În cursul zilei de 19 decembrie, Toyota a publicat un nou teaser video cu viitorul GR Yaris. Hot Hatch-ul producătorului japonez va fi prezentat oficial în 10 ianuarie în cadrul Salonului Auto de la Tokyo.
Câteva publicații internaționale au avut ocazia să testeze unul dintre prototipurile dezvoltate de Toyota, iar astfel aflăm o serie de informații tehnice referitoare la viitorul Hot Hatch nipon.
Toyota GR Yaris va fi echipat cu un motor turbo pe benzină cu trei cilindri capabil să ofere cel puțin 250 de cai putere și 350 Nm. Vechiul Yaris GRMN dispunea de un motor de 1.8 litri supraalimentat cu compresor mecanic și dezvolta 212 CP și 250 Nm.
Resursele motorului pe benzină vor fi gestionate de o cutie manuală cu șase trepte și de un sistem de tracțiune integrală. Hot Hatch-ul va integra trei moduri de rulare: Normal (distribuția cuplului între punți de 60:40) Sport (30:70) și Track (50:50).
Conform reprezentanților Toyota, noul Hot Hatch va sta la baza viitorului model destinat Campionatului Mondial de Raliuri (WRC), iar pentru omologarea acestuia, niponii vor produce câteva zeci de mii de unități GR Yaris (numărul final încă nu a fost dezvăluit).
Spre desoebire de versiunea "civilă", viitorul GR Yaris va miza pe o punte spate independentă.
Totodată, reprezentanții Toyota spun că au ales să vină cu modificări consistente în dreptul designului, astfel încât să nu existe probleme pentru omologarea viitorului model de WRC.Nu vor exista amortizoare adaptive, iar o serie de elementele aerodinamice au fost dezvoltate din materiale foarte ușoare, astfel încât masa totală a lui GR Yaris să fie cât mai mică. Pentru moment, nu există informații oficiale cu privire la prețul viitorului Hot Hatch, însă voci apropiate companiei spun că modelul nipon ar putea avea un preț de pornire de cel puțin 35.000 de euro.
Via | Autocar
fosta GRNM doar 2wd costa peste 30k (franta 30.700 + 6.300 malus ecologic bleah vomit) asa ca noua 4wd o ia spre 40k euro cred
dar merita pt pasionati s-o forjeze si nu tinuta in garaje s-o speculeze ca pe GRMN limitata la 400 ex.
p.s. de laudat japii ca sint contracurent si fara concurent in segment
Aici pe AM e secta electrica ori cel mult pro-contra golf-opt puma-doi focus-patru clio-cinci
si apoi e tractinea integrala, cu independenta pe spate sifara diferential central dar cu cele 3 moduri diferite de rulare. o solutie usoara si excelenta pentru o masina mica si care se vrea usoara. si toyota a si reusit pare-se.
si in ultimul rand e nr de exemplare ce se vor construi si mai ales pretul, accesibil fata de prima generatie
totusi moto triumph rocket 3 are al mai mare tricilindru posibil - 2.458 cmc, 165 cp aspirati dar cuplu maaaare
https://ultimatemotorcycling.com/2019/07/31/2020-triumph-rocket-3-r-and-rocket-3-gt-first-look-11-fast-facts/
ontopic, toyotarii zic ca au ales formula 1.6-tri ca sa respecte niste reguli wrc
nu conteaza detalii dar aici intra si cateva zeci de mii exemplare produse. good.