La începutul anului trecut, grupul BMW și Daimler au anunțat detaliile colaborării istorice pentru serviciile de car sharing, închirieri auto, încărcare de mașini electrice, info parcări și car hailing, care au în total 60 de milioane de clienți.
Parteneriatul lor are la bază 5 direcții de dezvoltare, printre care și Free Now, serviciul prin care BMW și Daimer oferă o alternativă la serviciile oferite în prezent de Uber, Taxity sau Lyft (SUA) prin intermediul unei baze de date de 250.000 de șoferi disponibili în cadrul platformei.
Înainte de Free Now, producătorii ofereau acest serviciu prin intermediul a nu mai puțin de 4 aplicații (Mytaxi, Chauffeur Prive, Beat și Clever Taxi). În total, cele 4 aplicații cumulează peste 21 milioane de clienți în Europa și America de Sud.
Surse citate de Bloomberg susțin că Uber și-a manifestat intențiile de a cumpăra Free Now de la Daimler și BMW, cu scopul de a-și mări cota de piață în Europa. Aceste informațiile neoficiale au apărut după ce joint-venture-ul nu a reușit să atragă și alți investitori pentru a depăși criza provocată de noul coronavirus.
Aceleași surse spun că tranzacția va fi dificil de negociat și încheiat, pe fondul condițiilor dificile de piață cu care se confruntă companiile ce activează pe sectorul ride-hailing.
Reprezentanții Uber și BMW au refuzat să comenteze pe marginea informațiilor publicate de Bloomberg, în timp ce un purtător de cuvânt de la Daimler a spus că producătorul german nu va comenta speculațiile.
Via Bloomberg
Comentarii (1)