La finalul anului trecut, Mazda a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație Mazda 3. Modelul constructorului japonez a primit un design nou, dar și un interior mult îmbunătățit.
În momentul prezentării, niponii nu au oferit detalii complete despre motorizările disponibile pe noua generație Mazda 3. Acum, cu ocazia testului internațional desfășurat în Lisabona, reprezentanții Mazda vin cu noi detalii tehnice despre motorizările și versiunile disponibile pe noul model de clasă compactă.
Fanii motoarelor diesel vor putea comanda unitatea Skyactiv-D de 1.8 litri. Aceasta oferă 116 cai putere la 4.000 rpm și 270 Nm între 1.600 și 2.600 rpm. Unitatea diesel va fi disponibilă atât cu o transmisie manuală cu șase trepte, cât și cu o cutie automată tot cu șase rapoarte.
Hatchback-ul Mazda 3 echipat cu motorul diesel accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.3 secunde (12.1 secunde pentru varianta cu transmisie automată), în timp ce viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 194 km/h (192 km/h pentru versiunea cu transmisie automată). Conform fișei tehnice, sedanul oferă aceleași valori în dreptul accelerației, însă viteza maximă crește până la 199 km/h, indiferent de tipul transmisiei.
Consumul mediu mixt anunțat de Mazda este de 5.0 - 5.1 litri/100 de kilometri în cazul hatchback-ului echipat cu transmisie manuală, respectiv 4.8 - 5.0 litri/100 de kilometri în cazul sedanului.
Noua generație Mazda 3 va putea fi comandată și cu motorul pe benzină Skyactiv-G de 2.0 litri.
Unitatea oferă 122 de cai putere la 6.000 rpm și 213 Nm la 4.000 rpm. Și în cazul motorului pe benzină, modelul nipon de clasă compactă poate fi comandat cu o transmisie manuală cu șase trepte sau cu o cutie automată tot cu șase rapoarte. De asemenea, motorul pe benzină integrează și un sistem mild hybrid, dar și o tehnologie capabilă să dezactiveze doi cilindri ai motorului la sarcină minimă.Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 10.4 secunde în cazul versiunii hatchback echipată cu transmisia manuală, respectiv 10.8 secunde pentru varianta echipată cu transmisia automată. Conform fișei tehnice, sedanul oferă performanțe identice pentru sprintul 0-100 km/h. Viteza maximă anunțată de Mazda este de 197 km/h în dreptul hatchback-ului, respectiv 202 km/h în dreptul sedanului.
Consumul mediu mixt pentru hatchback-ul echipat cu transmisia manuală este de 6.2-6.3 litri/100 de kilometri, în timp ce sedanul promite un consum de 6.0-6.1 litri/100 de kilometri.
Motor | Caroserie | Putere (CP) |
Cuplu motor (Nm) |
Transmisie | Accelerație 0-100 km/h (s) |
Consum WLTP (l/100 km) |
Skyactiv-G 2.0 benzină |
hatchback | 122 | 213 | Man6 Aut6 |
10.4 10.8 |
6.2-6.3 6.5-6.7 |
Skyactiv-G 2.0 benzină |
sedan | 122 | 213 |
Man6 Aut6 |
10.4 10.8 |
6.0-6.1 6.4-6.6 |
Skyactiv-D 1.8 diesel |
hatchback | 116 | 270 |
Man6 Aut6 |
10.3 12.1 |
5.0-5.1 5.6-5.7 |
Skyactiv-D 1.8 diesel |
sedan | 116 | 270 | Man6 Aut6 |
10.3 12.1 |
4.8-5.0 5.5-5.7 |
Pentru moment, Mazda nu a publicat și performanțele versiunilor echipate cu motorul Skyactiv-X de 2.0 litri.
În cadrul discuției cu Automarket, Kota Beppu, managerul de proiect care s-a ocupat de dezvoltarea lui Mazda 3, a declarat că unitatea care mizează pe tehnologia Spark-Controlled Compression Ignition (SPCCI, aprindere prin compresie controlată prin scânteie) va dezvolta 181 CP. Pentru prima dată în Europa, Mazda oferă pe modelul său de clasă compactă și un sistem de tracțiune integrală i-Activ AWD. Acesta va fi disponibil atât pe motoarele pe benzină, cât și pe unitatea diesel, însă niponii nu au oferit detalii despre performanțele acestor versiuni.
Ca exemplu, un logan 1.6 16V din 2007 are 0-100 undeva la 10.5 secunde si are doar 105 cai (sigur, e si mai usoara masina, dar totusi...)
Greu de inteles diferenta dintre cutia manuala si cea automata. Cu 1.8 secunde mai mult sprintul 0-100???
si 2 litri inseamna impozit mare, rca la fel. ok merita daca vine si cu putere, dar 122????
nu mai zic de interioare, cine isi ia jaful asta de masina?
