Suedia
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Scandinavii de la Volvo au deschis un nou laborator acustic, pentru a acorda cu atentie sunetul motoarelor pe care le construieste, alaturi de sunetele de la interior pe care le experimenteaza pasagerii. Laboratorul a fost construit in Torslanda, Suedia, chiar in inima complexului de productie Volvo. Acest laborator are o incapere speciala, care nu permite intrarea sunetelor de fundal si elimina orice fel de unda perturbatoare.
Desi laboratorul acustic al celor de la Volvo nu permite accesul sunetelor din exterior, acesta este creat special pentru a imita anumite conditii – cum ar fi rularea pe asfalt pentru a putea simula toate mediile pe care le vor infrunta modelele lor in viata reala. Laboratorul Volvo din Torslanda include si o camera pentru acordare a sunetelor. De asemenea, aceasta facilitate de testare poate sa efectueze teste atat asupra modelelor cu tractiune fata, cat si pentru modelele cu tractiune integrala.
In camera NVH (Noise, Vibration and Harshness) lucreaza peste 60 de persoane care sunt specializate in crearea unui anumit tipar de sunete, specifice pentru un Volvo. Acestia au impartit sunetele pe trei categorii: sunete enervante, sunete informative si sunete impresionante.
Astfel, inginerii Volvo incearca sa elimine din fasa orice fel de scartaieli sau zgomote enervante, alaturi de zgomotele de rulare si altele elemente similare. In acest timp, sunetul motorului si al elementelor de atentionare si simulatoarele de releu sunt inca perceptibile pentru sofer, pe cand sunetele create de inchiderea usilor sau a motoarelor la turatii ridicate vor fi acordate special pentru impresia clientilor.Aceasta facilitate Volvo are scopul de a crea sunetul primilor hibrizi de tip plug-in pe care ii va crea constructorul scandinav. Suedezii trebuie sa stabileasca nivelul de zgomot pe care il va emite un hibrid si cat de silentios va fi el in timpul rularii si al functionarii. Clientii Volvo care vor alege acest tip de hibrid vor primi un sunet tipic suedez care va caracteriza apartenenta de clasa premium a acestor modele. Pentru moment, inginerii Volvo nu au stabilit un etalon pentru crearea acestor sunete, dar promit ca vor dezvolta unul in curand.
Via | auto-media
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volvo in Romania
-
Volvo S60 facelift (2013-2018) Preţ: 27.542 - 46.423 €
-
Volvo S90 Preţ: 46.117 - 67.110 €
-
Volvo V40 Cross Country facelift Preţ: 26.342 - 40.968 €
-
Volvo V40 facelift Preţ: 23.363 - 38.819 €
-
Volvo V60 Preţ: 39.655 - 54.815 €
-
Volvo V60 facelift (2013-2018) Preţ: n/a - 44.999 €
-
Volvo V90 Preţ: 52.600 - 60.974 €
-
Volvo V90 Cross Country Preţ: 54.366 - 63.719 €
-
Volvo XC40 Preţ: 30.935 - 47.005 €
-
Volvo XC60 Preţ: n/a - 67.503 €
-
Volvo XC90 Preţ: 50.820 - 123.871 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Kia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. (22.11)
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Viitorul (parerea mea) e al masinilor exclusiv electrice sau al celor care folosesc un motor cu o singura sursa de energie ( aici ma duce gandul spre hydrogen).
Pentru ca viitorul inseamna ceva ani pana la el, solutia temporara si de compromis este hibridul. Pentru ca nu se stie cand va veni "viitorul" pur electric (si cu siguranta cei de la Volvo "simt" ceva putred) se vor dezolta (de catre toti marii producatori) ghici....chiar hibrizii.
Sa crezi ca poti sari de la puturoasa benzina la simandicosul hidrogen e ca si cum i-ai cere elevului de clasa I sa iti explice formula relativitatii restranse.
Nimic nu e inutil toate la timpul lor, nenii aia de la Volvo (si nu numai) nu arunca cu bani in caini doar pentru a da unor jumatati de creier de genu "Fraierul" de mai sus motive sa se afle in treaba.. Punct.
Pe de alta parte nu asta era ideea stirii, cat de bine e sau nu cu masini hibride. Oricum traim intr-o lume dominata de masini cu motoare conventionale, un hibrid nu are acelasi sunet cu al unei masini cu motor normal (nici nu vreu sa ma gandesc cum se "aude" un Tesla fata de un Aston Martin si tot sportive sunt amandoua). Ideea celor de la Volvo este de a "adapta" pe cat posibil un hibrid de caracteristicile unei masini normale, inclusiv sunetul produs sa fie asemanator, ceea ce nu e un lucru deloc rau.
In plus Volvo nu a aruncat niciodata cu banii in vant pentru analize care s-au dovedit a fi niste compromisuri ieftine. Si sunt singur ca nu o va face nici acum.
Vom creea masini care nu vor mai avea 'glas' si cred ca ne va parea rau dupa un sunet de v8AMG sau v10///M.
Dar asta este ce sa mai si facem...........