Segmentele auto au devenit în ultimii ani o nebuloasă nu doar pentru iubitorii auto, ci și pentru specialiști, care se chinuie să așeze corect rivalii din aceeași clasă unul lângă altul pentru a face comparații cât mai corecte. Cu toate acestea, constructorii tind să amestece atât de mult poziționarea unor modele și să construiască mașini atât de apropiate ca dimensiuni, încât în unele cazuri e aproape imposibil să poți defini mașinile tocmai lansate.
Este și cazul noul Nissan Kicks, un crossover urban care tocmai a fost prezentat în Brazilia, dar care urmează să fie lansat pe majoritatea piețelor pe care activează marca japoneză, deci implicit în România. Prezentat ca un crossover de segment B, Kicks calcă astfel pe teritoriul dominat astăzi de Nissan Juke. Diferența e făcută însă de dimensiuni, pentru că noul Nissan Kicks se poziționează din acest punct de vedere exact între Juke și Qashqai. Dacă vreți, povestea se aseamănă cu cea pe care Skoda încearcă s-o impună în zona compactelor de clasa C, acolo unde Rapid și Octavia se află în același segment, dar sunt așezate în zona inferioară, respectiv superioară a acestei clase.
Între Juke și Qashqai
Noul Nissan Kicks (4295 de milimetri) este cu 16 centimetri mai lung decât Juke, dar cu 8.2 centimetri mai scurt decât Qashqai, în timp ce la nivelul lățimii (1760 de milimetri) este mai îngust decât ambele cu circa 5 centimetri.
Pe înălțime (1590 milimetri), noul Kicks este cu 0.5 centimetri mai scurt decât Qashqai, dar cu 2.5 centimetri mai înalt decât Juke. Dimensiunile îl recomandă ca rival direct al unor SUV-uri/crossovere de segment B+, adică în zona Suzuki Vitara, Opel Mokka, Fiat 500X sau Ford EcoSport.Evident, rămâne de văzut care va fi logica mașinii în momentul în care Kicks va primi o listă oficială de prețuri, adică în cursul anului 2017.
Design inspirat din liniile actuale ale mărcii
caroseria în două culori și interiorul asortat cu exteriorul fiind cele mai bune argumente în acest sens.
Dezvoltat cu plecare din conceptul cu același nume prezentat de Nissan în America de Sud în 2014, noul model oferă linii ceva mai apropiate de stilul convențional al lui Qashqai decât de cele nebune ale lui Juke. De altfel, grila frontală care amintește de profilul literei V, blocurile optice și stilul general al mașinii amintesc de liniile recent prezentate de Nissan pe crossoverele sale mai mari, Qashqai și X-Trail. Cu toate acestea, în primele imagini oferite de Nissan observăm câteva elemente care trimit spre stilul ludic al lui Juke,Interiorul lui Nissan Kicks promite să ofere spațiul pe care îl cereau cei care-și doreau un Juke, dar care au renunțat la idee din cauza dimensiunilor limitate în portgaja și pe locurile posterioare. Bordul vine cu linii interesante și cu un display central cu diagonala de 7 inch, poziția la volan este întălțată, iar mașina oferă elemente tehnologice care încep să acopere toată gama Nissan, așa cum sunt Around View Monitor (mașina văzută de sus la parcare cu ajutorul camerelor) sau pachetul de sisteme de siguranță adunate sub umbrela Safety Shield.
Nissan nu suflă nicio vorbă despre motorizările pe care le va avea noul model, însă vom vorbi cel mai probabil vom vorbi despre aceleași motorizări pe care le regăsim deja sub capota lui Juke plus câteva împrumuturi din zona superioară a motorizărilor mărcii nipone.
Noul Nissan Kicks va fi lansat oficial în prima fază în America de Sud pe parcursul anului fiscal 2016, urmând ca din primăvara anului 2017 să fie prezentat în oferta mărcii pe alte 80 de piețe pe care activează marca din Japonia.
Imi plac prizele si spatiul pt smartphone, contrastul culorilor, ergonomia
Ca filosofie de lifestyle si trendiness poate!
Eu iti inteleg frustrarea, dar n-ai nicio baza pentru a repeta aceeasi tampenie la infinit. E clona doar daca esti un tocilar care se uita din fundul unor borcane, altfel n-ai cum sa faci asemenea comparatii, doar pentru ca amandoua au plafonul intr-o culoare contrastanta.
Nici macar nu sunt in aceeasi clasa.
Vitara are dimensiunile unui Juke pe cand Kikcs va fi mai mare decat Juke. Dar nu-i vba numai de asta. Trebuie sa stii de unde a pornit Vitara: un suv mic si accesibil, fara fite.
Suzuki e ok pe segmentul masinilor micute, practice si abordabile, dar ca vanzari...Vitara a avut un 2015 in jur de 40.000 unitati vandute in Europa, iar Juke peste 100.000.
Nissan are cea mai extinsa gama 4x4 din Europa. Nu stiu cine trebuie sa se trezeasca, dar cu siguranta nu-i Nissan pe segmentul crossoverelor, unde face legea de ani buni deja.