Aerodinamic pare OK, dar suprafața frontală o penalizează (într-o mai mică măsură totuși) și la capitolul vitezei maxime - comparativ, un A3 Sedan *bagă* 211 km/h cu doar 115 CP ! (ori 205 km/h hatch-ul.)
În plus, japii au favorizat probabil și fiabilitatea motoarelor deloc *împinse*, dar și economicitatea - fiindcă în mod sigur consumurile de pe hârtie vor fi apropiate de cele din viața reală.... spre deosebire de fantezistele *turbate*.
La fel de plauzibilă e și o strategie de favorizare a vânzărilor motorizărilor *X* - care, cu 181 CP, rimează mult mai bine cu designul dinamic.
În fine, din punctul meu de vedere discuția e doar teoretică, fiindcă aștept cu interes doar noua Mazda 2.
Mazda a exagerat cu sugrumarea cailor, din 2 litri benzină, 122 de cai, puteau lejer 140-150, la diesel la fel, dar dacă asta este abordarea lor...
Mă amuză comentariile "copilaresti", cu 100km/h in x secunde ! Și Y CP! Mergeti la "liniuțe” cu ea ...sau la raliuri ?!? ...Si pe unde in RO aveti loc de mers constant cu 200 km/h? Aveti prea multi bani de radar ?!? Imi par copilarii comparatiile astea ! Iar pretul meu de achizitie de 16 K Euro (a fost o promotie in iunie 2018!) imi pare super ok, că la aceeasi bani era Sandero in iulie 2018 ... și la comfort și finisări nu se compară! Per ansamblu este o mașină excelentă pt clasa Dar deh ... vulpea si strugurii !!!
dar sa tineti cont si ca altii scot 120 de cai dintr-un litru. ups!
De patru ori mai mult înseamnă 150 lei, dacă într-un an înseamnă mult, atunci treci la motoare de 0.9 litri.
Mazda??? Ce se intampla si cu tine???
Altfel eu pe Civic 1.8 aspirat Euro 6 am 142 cai si face sprintul 0-100 cu cel putin 1 secunda mai repede decat noua Mazda 3. Pacat ca masina arata foarte bine la exterior. Aduce un pic cu modelele Alfa mai vechi.
Sper ca vor dezvolta pana la final acel motor minune Skyactive-X care a tot fost promovat dar care vad ca se lasa asteptat. Sincer, ca roman, nu as adopta un astfel de motor aflat la prima generatie.
Buna ziua!
pentru restul,
Bai baieti, citesc din intamplare, si vad din ce scrieti ca probabil voi sunteti soferi de raliu, sau in orice caz, niste soferi foarte feroce...nu stiu pentru ce scrieti daca sunteti voi atat de socati de ce a ales MAzda sa faca, ca nu face pentru voi in special masini.
Eu am avut si masina mica, si poti sa depasesti ce vrei cum vrei, atata timp cat stii sa conduci o masina, Mi-e greu sa cred ca o mazda nu stie sa depaseasca. Probabil v-ati obisnuit cu motoare mici si supradimensionate sa te impinga in scaun si atat. Nu e prentru voi Mazda. Traim in 2019, sunt alte legi fata de 1995 cand aveau masinile de 2 litri 200 cp. :))) V-ati uitat la prea multe filme americane.
Rămân însă la părerea doar aparent boșorogist-retrogradă că rularea cu +/- 200 la oră e f. riscantă la noi. Chiar și pe autostrăzi - ori pe acele segmente care merg de nicăieri spre niciunde. :-)
...Ați acroșat deci vreodată un câine - mare - la mare viteză? Eu - nu, dar un amic a pățit-o și credeți-mă că rezultatul e terifiant -- pentru mașină cel puțin.
Nu mai vorbesc de oi, cai etc. (mai ales noaptea, cînd nu doar pisicile, ci și caii sînt mai toți negri.) ...Iar de bețivii ori băbuțele-n doliu perpetuu de pe șoselele *normale* ce să mai zic?!
În rest, se pare că și trendul actual Turbo+ DSG/PDK/EAT etc.... asociat comodității inerente influențează scepticismul eficienței depășirilor cu *numai* 122 CP.
Soluția: învățați să retrogradați - vitezele, cu sau fără padele!
daca impozitul de 180 lei fara reducere vi se pare mare pt un motor de 2.0, atunci nu stiu ce sa zic, poate cu zgarcenia asta ar trebui sa va indreptati spre diesel sau bicileta.
@ kiro: deci iti plac masinile de clasa mica: oare cum va fi viitoarea mazda 2 cu un 1.5 de pe mx5 sau cu un 1.5 skyactive-x?
