Informaţii noi despre viitorul Ford Focus RS: 330 CP, tracţiune faţă, consum scăzut cu 20%

de Mircea Meșter
Marti, 22.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Deşi s-a aflat la un moment dat sub semnul întrebării, versiunea supremă de performanţă a lui Ford Focus se află în plină dezvoltare şi va fi lansată în 2016.

Esential 330 de cai este puterea pe care o va dezvolta motorul EcoBoost de 2.3 litri de sub capota viitorului Focus RS.
20% este scăderea consumului faţă de generaţia anterioară a modelului de performanţă.
Versiunea de performanţă RS a lui Focus va fi lansată în 2016 şi va dispune sub capotă de acelaşi motor turbo Ecoboost de 2.3 litri pe care îl are şi Mustang. În versiunea Focus RS, acesta va dezvolta însă în jur de 330 de cai putere, deci cu circa 10% mai mult decât anterioara generaţie a hot hatch-ului Ford, dar va consuma cu 20% mai puţin.

Informaţiile vin din partea jurnaliştilor britanici de la Autocar, care au reuşit să adune detalii, date şi indicii îndeajuns de relevante încât să poată confirma faptul că, în ciuda vocilor care susţineau că Ford nu va mai scoate pe piaţă un Focus RS de teamă să nu se canibalizeze cu Mustang şi Focus ST, modelul de performanţă se află în acest moment în dezvoltare în laboratoarele inginerilor mărcii.

"Deblocarea" proiectului RS a venit după ce un studiu realizat de Ford şi citat de Barb Samardzich, COO Ford of Europe, le-a arătat oficalilor mărcii că profilul de client pentru Mustang, Focus ST şi Focus RS este diferit, cele trei modele fiind mai degrabă complementare decât concurente pe aceleaşi locuri de pe piaţă. În aceste condiţii, nu doar că Focus RS va fi produs, ci chiar va trece Oceanul şi va intra în gama oferită de Ford în America de Nord, modelul urmând să fie uşor de încadrat în folosofia One Ford, care implică prezentarea aceloraşi modele pe toate pieţele lumii şi care este promovată intens de marca americană în ultimii doi ani.

Noul Focus RS va fi bazat optic pe facelift-ul pe care Focus l-a primit recent şi va fi ceva mai "supărat" decât versiunea ST, prezentată în această fotografie.

Alte informaţii interesante legate de viitorul Focus RS vizează faptul că modelul va beneficia de în standard de cutie manuală cu şase trepte, puterea urmând să fie transmisă în continuare roţilor din faţă, la fel ca în cazul vechii generaţii.

Pentru a elimina problemele de aderenţă şi fenomenul Torque steer, Ford Focus RS va beneficia de noua generaţie a sistemului RevoKnuckle şi de un diferenţial mecanic cu alunecare limitată.

Este de notat faptul că viitoarea generaţie a hot hatch-ului Ford va putea fi construită pe aceeaşi linie de producţie cu versiunile cu motoare mici ale lui Focus, o modificare interesantă care determină limitarea costurilor.

via Autocar

Comentarii (4)

  • fwd, 330cp, torque steer. much wow.....
    5 2
  • Fiind vorba de canibalizare: VW are in gama Golf GTI, GTD (Diesel) si R.
    1 3
  • alea 3 nu prea se canibalizeaza intre ele ...
    4 0
  • Prefer oricand un Mustang.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru