Volkswagen este pe punctul de a fi implicată într-un nou scandal în Statele Unite, însă de data aceasta nu mai este vorba despre trucarea testelor pentru emisii.
Din contră, constructorul german ar putea avea probleme chiar din cauza tehnologiei folosite pentru modelele sale hibride. Mai exact, compania americană Paice susţine că Volkswagen şi-a însuşit câteva tehnologii hibride proprietare şi că le foloseşte în mod ilegal pe unele modele pe care le comercializează în SUA.
Cele două companii au colaborat în perioada 2001-2004, ocazie cu care Paice a furnizat inginerilor Volkswagen informaţii importante despre patente legate de tehnologia hibridă. Ulterior, Volkswagen a încetat brusc colaborarea cu Paice, iar compania americană susţine că germanii au continuat să folosească tehnologiile sale fără a avea acest drept.
În acest sens, Paice a acţionat Volkswagen în judecată şi a solicitat oprirea de la comercializare a modelelor VW Jetta Turbo Hybrid, Audi A3 e-tron, Audi Q5 Hybrid, Porsche Cayenne S E-Hybrid şi Porsche Panamera S E-Hybrid comercializate în prezent în Statele Unite.Replica celor de la Volkswagen nu a întârziat să apară, însă nu este vorba despre o negare vehementă a acuzaţiilor.
În schimb, avocaţii constructorului german susţin că acuzaţiile celor de la Paice sunt "slabe" şi că procesul este împotriva interesului public.Paice dezvoltă tehnologii hibride pentru constructori precum Toyota, Hyundai şi Kia.
Via Auto123
Un reminder:
1.9 TDI - Intruchiparea ciorbei reincalzite, a ursului care moare, dar nu mai moare etc
Adica vreo 2 decenii de stors profit ptr ceva mult devalozat fata de investitia initiala.
“We are under no doubt that our financial performance needs to improve.", “Volkswagen can and should be the most profitable company in the automotive world.” said Chief Financial Officer Frank Witter. (......) DIN LUME, FRATILOR! CE VISE UMEDE AU ASTIA!
Investors have been increasingly critical of the automaker. In addition to TCI’s letter, Norway’s $850 billion wealth fund said earlier this week that it plans to join a class-action suit in Germany against Volkswagen over its disclosure of the scandal.
Si VW ce a dat la schimb? Sau americanii au fost atat de prosti incat nu au cerut nimic. Ceea ce este imposibil. Au dat cumva bani, au dat informatii despre TSI sau diesel-uri (ca erau pe val in Europa pe vremea aia si VW urma sa parieze pe ele si in State)? Deci Paice a dat informatii pretioase despre hibrizi. VW ce a dat?
Plangerea Paice suna asa:
"From 2001 to 2004, Paice engineers spent over 350 days in Germany sharing its patented hybrid technology with Volkswagen. Paice performed extensive modeling and provided VW all of Paice’s computer modeling and control algorithms. After learning everything it needed from Paice, VW abruptly ended the collaboration and never licensed Paice’s technology.
(...)
Paice made its mark in the hybrid industry by discovering new ways to maximize fuel efficiency and reduce harmful emissions without sacrificing driving performance. Since 1999, the Abell Foundation, a Baltimore-based charitable organization dedicated to fighting urban poverty and promoting social objectives by investing in progressive local start-up companies, has invested millions of dollars to support Paice’s efforts to develop and promote its innovative hybrid technology. It would be unfair to allow Volkswagen now to deprive Paice of the economic benefit of the inventions Paice has created by selling its infringing vehicles in the US market."
Now that the VW Group has been forced to stop selling its current diesel vehicle models in the U.S., it has committed to focusing a large part of its future development on hybrid vehicles for the VW, Audi and Porsche brands. Given its refusal to license Paice’s technology, Volkswagen should be excluded from importing its hybrid vehicles into the U.S.
Boss, gandeste-te putin logic. Tu ai colabora cu mine daca nu as avea nimic sa-ti ofer? Suntem frati cumva? Colaboram pe ochi frumosi? Asa si in cazul de fata.
Dupa ce au colaborat cu Panoz, cei de la Nissan s-au retras impreuna cu conceptul.
Nu stiu cine se joaca mai mult. Din stire asta aflam, ca au colaborat.
Nu cunosti limba engleza?
"From 2001 to 2004, Paice engineers spent over 350 days in Germany sharing its patented hybrid technology with Volkswagen."
TRADUCERE:
Din 2001 pana in 2004, inginerii Paice au petrecut peste 350 de zile in Germania, dezvaluind tehnologia hibrida patentata celor de la Vw.
Prea multe rascoliri pe acolo in ultimul timp, credeam ca vizita cu merkel a mai calmat spiritele.