1 sa te adaptezi la conditiile de trafic
2 sa intelegi masina pe care o conduci
restul tine de cantitatea de smechereala tipica boborului roman, ala cu SH adevarat, motoare adevarate de aum 10 ani, de 2 litri, ce ii permit plavanului sa depaseasca in "cele mai sigure" conditii caruta, masina mica, tirul sau coloana obligandu-i pe cei de pe contrasens sa franeze sau sa intre in sant.
Cat despre masina, multi nu o inteleg se pare. Astea sunt motorizarile entry-level, cele mai slabe. Vor fii si versiuni in jurul a 160 de cai si de 180+ cai. Ideea acestor motoare este ca sunt super fiabile, practic indestructibile, si consuma foarte putin. Da, e un motor de 2.0, dar consuma cu 2 litri la suta mai putin decat motorul meu de 2.0 de 140 de cai din '97 ceea ce e destul de semnificativ. Cutiile de viteze sunt la fel, super fiabile si indestructibile. Degeaba e DSG super performant cand la 100,000 de km se autodistruge. Oamenii nu conduc masini de curse in viata reala.
Decat sa-mi irosesc banii pe un 1.4 TSI de 150 de cai si DSG, care are o fiabilitate cel putin dubioasa daca nu chiar dezastruoasa, as da banii oricand pe aceasta Mazda.
Nu uitati ca pe langa puterile motoarelor sub cele ale mult hulitei Dacia, si puntea spate e un regres pe modelul actual
"puntea spate renunță la suspensia multi-link și adoptă o versiune cu bară de torsiune"
E o contradictie intre imaginea pe care o arata si realitate
Serios acu, o Mazda 2 Skyactiv-X cu stil asemănător 3-ului nou, doar că nu atît de lungită inutil, m-ar tenta peste 2-3 ani.
@pipo: Te cred 100%. Asta e însă - un alt românism păgubos. Subturarea favorizează oricum și cocsările - inclusiv la motoarele cu injecție directă, cum bine spune și @Tatraurs.
Eu îl turez oricum p-al meu în draci, deși e aspirat și cu injecție *bătrânească* - fără vreun semn de uzură/slăbiciune, ba chiar dimpotrivă. Mai clar: abia acum la 120k km parcă-i rodat ca lumea.
@Xedos (6 sau 9? :-) ): Liber la opinii - dacă tu chiar ești convins că scriu inepții și doar mă dau rotund p-aici, e clar c-o să rămâi pe poziții la infinit, oricâte contraargumente ți-aș aduce.
...Deși progresul (ca noțiune general-umană, nu doar pe felia auto-moto-velo :-)) evoluează după niște curbe cu inflexiuni interesante - v. Keynes & Co -, dincolo de care o ia în marșarier.
pe bune !?
Dar dupa ce mergea inainte, o lua brusc inapoi cu acceasi viteza... cred ca de vina era motorasu de la stergatoru de ploaie luat de la Ferrari...
La subiect: Slabute performantele motorului acesta de la Mazda, nu prea e in ton cu imaginea masinii care denota sportivitate, agresivitate, forme fluide care pun pe ganduri potentiali clienti de Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic sau Seat Leon.
depinde cum citesti... ;))
Motoarele slabe nu vin decat ca un argument in plus sa astept noul Golf pana la sf. anului.
Pacat, mare pacat.
si tot ca o concluzie doar cifrele seci vorbeste . Majoritatea nu stie, in schimb, ce e ala handlind, feeling, comfort, etc. pentru ca ori nu se testeaza ori nu sunt in atentia nimanui astfel de "nimicuri" . Dar.... stie ca cai multi e bine si acceleratia mica (ca si valoare) face bine la depasiri "in siguranta".
filme cu Stan si Bran
Ce face, de fapt, Mazda? Aruncă niște motoare “slabe” ȋn oceanul speculațiilor și milioane de ȋnțelepți nu le pot scoate (din liniștea datelor concrete).
Sigur că este cât se poate de incorect politic, pardon, automobilistic ca, ȋn anul “de grație” 2019 (7527, citit din sistemul de referință vienez), să furnizezi “amărâții” de 116 CP și 122 CP. Las’ că este corect la biturbodiesel-ul meu de 190 CP, că tocmai mi-am “luat” o amendă grasă și puncte de penalizare pentru depășirea vitezei legale ȋn localitate (eu apăs “normal” pedala de accelerație, dar prea-turbata mă “fură” psihologic), moment ȋn care mă tânguiam lăuntric (când Gărcescu completa PV-ul de contravenție) : “Doamne, de ce nu mi-ai ghidat mintea și fondurile către o bătrânică jăpănoasă, știi care: aia de care râd cu partea dorsală toți grăbiții cu ghiermănoase ai acestei secol *super-rapid* ?”…Am menționat ȋn PV, chiar ȋnainte de a mă ȋntreba agentul: “Nu am obiecțiuni!”. Ce altceva să fi scris? “SkyActiv” ? Cine știe cum ar fi interpretat; eventual ca o ȋnjurătură ȋn străineză.
dacia lu taica-meu a fost turata de noua, simteai tot, mai ca as prefera-o in fata masinilor de acum. au evolat masinile, dar depinde cum conduci, majoritatea ar fi depasiti si azi pe drumurile obisnuite de vechea dacie.
