Tesla a confirmat în această săptămână ca va construi o uzină în Europa în apropiere de Berlin, ca parte a planurilor de expansiune pe Bătrânul Continent.
Constructorul american a fost destul de zgârcit în detalii concrete despre noua uzină, însă autoritățile germane au oferit mai multe informații pe baza documentației oficiale depusă de Tesla.
Astfel, construcția propriu-zisă a uzinei va începe în primele 3 luni ale anului viitor, iar Tesla a semnat deja o scrisoare de intenție în acest sens. Americanii vor investi în total "mai multe miliarde de euro" în această facilitate de producție.
"Tesla trebuie să depună documentația completă într-un timp record", afirmă autoritățile locale, în contextul în care americanii trebuie să obțină o serie de autorizații în următoarea perioadă.
Conform planurilor anunțate anterior de Tesla, producția va începe în 2021, iar autoritățile germane susțin că producătorul american va avea nevoie inițial de 3.000 - 4.000 de angajați.
Ulterior, pe măsură ce producția va ainge capacitatea maximă, numărul de angajați va ajunge treptat la 7.000 - 8.000.Conform declarațiilor CEO-ului Elon Musk, Tesla va produce la Berlin viitorul SUV electric Model Y, dar și baterii. Tesla Model Y este un SUV cu autonomie de până la 540 de kilometri care va fi disponibil opțional cu tracțiune integrală și în versiune cu 7 locuri. În Statele Unite, producția noului model va începe în vara anului 2020.
Pe lângă producția propriu-zisă a lui Model Y, Tesla va deschide la Berlin și un centru de design și inginerie, însă acesta va fi amplasat cel mai probabil chiar în oraș.
Chiar dacă aceasta va fi doar a treia uzină Tesla, aceasta va fi cunoscută drept Gigafactory 4. Gigafactory 1 este uzina Tesla din Nevada, în timp ce Gigafactory 3 este uzina din China unde producția este pe punctul de a începe. În schimb, Gigafactory 2 este o fabrică de panouri solare amplasată în New York. De asemenea, Tesla mai are o uzină de asamblare în Europa la Tilburg (Olanda).
Via Automotive News
Tesla Model Y standard RWD (75 kWh) SUV 201 C.P. auton. 409 km WLTP / 370 km EPA 45.000 EURO (Germania) / 39.000 USD - SUA
Tesla Model Y LR RWD (75 kWh) SUV 287 C.P. 540 km WLTP /
483 km EPA 55.000 EURO (Germania) / 48.000 USD - SUA
Tesla Model Y LR AWD (75 kWh) SUV 351 C.P. 505 km WLTP /
451 km EPA 59.000 EURO (Germania) 52.000 USD - SUA
Tesla Model Y Performance AWD (75 kWh) SUV 462 C.P. 480 km WLTP / 451 km EPA 67.000 EURO (Germania) / 61.000 USD - SUA
Că mai urâte decât actualele ar fi o performanță să le conceapă. Poate doar să facă think-tank-uri nemțești pentru stabilirea locului preferat în UE unde să lipesască viitoarele televizoare interioare...
By-the-way, și noul Mustang-e le are cam la fel -- dezamăgitor zic io, dar se pare că e-geekșii puri și duri nu mai concep altfel de cockpituri în visele lor siliconice.
(Era să zic *wet-dreams*, dar n-au nici măcar d-astea, de frica scurt-circuitelor sub plăpumi. :-))
...Și eu care credeam că va genera baterii....!