Am inteles din prima ce vrei sa zici. Insa este absurd sa spui ca Paice le-a dat celor de la VW informatii despre tehnologii hibride, fara ca ei sa primeasca nimic in schimb. Practic, conform acesteti stiri si a ce spui tu, Paice a facut o pomana pentru dei de la VW, ca niste buni samariteni. Ceea este total absurd intr-o lume a afacerilor unde se invart miliarde de dolari zilnic si vorbim de niste informatii strict secrete. In acest caz, daca Paice ar fi dat "cu papagalul" celor de la VW... la o bere daca au facut-o intr-un mod mai putin vizibil, poate ca ar trebui sa se autosesizeze marcile cu care a colaborat Paice pentru acele tehnologii, adica Toyota, Hyundai si Kia, pentru divulgare de proiecte secrete concurentei. Si sa-i ia la rost. Deci stirea e ambigua si se spun informatii pe jumatate. Pe de alta parte e vorba de anchete interne care in mod normal nu sunt divulgate, mai ales presei.
@zarnesteanu, motivul pentru care Paice nu a zis nimic pana acum este pentru ca hibrizii lui VW sunt mai bine vazuti pe piata de 3-4 ani. Pentru Paice, VW nu reprezenta... o amenintare daca se poate spune asa, pana acum. In plus, scandalul Dieselgate i-a facut pe cei de la VW mai vulnerabili. Deci dati la ficat cat inca e la pamant! Da-i pana nu mai misca, da-l in spanac de neamt jogos! :)))
Ce pot sa spun mai mult de atat, decat ca ai inceput iar s-o dai pe conspiratii ieftine, ca de obicei, iar zarnasteanu, zis mascarasteanu imi va da probabil vreun trilion de voturi negative in urmatoarele 10 secunde.
Acum se discuta acordul TTIP intre USA si UE in care ei tin cu dintii de scaderea standardelor de calitate pentru ca altfel au mult de pierdut in raport cu UE. Incearca sa joace murdar, cumva dand de inteles ca toate produsele din UE sunt indoielnice.
VW a furat dar sa nu uitam ca au cel mai mare buget de cercetare din lume si datorita lor si restu s-au pus pe munca, francezii, italienii, asiaticii, americanii.
Masinile inainte de boomul VW aratau ca dracu la interior, ei au ridicat standardul. Si da, nu sunt fun vw, am reno :)
Au cel mai mare buget de cercetare. Asa, si? Ce au facut cu el? Au oferit cumva tehnologii care au spart toate canoanele? Ia interesat sa schimbe in bine lumea? Nu.
Ok, fiecare cu strategia lui prietene, dar nu ne poti spune noua ca din cauza lor s-au pus restul pe munca.
Sa uitam atitudinea conducerii VAG de acum 6-7 ani, cand spuneau ca electricele n-au viabilitate imediata si nu-i intereseaza sa bage prea multi bani in asa ceva? Stateau in zona de confort, satisfacuti cu boomul vanzarilor diesel. "Bluemotion", vezi doamne ! "curate"! Tehnologie frate! Asta desi existau pionieri pe zona full-electric care trageau tot greul: Nissan, PSA, Renault, Mitsubishi etc.
Nu, nu cred ca Vw "i-a pus"...
Ce e pacat ca in fuga lor pentru primul loc cu aceste jmecherii au facut o competitie neloiala si ceilalti au fost afectati, unii aproape de faliment si sper sa plateasca pentru asta dar trebuie sa recunoastem ca au facut si lucruri bune. Ca exemplu uite alfa, pana acu 4 ani vindea 159-le ala obosit, cu concurenta de la bmw si audi au reusit si ei sa scoata ceva frumos. Deci concurenta e foarte buna, ca vw a facut concurenta neloiala e alta treaba, sa plateasca.
Daca nu era vw iar aveam masini scoase la aproape 10 ani modelul, cum faceau francezii si italienii, nu zic ca vw la 2 ani faceliftu, dar nici 10 ani da-o drac.
Ingrijorarea oamenilor se vede si in scaderea continua la bursa, degeaba incerci sa te amagesti ca "omu de rand" (nearticulat, ca sade mai bine in sub-cultura vw) nu-i afectat. Ba intreaga societate a fost afectata negativ, iar asta-i singurul impuls adevarat pe care l-a dat VAG industriei...pentru ca din cenusa cresc cei mai verzi si mai roditori copaci.
Si n-ar trebui sa indraznesti sa mentionezi italienii si francezii, cat timp am mentionat electricele si exista primul comentariu, care-i mai mult decat elocvent si ne aduce aminte de perioada 2002 -2003 cand a aparut tehnologia common-rail, mult mai moderna, la Renault, PSA si Fiat, iar nemtii de la Volkswagen au continuat sa incaseze pe bani pe sistemul pompe duze - o tehnologie invechita, zgomotoasa, mancatoare de ulei, dar acoperita de un marketing desantat - sa ne amintim doar vrajeala mediatizata cu acea Fabia cu 1 milion de km in 4 ani... Ce-ti trebuie mai mult de atat? Da-ti jos ochelarii de cal.
PS:"jmecherii" sau smecherii? mai incearca! :)