Scandalul Dieselgate a obligat Volkswagen să opereze schimbări majore în modul în care îşi organizează afacerile. Pentru a proteja cât mai mult celelalte branduri din cadrul grupului, pierderile înregistrate de acestea din cauza scandalului Dieselgate au fost practic transferate către marca Volkswagen, element ce explică rezultatele financiare contrastante.
Astfel, grupul Volkswagen a înregistrat o creştere a profitului de 3.4% în primele 3 luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2015, de la 3.33 la 3.44 miliarde de euro, chiar dacă veniturile au scăzut cu un procent similar, la 51 miliarde de euro.
În schimb, brandul Volkswagen a înregistrat o scădere abruptă de 86% a profitului, de la 514 la numai 73 de milioane de euro, situaţia fiind astfel "salvată" de celelalte mărci ale grupului.
Profitul Porsche a crescut de la 765 la 895 de milioane de euro, în timp ce Skoda a marcat o creştere de 30%, la 315 milioane de euro. Inclusiv profitul Seat a înregistrat o creştere puternică, de la 33 la 54 milioane de euro, în ciuda faptului că producătorul spaniol traversează o perioadă mai puţin prolifică. Singurele excepţii de la regulă au fost Audi, care a înregistrat un profit similar de 1.3 miliarde euro, şi Bentley, care a înregistrat pierderi de 54 de milioane de euro."Compania a obţinut rezultate respectabile în condiţii dificile. 2016 va fi un an de tranziţie pentru Volkswagen în care vom realinia grupul", a explicat Matthias Mueller, CEO-ul Volkswagen.
Chiar dacă nu a fost menţionată explicit, politica de transferare a pierderilor de la brandurile secundare către marca Volkswagen a fost evidenţiată şi de analiştii de pe piaţa de capital. "În cele mai multe circumstanţe, celelalte branduri primesc rambursări pentru costurile pe care le au în legătură cu Dieselgate", a precizat o instituţie de profil către investitori.
Via Motor1
Ingineriile financiare merg mana-n mana cu ingineriile software pentru a pacali investitorii la bursa. Ne arata inca odata ca nu s-au vindecat.
In vestul Europei, inclusiv Germania lucrurile sunt clare : dupa 2 ani orice VW e da la "casat" catre estul Europei.
"VW still has a long way to go to put the crisis into the past."
Deci nu prea e "post"...
@sergiulica , ai citit articolul ? Se pare ca nu , vw grup a avut crestere de 3.4% la profit. Avand in vedere dieselgate vw daca iese tot pe 2 va arata cat de neclintit sunt , stiu ca o sa te oftici cum sunt sigur ca pana la sf anului vei mai schimba 10 nick-uri.
Motoarele alea japane cam cand si ele un premiu, macar la o categorie? Un cer activ macar? A da , am uitat 'e fiabile'.
La acest pasaj iti dau dreptate : '' Multe achizitii la ei sunt prin leasing operational care le permite sa schimbe masina dupa un timp relativ scurt fara nici un cost''. Ar fii intersant ca acest sistem sa fie si in Romania. Sa iti permita sa schimbi masina care se afla deja in leasing cu alta noua. In rest debitezi abundent ca deobicei. Toyota este in continuare NUMARUL UNU IN LUME si CEL MAO VALOROS BRAND DIN LUME. Lasa Europa, ca nu-i centrul universului . Mai este America, Rusia, Asia, Tarile Arabe unde marca japoneza face legea.
@Andy. Lasa asa, te-ai facut de ras deja .
Tu încă mai crezi în premii după atâtea știri despre cum se dau premiile? http://www.thelocal.de/20140120/adac-boss-cooks-car-award-votes
Deci votează 3409 persoane și germanii zic că au fost 34299 :))
Eu zic că e cazul să îți iei un Golf cât mai repede că e foarte bine votată. Și neapărat 1.2 sau 1.4 TSI că sunt cele mai fiabile.
Redundanta asta in a baga aceeasi placa arata ca o discutii de pustani in cartier.
Am vazut ca tot o tii cu toyota , ai precizat si alte tari dar ai uitat intentionat China. Cat despre lasa europa , nu prea poti spune asta pentru ca 1. Eu traiesc in Europa. 2. Este cea mai competitiva si pretentioasa piata . O piata unde se practica f mult leasing-ul operational de catre companii iar avand in vedere ca masina se schimba repede ( max 5 ani) fiabilitatea cu care se lauda japonezi este 0 in aceste cazuri. Identic cu cei care cumpara premium si schimba masinile f des. Toyota in europa are motoare , modele extrem de slabe oricat i-ai sustine tu. Nici mazda care este mai bine asezata european nu are mari succese.