100@ de acord cu ce spune vianu in ultimul comentariu: la o masina conteaza mult mai multe lucruri decat cifrele seci de putere si acceleratie. Acolo insa fiecare testeaza/simte pentru el.
Pe de alta parte insa, cred ca imaginea destul de sportiva asociata marcii, ar avea nevoie de ceva suport din partea unor modele ceva mai sportive rx7/rx8/mps.
Cred ca un coupe cu 4 usi (urmas ceva mai crescut al lui RX8) cu un motor skyactive X sau 2.5 turbo) ar face volume sanatoase in vanzari tinand cont de formele frumoase ale marcii. Ar fi un concurent bun pt stinger....ehh vise.
Care, btw, cred că produc cele mai reușite cutii manuale din lume - vb. de comanda lor excelentă nu doar ca precizie/rapiditate, ci și ca senzație tactilă.
Deciziile Mazda (controversate, clar, că altfel n-am sări nici noi de 50 comments-uri) nu cred că-s luate deci ca să placă tuturor - și mai ales europenilor, unde 3-ul rămâne un model de nișă, spre deosebire de alte piețe (la Antipozi e Nr.1. între compacte.)
Primele teste vestice arată-n orice caz că mașina e mai rafinată/silențioasă ca precedenta (deloc grozav izolată fonic), iar motorul 2.0 Sky-G e o idee mai economic, dar și mai elastic în reprize.
Nimeni nu s-a plâns oricum c-ar fi leneșă. :-) Iar ținuta de drum e ireproșabilă, fără vreo duritate sportivă... fiindcă nici nu-i gândit ca un hatch sportiv 3-ul ăsta. Mai mult ca o apariție dinamică și distinctă-n marea actuală de clone compacte.
...Minusuri? Clar că portbagajul de Mazda 2 și spațiul pt pasageri nu prea generos, în ciuda dimensiunilor (cei 4,46 m sînt dictați de capota lungă, din cauze mai mult funcționale decât stilistice - Sky-G-ul lucrând foarte *hot*; de unde galerii de evacuare lungi/voluminoase.) Plus vizibilitatea spre spate nașparlie - dar cine se aștepta la altceva?!
Prețul în schimb e considerat rezonabil în raport cu ce oferă - nici vorbă deci de comparații cu A-Klasse, cu +30% mai scump la dotări similare.
@Green_Alex: Ai nostalgii mazdo-sportive :-) justificate (și eu la fel) dar uite că Mazda crede-n *monocultura* MX-5 - deocamdată.
În orice caz, încă-mi sună-n urechi *muzica* originalului V6 de doar 1,8 litri de pe o răposată MX-3... din nouăștrei.
V6-le de 1.8 de pe vremurile alea a fost mai mult un experiment .....pacat ca nu sa continuat cu astfel de configuratii
...pacat ca nu mai are nici un constructor curajul sa vina cu o revolutie in industria auto....toti se orienteaza catre electrice...
nu exista revolutie.... nimic, nada. Drumul este infundat. Necesara este schimbarea de macaz. Termicele vor ramane pentru motoarele mari si foarte mari. Cel mult pentru cate un model de nisa construit in amintirea vremurilor de odinioara. Dar si asta daca merita sa arunci banii construindu-l.
Dar...posibil sa apara mici constructori care sa ofere masini clasice. Conditia fiind sa aiba o clientela dispusa sa cumpere asa ceva.
In realitate, acum 3 ani, eu am condus Mazda 3 2.0 120 CP manuala si mi s-a parut o masina decenta, tragea liniar si destul de bine dupa 4000 RPM. Comparativ cu 1.6 136 CP de la Corolla pe care am avut-o la test intr-un weekend, Mazda 3 tot tragea mai bine si comparativ cu 1.6 tragea foarte ok la turatii mai joase.
@Tatarus, nu stiu cum nu poti tu sa depasesti un tir la 90km/h cu o mazda 3 122 CP cand am putut sa depasesc eu cu Corsa mea de numai 90 CP.
Ca un rezumat, ce vreau sa spun e ca cel mai probabil masina isi va face fara probleme datoria si nu cred ca daca are 2.0 L si nu 1.0-1.5 va afecta foarte tare taxele/cheltuielile cu asigurarea. Daca motorul avea peste 2.0L pe entry level, atunci da, era nasol. Dar asa, who cares ca e 2l? :))
ce naiba, sa iti scriu cu NEOANE ?????