După ce acum două săptămâni am văzut pentru pentru prima dată "în carne și oase" noile versiuni facelift ale lui Dacia Sandero și Dacia Logan, Renault a prezentat astăzi versiunile Sandero și Logan care vor fi lansate de constructorul francez pe piețele în care modelele sunt vândute sub sigla brandului din Hexagon, cum sunt cele din America de Sud sau Asia.
În versiune Renault, modelele primesc modificări estetice ceva mai accentuate. Cele mai vizibile sunt la nivelul părții frontale, acolo unde luminile de zi LED care pe variantele Dacia sunt reprezentate de două inserții în exteriorul blocurilor optice sunt aici de dimensiuni mai mari și primesc forma stilizată a literei C, inspirându-se astfel din gama de eră recentă a constructorului francez. Grila este de asemenea modificată și, evident, găzduiește logo-ul Renault.
Cu ocazia modificărilor estetice exterioare, Renault ne oferă câteva detalii interesante legate de schimbările interioare care îmbunătățesc atât variantele Renault, cât și cele Dacia.
Deși nu există imagini oficiale cu versiunile Renault (identice cu cele Dacia cu excepția siglei de pe volan), aflăm că între modificările ergonomice despre care am vorbit în momentul lansării facelift-urilor, cum este claxonul pe volan, se ascund și câteva schimbări care la prima vedere par minore, dar care îmbunătățesc atât calitatea percepută, cât și experiența celui de la volan și a pasagerilor.Lista completă a modificărilor interioare:
● Butoanele de pe consola centrală sunt construite dintr-un material nou, cu "efect satinat". În plus, acestea sunt încojurate de inele cromate.
● Designul aeratoarelor este și el modificat pentru a crește impresia de calitate în habitaclu.
● Volanul este îmbrăcat în versiunile superioare de un material Soft Cover care oferă o experiență tactilă superioară.
● Pe lângă claxonul aflat acum pe centrul volanului, comenzile sistemului Cruise Control sunt accesate mult mai ușor de șofer.
● Una dintre ambianțele noi este Bej Alpaca. Varianta Sandero Stepway beneficiază de tapițerie dedicate, cu efect 3D.
● Geamurile comandate electric au comenzi pe fețele ușilor (pentru geamurile față) și pe consolă (pentru cele spate), iar geamul șoferului este dotat cu deschidere și închidere cu impuls.
● Compartimentul de alimentare cu carburant poate fi acum deschis printr-un levier aflat în interior. Apar și cotiere dedicate pe Logan și Sandero.
● Camera de marșarier este element opțional.
● Asistență la pornirea din rampă.
● Semnalizatoare cu impuls
● Sistemul multimedia Medianav primește o versiune de software îmbunătățită.
Definitia calitatii este foarte relativa in ziua de azi, si in nici un caz nu are legaruta cu fiabilitatea sau durabilitatea, ci doar de modul cum percepem noi lucrurile, vizual si tactil.
Ești informat greșit. Logan e la primul facelift al celei de-a doua generații.
@Cata Dotarile pe care le enumeri tu, sunt absurde si hai sa iti spun si de ce. De exemplu, duzele de spalare parbriz, da, sunt pe capota si nu sub aceasta, totusi, te invit sa verifici si un Ford Focus 2016, al carui pret depaseste cu usurinta 20.000 Euro si sa-mi spui te rog unde are duzele. Un altul sunt franele pe spate pe disc, din nou, te rog sa verifici Ford Fiesta/ Kia Rio/ Renault Clio/Captur, masini care depasesc usor 15.000 Euro, si tot frane pe tambur au. Nu mai vorbi doar de dragul de a te baga in seama, schimbarea de la tamburi la discuri implica cateva costuri relativ consistente dat fiind faptul ca se schimba puntea spate complet.
O masina de clasa mica cu tamburi pe spate si sub 100 cp insa cu anvelope premium perfromante franeaza mai bine ca o potentiala varianta cu discuri pe spate insa cu anvelope slabe sau mediocre (cum folosesc majoritatea - cel putin la noi).
As mai adauga ca majoritatea masinilor de volum de clasa mica si compacta au antenele cu "sarma" cum zice Cata. Putini le au ascunse sau tip rechin.
La fel, antifon la motor au putine in clasa mica la 100 cp si sub. In general asa ceva se pune la dieseluri.
La faza cu chederele pe usi ii dau insa dreptate lui Cata; usi care sunt prost proiectate din start, iar cand se deschid iti ploua in masina. Genul asta de usi se purtau acum zeci de ani...
@Tudor. Cred ca userul @q a dat exemplu destul de bine. Oamenii vor masina, nu briz-brizuri. Iar dotarile importante precizate de mine puteau acoperii costurile inutile suportate de aceste briz-brizuri : Media Nav cu camera, LED-uri, geam cu impuls (doar la sofer ), semnlaizare oglinzi, si acea piele hidoasa de pe volan, care in schimb schimbatorul a ramas imbracat in continuare din acelasi cauciuc ieftin, maneta franei de mana din platic toata . Nu trebuia sa cumpar masini mai scumpe pentru aceste lucruri elementare si importante, Dacia niu le putea oferii in schimbul briz-brizurilor fara a ocupa costuri suplimentare, abia atunci puteau oferii optional aceste ''nimicuri'' de marketing. Tu crezi ca pe un om il intereseaza ca are Media nav si camera cu spate cand apare rugina pe la praguri iar tu mai ai de platit rate la banca ?
@Anonimule, ai dat-on bara de tot. Iti prezint o fosta masina accesibila care bate Dacia Logan la toate capitolele , ce zici ? Sau una care se fabrica in prezent la pret de 9.000 euro ? Te las , poate iti vine mintea la cap si ghicesti singur care sunt acestea.
@Andy. Din nou postezi aceleasi ineptii mioritice. Se pare ca tu esti ''expert'' si-ti dai seama ca ''puntea fata asigura 80-85% din franare'', unde scrie asta ? Orice om cu un dram de cultura auto stie ca sabotii nu sunt la fel de controlabili precum discurile, avantajul lor este reducerea de costuri si faptul ca se schimba la revizie la 90.000 km in functie de solicitari .
Probabil nu ati auzit de sedanul compact de buget care face concurenta Loganului autohton si este cu 15 nivele peste el, e vorba de Daewoo Gentra ( Madalescu are motiv de bucurie acum ) care la 9 mii ofera asa : caroserie galvanizata, suspensie Multi-link ca pe Nubira , oglinzi actionate electric si pliabile electric la buton tot de pe Nubira, materiale soft, frane pe disc spate ( sistem luat tot de pe Nubira ) ,volan reglabil in profunzime, atenta integrata, chedere si capitonaje pe suprafetele vulnerabile la zgomot si multe altele.
Dacia LOgan inca viseaza la asa dotari vezi aici :
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201403-192wfxi/LS/201403-192-orsdi-DRgv1SvNwn.jpg
Capitonaj portbagaj ca pe Nubira 2
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201403-192wfxi/LS/201403-192-orsdi-lpo0fqCuFp.jpg
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201403-192wfxi/LS/201403-192-orsdi-Bqc64Blb9c.jpg