Dacă producătorii auto din Vest se pregătesc intens pentru era mașinilor electrice și autonome, autoritățile din Occident nu stau cu mâinile în sân și dezvoltă infrastructura necesară pentru vehiculele viitorului.
Este cazul Germaniei, care anunță, după cel mai mare complex de încărcare a electricelor din lume, că autostrada A5 va avea o porțiune dedicată camioanelor electrice pe o lungime de 10 kilometri. Proiectul a fost atribuit companiei Siemens, urmând să fie finalizat anul viitor. Costul investiției nu a fost dezvăluit.
Siemens nu este la prima ispravă de acest fel. Anul trecut, nemții au testat în Suedia o porțiune de doi kilometri de autostradă electrică pentru camioane în parteneriat cu Scania.
Conceptul eHighway al celor de la Siemens a fost prezentat inițial în 2012, iar acum va fi implementat în Germania. Compania se va ocupa de planificarea, construcția și, opțional, de întreținerea autostrăzii electrice.
Reprezentanții companiei spun că eHighway reduce la jumătate consumul de energie al camioanelor, în timp ce poluarea aerului va fi semnificativ mai mică.
Via Insideevs
La asta se adauga STAU-urile care-s la orice ora, inclusiv la pranz in jurul oraselor mari.
Si nu o zic din povestite, am circulat destul prin Europa in ultimii 10 ani.