La finalul anului trecut, Toyota a publicat primele imagini și informații referitoare la versiunea plug-in hybrid a SUV-ului RAV4. Acum, modelul poate fi comandat în Europa, iar niponii au publicat și datele tehnice omologate pentru piețele de pe Bătrânul Continent.
Sistemul plug-in hybrid dezvoltat de Toyota livrează 306 cai putere, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6 secunde, cu 2.1 secunde mai rapid comparativ cu hibridul clasic. Energia electrică va fi stocată într-un pachet de baterii cu 96 de celule și cu o capacitate de 18.1 kWh. Conform oficialilor Toyota, autonomia electrică în regim mixt va fi de până la 75 de kilometri. În același timp, niponii menționează că în regim urban, pe baza ciclului WLTP, autonomia electrică a lui RAV4 plug-in hybrid poate ajunge până la 98 de kilometri.
Noul SUV dezvoltat de Toyota va avea patru moduri pentru exploatarea sistemului de propulsie: EV (electric), HV (hibrid), Auto HV/EV și Charging. În modul electric, RAV4 plug-in hybrid va putea accelera de la 0 la 100 km/h în 10 secunde, iar viteza de top este limitată la 135 km/h.
Pentru reîncărcarea bateriilor, clienții vor putea utiliza și un wallbox.
În acest caz, bateria se poate încărca la puteri de 6.6 kW, iar pentru o reîncărcare completă, clienții vor avea de așteptat două ore și jumătate. Când se utilizează o priză casnică, timpul necesar pentru o reîncărcare completă a bateriilor va fi de până la 7 ore și jumătate.
plus ca merge electric cam dublu fata de altele asa ca sigur mi-o iau cind termin creditu la garsoniera.
nu mai am oricum mult, doar 25 de ani.
Pentru aspect se poate alege VW, a se vedea ce au facut cu bluemotion diesel si cum dau primele ID3 fara anumite functii active. Dar clientii le cumpara, ca sunt frumoase.
Pana sa ajunga VW la nivelul Toyota mai are mult si multe amenzi de platit.
Cu aspectul asta nasol, Toyota se pare ca se incadreaza in normele de emisii din 2021, in timp ce altii mai au de treaba si de cotizat.
Desi nu sunt total atras de design-ul exterior al masinii, pachetul oferit de masina asta mi se pare foarte bun. Pretul este intradevar pe masura. Vom vedea cate vor fi pe strazi.
@Alex, ma indoiesc ca Toyota va renunta vreodata la legenda Landcruiser. Si cu atatea hibride in gama cred ca ar putea sa aduca in europa si V8-ul diesel.
- HONDA C-RV,
- MITSUBISHI Outlander sau
- MAZDA CX-5.
Asa "urat" - cum il fac unii - se vinde ca painea calda, pe toate continentele (la distanta de cateva sute de mii de unitati de locul nr. 2 ca vanzari), in primul rand datorita fiabilitatii, apoi confortului si spiritului practic iar varianta de echipare PHEV pare ca va avea vanzari excelente (cu autonomia pur electrica foarte O.K., de 75 km WLTP)!
am inteles ca sare de 50000 euro, sau le acolo.
am asteptat muuuult masina asta dar mi-a trecut. e perfecta masina , interior perfectibil putin :) , dar pretul e pe masura , desi cum recunosteam mai sus, doar il estimez din zvonuri. Masinile noi momentan sunt supraevaluate iar asta este doar inceputul. Sunt extrem de multe comment-uri pe aici cu modele ce au aparut sau ce vor aparea, inclusiv intentii de cumparare. Ma intreb cati merg pana la capat si fac o achizitie inca, dat fiind toti factorii prezenti : calitate , pret , situatie social-economica actuala , comportament mediatic al companiilor auto, etc. Revenind la topic, a fost masina pe care am asteptat-o un an sa apara, lasandu-se mult asteptata ( intre timp piata auto avand un curs ascendent la capitolul pret si ,zic eu, putin descendent la capitolul fiabilitate, solutii gasite ). Intre timp m-am orientat catre un alt model , vazand ca astept la nesfarsit , outlander-ul, si am renuntat aproape total , considerand prwturile practicate ( acesta fiind chiar mai accesibil ). Merg catre una sh, sperand ca acest Rav4 sau vreun viitor Mazda CX5 plugin sa fie o optiune viitoare daca mi-o voi permite. Consider ca producatorii japonezi sunt lideri in domeniu auto dar modelele lor se lasa mult asteptate , extrem de mult , din momentul lansarii lor pana in momentul aparitiei efective in showroom-uri.
$38,100 și $41,425. În Europa mașinile sunt mai scumpe, dar nu cred că Toyota RAV4 PHEV va costa peste 40.000 euro. În România, scăzând prima Rabla Plus de 10.000 euro, prima Rabla și ecobonusul de 1.500 euro, ar fi cam 28.500 euro. Dacă mai prinzi și o promoție Toyota, cum a fost în vara asta, de vreo 3.500 euro, ai toate șansele s-o cumperi cu doar 25.000 euro. De ce să nu visăm? :)
Nici concurenta nu doarme:
Honda doar ce a prezentat in China, la salonul auto Beijing, modelul CR-V PHEV.
Modelul de serie va apare pe piata de acolo la inceputul lui 2021.
Din pacate nu se cunosc prea multe detalii tehnice, la aceasta ora, despre masina.
sau doar pe mine nu ma crede nimeni?
nasol atunci, insemna ca am fata de prost si cind nu ma vedeti hehehe.
si cu visatul e o mica problema cind aiuram ca ar fi 10 mii bonusul pentru hibride, fie ele cu stecher, cind e 9 mii s-un pic pentru electrice pure, prea mult vbanet oricum.
Concluzie: a înnebunit lupul japonez. :-))