Elon Musk a anunțat la începutul acestui an că va prezenta la sfârșitul lunii mai o evoluție majoră în domeniul bateriilor pentru mașini electrice, fără să ofere informații suplimentare în acest sens.
Între timp, evenimentul a fost amânat cu o lună, însă agenția de presă Reuters a intrat în posesia unor informații importante cu privire la plaurile constructorului american.
Sursa citată menționează că Tesla a inițiat un parteneriat cu producătorul chinez de baterii Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL), unul dintre principalii furnizori de baterii din lume. Cele două companii au lucrat împreună la dezvoltarea unei baterii care iese în evidență prin costurile mici de producție și durata de viața ridicată.
Noua baterie dezvoltată de Tesla și CATL se bazează pe utilizarea unei cantități foarte mici de cobalt sau chiar nu utilizează deloc cobalt, cel mai scump material folosit în mod tradițional pentru baterii.
În schimb, inginerii mizează pe aditivi chimici și materiale care pot permite stocarea unei cantități mai mari de energie în baterie.
De asemenea, CATL a dezvoltat o metodă mai simplă și mai ieftină pentru "împachetarea" celulelor numită cell-to-pack, care are ca efect o reducere a masei.Noul tip de baterie are un cost de producție de numai 60 de dolari / kWh, mult sub pragul de 100 de dolari / kWh considerat esențial pentru că prețurile mașinilor electrice să fie apropiate de cele ale mașinilor cu motoare cu combustie internă.
De asemenea, noul proces de producție va permite unei astfel de baterii să aibă o durată de viață estimată la 1.6 milioane de kilometri.
Tesla va începe implementarea noii baterii spre finalul acestui an sau la începutul anului viitor, iar aceasta va fi utilizată inițial pe versiunea Model 3 comercializată pe piața din China. Ulterior, după ce tehnologia va fi îmbunătățită pe baza experienței acumulată în China, noua bterie va fi disponibilă pentru modelele Tesla comercializate și pe piețele din Europa și Statele Unite.
Via Reuters
Costurile bateriilor de acumulatori ale companiei Tesla au atins 158,27 USD / kWh, în anul 2019 - insideevs.com 25.02.2020
https://insideevs.com/news/400529/tesla-battery-costs-dropping/
Pana nu vine Tesla in Romania, sa puna 8-10 superchargere ... nu vom cunoaste o crestere semnificativa, asa cum e in tarile nordice.
Momentan, daca iti planifici cum trebuie, pierzi mai putin timp cu incarcatul masinii electrice decat cu mersul la peco sa alimentezi .. De exemplu, cat faci cumparaturile la supermarket (40-50 min) masina se incarca fast charge pana la 80-85% ... si nu mai pierzi timpul cu mersul la peco. Iar la un pret de 10-11 k euro pentru o masina electrica de oras, noua, coraborat cu incarcare gratuita (pentru cat o mai fi, si chiar dupa ce dispare, incarci ieftin de acasa) si parcari gratuite in centru ... eu zic ca nu suna rau.
prin alegerile individuale suverane, şi bine că este aşa
SUA, EU şi China vor adopta mai repede, dar sunt curios în toată lumea latino, Mexic, Brazilia şi restul ce se va întâmpla, cât va dura trecerea.
Rusia deasemenea.
Vom vedea.
Incarci ieftin de acasa? Cum? Tu ai curent gratis? Sau ti-ai pus prelungitorul in balcon la vecini?
Adica sa inteleg asa: conform articolului citat de ACE in momentul de fata acumulatorul costa circa 160$/kWh. Adica pentru o masina care are o capacitate de circa 50kWh costa cam 8.000$. Dupa marea revolutie va costa circa 3.000$.
Din costul total al masinii de 45-50.000 EURO mai scadem 5.000$ (adica 4.500 euro) si ajungem pe la 20.000 euro/autoturism. Tare! ma gandesc sa imi fac flota, ca este mai ieftin decat sa le incarc.
Se vehicula prin presa ca 50% din pret este acumulatorul. Acum se zice ca asta costa doar 15%.
Inteleg ca au costuri cu R&D, cu marcheting, cu amortizari. Dar daca le scazi pe astea si acumulatorul, tot iti raman bani de un warm hatch zdravan. Care are si el costuri cu R&D, cu marcheting, cu amortizari + o multime de piese in plus foarte scumpe (a se citi motor).
Din pacate trebuie sa recunosc faptul ca in curand ICE-urile vor fi scoase de pe piata, dar asta nu inseamna ca BEV-urile au ajuns la momentul in care pot fi folosite in orice scenariu. Tot ce se intampla acum se reduce la propaganda si la profit.
PS: Treaba cu incarcatul la supermarket este vraja. Cautati pe google, ca sa nu spuneti ca fac eu reclama ascunsa. S-au scris metri cubi de carti care demonstreaza ca cel mai mare poluator urban sunt supermarket-urile. Nu automobilele. Carti publicate de edituri stiintifice cu renume, nu de socialisti ca Gore sau Moore. Sa spun ca merg in curte la cel mai mare poluator ca sa fiu ecologist mi se pare ca sunt fie prost informat, fie ipocrit. Chiar daca este curentul moca. Vreti eco, renuntati la supermarket si cumparati produse certificate de la producator.
Am si masina electrica, si masina ICE, si vorbesc in cunostinta de cauza.
Cine poate sa incarce la bloc, pe balcon sa incarce, cine poate la casa, sa incarce la casa, dar atunci cand pentru un plin de electricitate (32 kWh) acasa platesc ~24 RON, la pretul actual al energiei electrice, iar cu acei 32 kWh in oras acopar 300 km, nu se considera ca la un pret de 8 ron/100 km in oras, platesc mai putin decat pe combustibil fosil? O masina ICE in oras, in aceleasi conditii consuma intre 7.5 si 9 litri la 100 km, ceea ce se traduce in aproximativ intre 33 - 40 RON pe 100 km. Eu zic ca e diferenta semnificativa, care creste in favoarea masinii electrice odata ce iei in calcul si celelalte cheltuieli, ca revizii mult mai scumpe.
Domnule "Zic si eu", nu am sustinut nici o secunda ca sunt ecologist ... va rog nu cititi printre randuri. Vorbeam strict de costurile unei masini electrice, sa nu divagam, va rog.
- 21 km strict in trafic de oras
- mai multe calatorii, insumand 1 ora si 5 minute
- clima pornita pe Auto cu AC
Am consumat 1.6 kWh, si daca ar fi fost sa incarc de acasa, acel drum m-ar fi costat 1.2 RON.
Masina electrica a costat noua ~12000 eur (Rabla si Rabla Plus incluse) si a fost achizitionata anul acesta.