După informațiile că va concedia 400 de angajați ai uzinei din Slovenia și că va renunța la modele precum Talisman, Espace și Scenic, în presa internațională au apărut noi detalii neoficiale cu privire la planurile Renault de reducere a costurilor în următorii 3 ani.
Mai multe publicații susțin că Renault vrea să închidă 4 fabrici din Franța și să elimine până la 5 modele din gamă.
Pe lângă modelele menționate mai sus, constructorul francez ar urma să renunțe și la Megane și Koleos, însă informațiile nu au fost confirmate de companie.
În câteva săptămâni, Renault este așteptat să anunțe un program de reducere a costurilor cu 2 miliarde de euro în următorii 3 ani.
Toate măsurile menționate mai sus ar putea fi evitate, după ce Reuters a relatat că Renault ar fi obținut un împrumut garantat de stat de 5 miliarde de euro.
Via Autocar
Cine stie? Poate unii trec peste criza fara probleme, poate si altii vor fi nevoiti sa inchida uzine..
model pe care AM o omis involuntar sau poate ca nu sa-i elogieze tocmai suficientele aptitudini estetice si practice macar o singura data si musai in treacat
GM s-au retras din multe pieţe, a vândut, a redus costuri a strâns mulţi bani şi i-a investit în ......
1. noua lor platformă de maşini electrice - saşiu, motor
2. noile baterii electrice şi sistemul de configurare, gestiune - CARE DIN informaţiile care există se pare că o să fie MAI BUN decât cel de la Tesla, zic ei.
De exemplu noul sistem GM în colaborare cu LG Chem
vin 1 milioan de km garanţie şi cu baterii care se pot configura pentru toate modelele
În sensul că GM s-au redus ca să poată creşte şi revine.
Poate acelaşi lucru îl urmăreşte şi Renault şi Nissan.
Pe de alta parte, iar asistam la companii uriase care tin steagul capitalismului in stratosfera, preamaresc puterea si inteligenta mediului privat, dar cand vine vremea grea si e nevoie de investitii ... pai sa intervina dom'le statul ! Sa ne dea statul bani ! Sa ne garanteze statul (adica pulimea) creditele ! Asta pentru ca banul nostru (al actionarilor) e sfant, e pus de-o parte, prin insulele Cayman, insulele Virgine sau Bermuda, si doar nu o sa investim banii nostri. Statul ala corupt si infect sa ne ajute.
Asistati social nesimtiti !
Fara miliardele de la statul american si fara nationalizarea temporara a GM, The Big Three o mierleau atunci.
Vai, dar ce ne facem cu nemtii, ca si astia asteapta ajutoare de la Merkel?...
Renault nu e companie privata. Sindicatele muncitoresti, aceste bastioane comuniste impenetrabile, sunt extrem de puternice in Franta. In Germania la fel. Statului (aka puliticienilor) l-i frica de aceste sindicate + de pierderea locurilor de munca, ceea ce se transforma urgent in Veste Galbene. OK, poti sa-i bati, sa-i gazezi si sa le scoti ochii protestatarilor, cum a facut Macron. Dar nota de plata vine. Si cu cat esti mai a dracului si tii mai tare cu dintzii de scaun, cu atat nota de plata o sa fie mai usturatoare.
In rest, nu pot sa fiu decat trist la auzirea acestor vesti despre Renault. Dar atunci cand produsul si competitivitatea nu mai sunt pe primul loc, cand deciziile se iau conform cailor verzi de pe pereti, aici se ajunge. VW o sa pateasca ceva similar cu creatura care e acum CEO. E o chestiune de timp. Aia stau mai bine cu piata din China in spate, dar tot incolo se indreapta si ei.
Pentru ca la asta duc politicile implementate de habarnisti de la Bruxelles "pentru binele planetei": mai multa saracie distribuita tuturor, mai putine locuri de munca in Europa si mai multe prin alte zari, scaderea nivelului de trai al tuturor. Pentru ce? Pentru protejarea carabusilor de mai, normal! De toate trebuie sa ne ingrijim, mai putin de seamanul nostru, care de ce sa traiasca mai bine cand poate trai tot mai prost? Cum sa lasam noi initiativa privata sa infloreasca, cum sa lasam oamenii sa se dezvolte si sa le meraga tot mai bine? Atunci ce nevoie mai e de noi? :)
“The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings. The inherent virtue of Socialism is the equal sharing of miseries.” - W. Churchill