Tesla Motors a confirmat planurile pe care le are pentru a putea finanţa producţia viitorului Model 3, care ar trebui să înceapă la sfârşitul anului viitor.
Astfel, constructorul american de maşini electrice va vinde acţiuni în valoare de 2 miliarde de dolari, dintre care acţiuni în valoare totală de 1.4 miliarde de dolari vor putea fi achiziţionate de investitori.
În paralel, CEO-ul Elon Musk îşi va exercita o opţiune de a cumpăra peste 5.5 milioane de acţiuni care datează din anul 2009. Întrucât valoarea companiei a crescut foarte mult în ultimii 7 ani, Musk trebuie să achite taxe semnificative în urma exercitării opţiune de achiziţie, motiv pentru care a decis să vândă o parte dintre acţiuni pentru a acoperi sumele de plată.
În total, el va vinde acţiuni în valoare de 600 de milioane de dolari pentru această operaţiune, astfel că valoarea totală a pachetului de finanţare pe care îl va primi Tesla va fi de 2 miliarde de dolari. Musk este în prezent cel mai mare acţionar Tesla Motors cu 22% dintre acţiuni, iar în urma acestor tranzacţii cota sa în cadrul constructorului va creşte.De asemenea, Tesla a anunţat oficial că a înregistrat 373.000 de precomenzi pentru viitorul Model 3. 8.000 de rezervări au fost anulate, iar alte 4.200 de precomenzi duplicate au fost considerate suspecte de specula.
Pe de altă parte, Tesla a lansat şi un update software care vine să împiedice posibilitatea apairitiei unor accidente similare cu cel suferit recent de un client Model S. Acesta din urmă a acuzat compania ca maşina sa a produs un accident după ce a plecat singură din parcare şi s-a lovit de o remorcă. Tesla a afirmat că şoferul nu a utilizat corect funcţia Summon care permite maşinii să plece singură de pe loc, însă în această săptămână a lansat şi un update software care vine să împiedice astfel de situaţii. Singura noutate a update-ului este ca maşina va putea pleca de pe loc doar după ce şoferul indică o anumită direcţie de parcurs.
Via Tesla
Tesla ar trebui sa creasca calitatea fabricatiei si a furnizorilor pentru a nu mai plati sume enorme pe repararea defectiunilor. Asta ar duce la cresterea de cashflow sau lichiditate. Automat ar avea bani sa produca viitorul model.
Deasemenea trebuie investitii in R&D (problemele cu software'urile neterminate sunt cunoscute).
Dar cand vezi furnizori ca fabrica prin nu-stiu-ce catune cu Nea Gheorghe imigrantul platit la negru si mai vezi Tesla cu aroganta specifica fata de client, cand ii spune ca el este de vina pt accident, apoi se duce in garaj si isi mestereste software'ul gaunos, atunci toata seriozitatea s-a dus de rapa !
https://www.youtube.com/watch?v=6Vr-xscA6DM
http://www.automarket.ro/stiri/nissan-93-dintre-cumparatorii-electricei-leaf-sunt-foarte-multumiti-de-50614.html
http://insideevs.com/tesla-model-s-tops-consumer-reports-customer-satisfaction-survey-by-scoring-99-out-of-100-points/
http://techcrunch.com/2016/04/20/tesla-model-x-owners-finding-car-doors-wont-shut-windows-wont-close/
http://www.wired.com/2016/04/teslas-model-x-bigger-problems-faulty-falcon-doors/
http://www.consumerreports.org/cars/tesla-reliability-doesnt-match-its-high-performance/
http://www.autonews.com/article/20160504/OEM/160509936/tesla-posts-282-million-1st-quarter-loss
http://www.automarket.ro/stiri/in-sfarsit-avem-o-explicatie-incendiul-suferit-de-un-tesla-model-s-in-70059.html
http://www.automarket.ro/stiri/tesla-model-s-o-mai-ia-si-razna-unii-posesori-acuza-electrica-americana-ca-66919.html
http://www.automarket.ro/stiri/un-proprietar-acuza-tesla-model-s-a-produs-singura-un-accident-dupa-71077.html
Poti veni oricand cu contraargumente, pana una alta datele existente sunt foarte elocvente.
http://www.automarket.ro/stiri/550-de-kilometri-autonomie-cu-o-electrica-de-segment-compact-nissan-71665.html