Grupul Volkswagen continuă să-și actualizeze gama de modele în funcție de cererea de pe piață și de planurile ambițioase pentru modele electrice.
Potrivit unor informații neoficiale dezvăluite de publicația Automotive News, cea mai nouă "victimă" a constructorului german va fi versiunea sedan a modelului de segment mediu Passat.
Astfel, varianta sedan a lui Passat va mai fi produsă la uzina de la Emden (Germania) și comercializată în Europa doar până în 2023.
În acel an, versiunea break a lui Passat, comercializată sub numele Passat Variant, va primi o nouă generație care va fi produsă la uzina de la Bratislava (Slovacia), în contextul în care uzina de la Emden va trece printr-un proces de modernizare pentru a produce modele electrice.
Decizia celor de la Volkswagen a fost însă influențată decisiv de renunțarea la proiectul unei uzine în Turcia, ca urmare a tensiunilor politice dintre statul condus de Recep Tayyip Erdoğan și Germania.
Practic, planul inițial al celor de la Volkswagen era ca versiunea sedan a lui Passat să fie produsă în Turcia alături Passat Variant și de Skoda Superb.
În schimb, germanii au decis în cele din urmă să investească încă un miliard de euro în uzina de la Bratislava într-o linie de producție dedicată pentru Passat Variant și Skoda Superb.Vânzările lui Passat au scăzut constant în Europa în ultimii ani, de la un vârf de aproximativ 332.000 de unități în 2006 la circa 200.000 de unități în 2016 și numai 125.000 de unități în 2019. În acest an, volumul a fost de numai 88.000 de unități în primele 10 luni ale anului.
Via Automotive News
Ce sa faci cu o berlina daca e doar frumoasa?
Masina pentru oamenii de rand trebuie sa fie practica.
Sedanurile sunt luate de cei ce vor masini frumoase.
Treaba asta o dicteaza publicul, nu EMOL, nu obscurii, vazuti si nevazuti. Fordul Mondeo, probabil e echivalentul Fordului Fusion. La fel si Taurus, masini foarte frumoase, placute estetic, proportionate corect, etc. Ce folos? Sa mai zic de GM si Chrysler, care taie si astia fara mila in carne vie?
Lumea vrea altceva si la urma urmei, doar ce este practic va ramane pentru productia de masa. Celelalte, devin nise si trebuie sa aiba niste preturi pe masura pentru a-si justifica existenta. Vor fi tinute in productie doar daca sunt destui cu bani care sa le ceara.
La fel si cu masinile electrice. Azi le cumpara cine si le permite. In 2-3 ani, (speram) vor deveni mai ieftine si mai performante. Oricum, tot mai multi intra pe productia de electricitate sustenabila, adica in traducere libera, cu costuri minime. Daca si greii petrolului "se diversifica" pe energie verde, e clar care e trend-ul. Tare mi-e teama sa nu monopolizeze ambele tipuri de "resurse" si sa se joace cu ele (si cu noi implicit) dupa bunul plac.
Una peste alta, imi pare rau de Passat. A fost o masina foarte practica si calitativa, pe care n-am avut norocul s-o conduc niciodata. Un lucru bun este ca o sa le vina inima la loc haterilor. Macar pentru o bucata de vreme.
daca vanzarile sunt mici si eu ca producator as lua aceeasi decizie. ce sa fac, sa tin o linie de fabricare neutilizata, doar ca vor o minoritate acel produs? asta e, ghinion.
cel putin inca o generatie de acum incolo nu cred ca nu se va produce
Acum am un hatcback compact si e alta viata, ca practicalitate nu exista termen de comparatie. Nu voi mai reveni niciodata la sedan, iar cand voi avea copii si poate nevoi de spatiu mai mare voi alege combi/break sau suv, desi nu mi-s fan suvuri deloc, ca sunt scumpe si consuma nejustificat dar practice sunt, chiar foarte practice.
Vanzarea de Logan sedan in Romania, relativ in cifre mari, inca ma mira, exista foarte multa lume care inca nu a luat contact cu altceva in afara de sedan, pentru a vedea diferenta, cum se usureaza viata ca sofer. In special pe la tara dainuie mentalitatea asta, daca masina nu are "coada", nu e masina, probabil cu nostalgii de pe vremea Daciei 1310. Cand eram copil mic, '92-'95 aveam un var mai mare care mergea cu afaceri in Belgia si venea de acolo doar cu combi-uri, spunea ca alea erau masinile apreciate in Occident. Ramaneam masca de cat de uriase erau interioarele fata de ce stiam la vremea aia Dacia si Oltcit si Lastun: avea Opel Omega combi diesel automata, Audi 100 combi V6 automata, Renault 21 Nevada combi, masini impresionante la vremea aia.
totusi, sedanul e cea mai practica masina. si echilibrata dinamic!
Revin la stire: Nu este panica, al 4 lea val de Covid....pardon de ciurucuri B6 aduse din Germania cu sigla lui hitler va sosi anul viitor in numar cat mai mare. "Inscrierile" pentru B8 SH vor fi peste 10-15 ani cand va fi accesibil muritorilor de rand ca acu' e prea scump neică si inca nu are pielea tabacita de un tabacar..pardon... slinos cu ceafa lată.