Tesla a prezentat vineri noul pick-up electric Cybertruck, care a generat numeroase controverse ca urmare a designului atipic. Pe de altă parte, imaginile publicate de Tesla indicau că bena lui Cybertruck poate fi închisă.
CEO-ul Elon Musk a confirmat că sistemul de închidere este compus de fapt din panouri solare și că acesta va fi disponibil opțional pentru noul pick-up. Utilizarea panourilor solare va permite obținerea une autonomii suplimentare de circa 24 de kilometri pe zi, în funcție de condițiile meteo.
"Adăugarea panourilor solare va reprezenta o opțiune care va genera o autonomie de 24 de kilometri, poate chiar mai mult. Mi-ar plăcea ca Cybertruck să-și producă singur energia. Dacă am adăuga aripi pliabile cu panouri solare am obține 50-65 de kilometri pe zi. Distanța medie parcursă pe zi în SUA este de 50 de kilometri", a precizat Musk pe contul de pe rețeaua de socializare Twitter.
Tesla Cybertruck va fi disponibil în trei versiuni, dintre care cea mai performantă va avea trei motoare electrice, tracțiune integrală și o autonomie de 800 de kilometri conform standardului american EPA.
Producția de serie a lui Tesla Cybertruck va începe la sfârșitul anului 2021, iar clienții interesați pot face deja rezervări pentru 100 de dolari / euro.
Via Electrek
...Panouri PLANE care -- bingo! -- vor fi mult mai ieftine decât cele *mulabil-flexibile*..
Cea mai importantă-i deci deducția că formele straniu-piramidale ale prototipului vor TREBUI să fie transpuse și-n producția de serie.
OK, mici diferențe vor fi inevitabile, dar fie și doar din motivul ăsta teoria designului hidos-funcțional în scop de publicitate cu orice preț (inclusiv prin înjurare :-)) NU stă deloc în picioare.
24 km pe zi gratis* este fanatstic. În cursul săptămânii foarte mulţi (în Europa) ar putea beneficia de aceste panouri.
Sa mi se incarce masina in parcare la lucru in fiecare zi nu cu 25,km dar cu 10-15 km si tot e mai mult decat nimic. Pentru foarte multi e suficient sa ajungi de acasa la lucru.
in prezent Tesla si alti producatori de masini electrice ne ard la pret pentru ca nu au concurenta iar R&D-ul costa enorm. Si totusi, la sfarsitul zilei, o masina electrica, cu tot cu bateriile super scumpe, e mult mai ieftin de produs decat una clasica. Motoarele electrice de calitate sunt foarte ieftine. Ce are Tesla pe ele la ora actuala sunt in jur de 600-700 USD. Altele sunt si mai ieftine.
Deci, viitorul arata bine. Acuma, daca truck-ul asta o sa ramana asa in productia de serie, eu zic ca e riscul celor de la Tesla. Personal nici mie nu-mi place si sunt dezamagit, desi nu ma vad client de Tesla. Ceea ce e important insa este ce-i sub carcasa exterioara. Tehnologia! Design-uri bune or sa fie din belsug. Gandeste-te cu ce pot veni italienii, francezii, nemtii, englezii pe piata. Dar degeaba ai ceva frumos la exterior, daca fundamentul pe care pui frumosul ala e invechit, scump sau ineficient.
chiar si cu 25 km autonomie, majoritatea oamenilor nu ar mai alimenta decat in concedii.
Nenea Musk, dacă aș fi să aleg, aș alege cărămida de la Bolinger, de cât desenul ce mi l-ai furat la grădiniță pe care vei cere câteva sute de mii pe acea "mașină"
Serios acu”, încercam doar să subliniez din nou că Cybertruck NU e gândit pentru piața europeană...
@zărne: ...Și nu negam beneficiul celor 15 mile / 24 km autonomie moca zilnic (sau eventual 30-40 mile = 48--64 km cu panouri pliabile.)
Dar negam veridicitatea teoriei... regiei întru PR-advertisment negativ, că-i bun și ăla.
Ideea panourilor fotovoltaice nu-i oricum nouă, dar Tesla are deja statutul care-i permite... tupeul aplicării ei la un BEV de serie.
Vorba vine de serie, că s-a contaminat văz și Musk de la virusul VAG aburitor al prezentării de mașini cu 2-3 ani înainte de termen.
(n.b.: Aici Toyota-Lexus merită apreciați cu *BEV-inerția* lor de numai 2-3 luni, ca să nu mai zic de stilul net superior al designului lor actual... și viitor -- un salt surprinzător și pt. mine.)
Repet deci, comanditarii Tesla (și nu Musk, care contrar aparențelor de guru e doar o figură simbolică necesară oricărui... cult :-P) a adoptat cea mai ieftină soluție (panouri fotovoltaice plane), de la care s-a continuat cu designul general pur funcțional, deși aparent straniu -- și NU invers !!!
Da, dar totuşi cu cât mai spre cald, cu atât mai multă populație (mai săracă cei drept)