Mașinile de serie au ajuns să fie extraordinar de rapide, fiind capabile să atingă 100 de km/h în foarte puține secunde. Desigur, aceste cifre de performanță sunt oarecum relative, ele putând fie atinse doar în condiții ideale, extrem de rare pe șosea.
Chiar și așa, rămân importante pentru cei care dețin o asemenea mașină, pentru că, probabil, se simt mai bine știind că supercarul/hypercarul pe care a plătit o sumă colosală este capabil de asemenea performanțe.
Însă limita nu a fost încă atinsă și, potrivit unui inginer din cadrul Rimac, mașinile de serie sunt capabile de mai mult. De mult mai mult.
Întrebat de către publicația The Drive dacă o mașină de serie ar putea să atingă 96 km/h (0-60 mph) într-o secundă sau mai puțin, Matija Renic (inginerul șef care se ocupă de programul Nevera) a răspuns concis: "În mai puțin de o secundă."
În ceea ce privește hypercar-ul Nevera dezvoltat de către compania croată, acesta este capabil să accelereze până la 96 km/h, cu plecare de pe loc, în doar 1.85 secunde.
Îți reamintim că dispune de 4 motoare electrice cu un total de 1.940 de cai putere.Oricât ar suna de impresionat, potrivit lui Renic, Rimac Nevera este mai mult decât o mașină foarte rapidă în linie dreaptă.
via The Drive
Respect adevaratelor masini sportive.
Lăsând la o parte ideea idioată de accelarație 0-60 mph în mai puțin de 1 s să vedem cum ar fi posibilă.
Motoare de vreo 5 MW care împreună cu bateria ar fi de unică folosință (în acest fel ar avea masa mai mică), pneuri late de vreun metru tot de unică folosință.
Dacă tot vreți accelații aberante (dpdv practic și al confortului) uitați-vă la top fuel dragsters.
Oops am priceput…vă plac picioarele în posterior.
Iar d.p.d.v. filozofic are sens să mergi așa repede pentru că vei fi primul la cașacaval. Sau unii la poarta raiului.
Daca poate accelera intr-o secunda inseamna ca se si poate opri intr-o secunda sau pe aproape.
Ori cu franarea lumea e pe la 2 secunde.
Complexa discutia, si nu mai tine doar de putere.