La începutul anului curent, Ford a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație Focus ST. Hot Hatch-ul producătorului american propune un design ceva mai agresiv comparativ cu versiunile "civile", un interior orientat către sportivitate și o gamă de motorizări pentru toate gusturile.
Acum, Ford a demarat o campanie de promovare pentru noul Focus ST, iar americanii oferă și câteva informații suplimentare.
Ford Focus ST va fi disponibil fie cu motorul pe benzină EcoBoost de 2.3 litri care oferă 280 CP la 5.500 rpm și 420 Nm între 3.000 și 4.000 rpm, fie cu propulsorul diesel EcoBlue de 2.0 litri capabil să dezvolte 190 CP și 400 Nm.
Versiunea pe benzină echipată cu transmisia manuală (o cutie automată cu șapte trepte va fi disponibilă începând cu toamna anului curent) poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5.7 secunde, cu 0.8 secunde mai rapid comparativ cu vechea generație Focus ST. Mai mult decât atât, repriza 50 - 100 km/h în treapta a patra are loc în 4.0 secunde, iar viteza maximă anunțată de producătorul american se oprește în dreptul valorii de 250 km/h.
Consumul mediu mixt trecut în fișa tehnică a versiunii pe benzină este de 7.9 litri/100 de kilometri.Varianta diesel a lui Focus ST poate accelera de la 0 la 100 km/h în 7.6, în timp ce repriza 50-100 km/h în treapta a patra are loc în 7.3 secunde. Viteza maximă anunțată de producător este de 220 km/h, iar consumul mediu mixt comunicat de Ford este de 4.8 litri/100 de kilometri.
În cazul lui Focus ST Break echipat cu motorul pe benzină, timpul necesar pentru sprintul 0-100 km/h este de 5.8 secunde, în timp ce varianta diesel are nevoie de 7.7 secunde pentru a obține aceeași performanță. Pentru versiunile break, Ford nu a comunicat și timpul pentru repriza 50-100 km/h.
Noul Ford Focus ST propune patru moduri de rulare: Slippery/Wet, Normal, Sport și Track care ajustează răspunsul pedalei de accelerație, răspunsul sistemul de control al stabilității, modul de lucru al diferențialului cu alunecare limitată controlat electronic, funcționarea amortizoarelor adaptive și sistemul de direcție.
Comentarii (1)