Fuziunea dintre Alianța Fiat-Chrysler și Grupul PSA Peugeot-Citroen așteaptă încă acordul final al Uniunii Europene, însă cei doi mari constructori au luat deja câteva decizii importante cu privire la modul în care vor colabora în viitor.
Prima decizie este că succesorul lui Fiat Punto va fi dezvoltat pe platforma CMP a Grupului PSA Peugeot-Citroen. Platforma este utilizată în prezent de modele precum Peugeot 208 și poate acomoda inclusiv versiuni electrice pe platforma e-CMP, așa cum este și e-208.
"Avem nevoie de un model în segmentul subcompact. Nu este un mister, dar acel proiect a fost amânat cu regularitate. Acum este în stadiu de dezvoltare, dar ar fi prematur să vorbim despre acest model", precizau recent oficialii Fiat despre viitorul lui Punto.
De asemenea, viitorul SUV subcompact pregătit de Alfa Romeo, care va avea inclusiv versiune electrică, va utiliza aceeași platformă CMP și e-CMP. Practic, noul model ar urma să fie înfrățit Peugeot cu 2008 și cu versiunea sa electrică, e-2008.
Ambele modele ar urma să fie lansate în cursul anului 2022.
Strategia ar permite Alianței Fiat-Chrysler să-și reducă semnificativ costurile de dezvoltare pentru aceste trei modele, în timp ce Grupul PSA își va extinde volumele pentru platformă CMP, ceea ce în mod natural înseamnă și o reducere de costuri.
Informațiile despre aceste noutăți au fost dezvăluite de presa spaniolă, care a intrat în posesia unei scrisori trimise de Fiat-Chrysler către angajații uzinelor din Italia și de la fabrica din Tychy (Polonia).
În scrisoare, Fiat solicită uzinelor să întrerupă orice activitate legată de modelele din segmentul subcompact. De asemenea, sursa citată menționează că deciziile vor rămâne în vigoare chiar și în cazul în care fuziunea dintre Fiat-Chrysler și Grupul PSA va eșua.Cel puțin pentru moment, Fiat-Chrysler și Grupul PSA nu au comentat informațiile.
multa prosteala zic si eu.
mai bine ar ramine doua-trei marci in lume sau chiar una ca sa stim o treaba.
ori un gip wrangler cu platforma de panda 4x4 altoit cu ceva opel adam.